Ccc

1.7K 165 8
                                    


"Erghh , peningnyaaa naik . Aku tak nak dah . Nak muntah . " Yoongi memegang kepalanya yang terasa pening . Dia memandang Hee Jia .

"Jia , kau ada dua lah . Haha . " Yoongi ketawa hambar. 

"Jom duduk dulu . " Hee Jia menarik lengan Yoongi untuk duduk dahulu . Kang berjalan jugak , sapa susah . Yoongi dah lah nampak dia sampai ada dua orang .

"jap eh , saya pergi beli air . " Hee Jia berlalu ke gerai yang menjual air .

Yoongi memegang kepalanya perlahan . Haihhh punca semua ni punca ! Aku garik sangat nak naik kan . Padan muka kau Yoongi . Padan muka . Sekarang aku dah nampak semua orang ada kembar seiras . Haih .

"nah air . " Hee Jia yang balik dengan minuman memberi setin air kepada Yoongi .

Yoongi mengambilnya dan menyedut minuman setelah dibuka .

"dah ok ? "

Yoongi menganggukkan kepala . Kemudian dia memandang Hee Jia dan tersengih .

"tu lah awak gatal sangat nak naik pusing-pusing tu . Kan dah nampak orang ada kembar . " Hee Jia ketawa .

"Amboi , kau pun nak benak macam Jimin ke hapa ? " Yoongi ketawa kecil .

"awakk , saya ada benda nak cakap ni . " Hee Jia tidak memandang Yoongi sebaliknya hanya memandang hadapannya sahaja .

"Dah agak , em benda apa ? " Yoongi masih memandang wajah Hee Jia .

"saya ... Saya kena pergi London . "

Yoongi terdiam . Dia melihat Hee Jia yang tidak memandangnya . Hee Jia hanya memandang bawah melihat jari jemarinya .

"Bila ? "

"Esok . "

Sekali lagi Yoongi terkedu.  Esok ? Cepat gilaa wehhh . Aku nak Hee Jia wehh !!

"kalau macam tu , pergilah . Kau pun mesti tak nak terperap je kat korea ni dengan aku je kan ? " Yoongi ketawa kecil tetapi hambar .

"sayaa ... "

"tak payah nak rasa bersalah ke apa . Aku faham . Tak pa , pergi je . Kau punya kehidupan lagi penting . " Yoongi senyum ikhlas . Ye , ikhlas . Hee Jia pandang Yoongi .

"betul ni ? " Hee Jia menyoal . Takut . Walaupun ni kehidupan dan masa depannya tapi dia masih nak keizinan Yoongi . Tak tahu lah sebab apa . Sedangkan Yoongi tak pernah kongkong dia pun .

Yoongi menganggukkan kepala . Hee Jia turut tersenyum apabila senyuman ikhlas Yoongi tak lekang di bibir .

~~~

"JIN !! " Seseorang menjerit menyebabkan Jin menjenguk ke luar tingkap rumahnya . Sapa lah datang jerit ni . Suara sedap tak apa , ni suara macam katak . Haih , pecah tingkap rumah aku , aku nak ganti rugi sebijik kereta dan kolam renang .

"Jieun ? JIEUN LAH WEII !! HAHAHAHAHAHAHAHAH . " Jin ketawa sambil berlari ke arah pintu rumah .

Pintu dibuka luas dan terpampanglah muka Jieun yang tersengih . Jin menampar dahi Jieun .

"kau apahal ni dok terjerit kat rumah aku ? Tak malu ke pompuan ? " Jin berpeluk tubuh .

"eh biarlah aku jerit pun . Aku nak jerit I LOVE U pun . Orang kisah apa . Laki aku kan . Bahahahahahahahaha . " Jieun galak ketawa . Jin ketawa dengan gelagat Jieun .

Jieun ni seorang yang ganas . Agak berperangai macam tomboi . Pakai pun tak macam orang lain , pakai selalu seluar jeans dengan tshirt . Kadangkala dikenakan dengan topi . Berambut panjang .

[C] BTS YEOJA 3Where stories live. Discover now