"Jungkook . Ready ? ""Ready ! " Jungkook menganggukan kepala kemudian tersenyum senget . Dia memandang ke hadapan .
"Taehyung . Ready ? "
"Aku ready lagi awal dari budak mentah ni . " Taehyung tersengih . Dia kemudian memandang ke hadapan .
"Sapa sampai dulu ke garisan penamat dekat depan yang aku tanda tu , dia menang dan yang kalah kena belanja makan semua orang . " Hoseok yang memegang tuala putih kononnya bendera bersuara . Dia tak payah sesusah nak berlawan . Sapa menang sapa kalah dia akan makan jugak .
"Readyyyyyy , setttt , gooo !!! "
Kemudian berlarilah mereka berdua dengan membawa dua baldi yang penuh dengan air . Sapa banyak tumpahkan air kalah .
"Ya Tuhannnnn !! Apa korang buat ni ?! " Satu suara membuatkan mereka berdua berhenti .
Dipandangnya empunya suara .
"Eomma . " Jungkook tersengih . Dia memandang taehyung di sebelahnya tetapi mulutnya mula terngaga bila mendapati taehyung dah berada di garisan penamat dengan bangganya .
"Cis !! Omma lah nii . Tak pasal kena belanja diorang makan . " Jungkook mencebik . Baldi diletakkan ke bawah .
"Omma pulak . Korang tu yang main tah apa-apa nak salahkan omma . Kerja tak nak . Duduk rumah main permainan bebudak . Apa nak jadi kamu ni jungkook . Omma hantar luar negara mahu tak ? Appa kamu tanggung segala keperluan kamu . " Puan Jeon duduk di atas kerusi yang berada di bawah payung di laman rumah .
"Apa omma niii . Kook dah nak kawin kannnn . " Jungkook memuncungkan mulutnya . Tahu sangat omma dia ni suka lupa . Ingat dia bebudak lagi ke ?
"Ohh lupaaa . Hahahahaha . Omma lupa . Mianhae . " Puan Jeon ketawa kecil .
"Hah terjegat apa ? Buatkan lah omma air sejuk . " Puan Jeon memandang Hoseok yang tengah berdiri memandang gelagat dua beranak itu .
"Jinnnn ! Omma kook datang nii . Airr mana airrr ! " Hoseok menjerit ke dalam rumah .
"Anak teruna pemalas betul lah ish . Seok . Your mom tak datang ke ? Lama tak membawang dengan dia . Banyak cerita ni . " Puan Jeon ketawa .
"Omma jangan nak jadi makcik bawang . Kang kook sumbat bawang dalam mulut baru tau . " Jungkook menjeling .
"Alahhh gurauu je punnn . Omma bukan makcik-makcik bawang k . Omma makcik halia . Time omma dengan omma Hoseok ni dulu suka kupas halia . " Puan Jeon ketawa terbahak-bahak sampai tersedak dibuatnya .
"yooo omma . Wassup . " Namjoon datang kemudian tersengih .
"Kau ingat omma sapa nak berwassup . " Puan Jeon menjeling . Namjoon tersengih .
"Nah airnya puan Jeon . " Jin datang dengan segelas air sejuk . Gelas bertukar tangan .
"Em , sedap air kamu buat ni Jin . Macam ni laa anak teruna buat air pun sedap . "
"Eomma . Tu air masak je pun . Tak payah lah over sangat . " Jungkook menjeling .
"Laa tak perasan air masak . Hahahaha . Dah omma nak ke salun . Rambut dah macam rosmah dah banyak hari tak ke salun . Bye semua . " Puan Jeon berlalu keluar dari perkarangan rumah mereka .
Bts memandang dengan pahal sia . Datang sini sebab nak minum air je ka ?
~~~
"Haihh . Habis duit aku harini . " Jungkook mengeluh berat . Berat lagi nak bawa keluar duit bayar dekat lahanat semua ni . Dah lah kaki sapu makanan semua ni . Haih .
YOU ARE READING
[C] BTS YEOJA 3
Fanfictionbaca book 1+2 dulu ye ... WARNING ! CARUTAN BERLELUASA ! 15 KE ATAS SAHAJA • • • 17/10/2017 ~ 7/5/2018