"DANNN TAKKK SEHARUSNYAAA AKU BERTEMU DIRIMU DI DUNIAAA INI .. "
" DAN KAU MEMBUANG DIRIKU SESEUKA HATIMU DAN MEMILIH DIAA ... OPOCOT MAK KAUU JATUH TERGOLEK !!! KIM TAEHYUNG !!!!!!! " Jin menjerit bagai nak rak . Dah lah jerit guna mikrofon memang sah lah membingitkan suasana .
"Woiii !!!! Diam lahhh !! Nak jerit kau baling dulu mic tu dalam kolam ! Bingit laa bodo ! " Yoongi membaling bantalnya ke arah Jin dari tingkat bawah .
Jin sempat lagi mengelak lepastu tersengih macam menang piala dunia . Bongkak tu laaa ish .
" Kau apa hal dok berjiwang bagai ni ? " Jimin yang baru keluar dari dapur dengan segelas air milo panas bersuara .
Terus muka jin masam balik .
"Kau pahal ? Semalam Jieun call aku . " Taehyung duduk di atas sofa berhadapan dengan Jin .
"Hah ?! Kenapa weh ?! Dia call kau kenapa ? Ada tanya pasal aku tak ?! " Jin memandang Taehyung macam nak telan Taehyung .
"Rilek ah kau ni ish ! Dia call just nak tanya kenapa kau tak angkat call dia semalam . Aku cakap ah mungkin kau dah tidur . " Taehyung mengangkat kedua belah bahunya .
"Ada hati nak cari aku . Huh ! " Jin menjeling kemudian berlalu dari situ dengan berjalan acah pondan .
"Kau jalan elok-elok atau nak aku kerat kaki kau ? " Taehyung menjerit . Sakit mata tengok !
"Biarlah aku nak jalan macam mana pun ! Bukan kaki kau ! Tch ! " Jin menjeling kemudian menyambung berjalan .
Taehyung yang rasa terlampau sakit mata mula berdiri dan pergi ke belakang jin kemudian menendang punggung jin dan terus melarikan diri dengan ketawa .
"Siallah !!! " Jin menjerit . Dilemparnya mikrofon ke lantai .
Kemudian dia membuka langkah untuk mengejar Taehyung .
"Dah lah tu jadi bebudak . " Namjoon yang baru masuk ke dalam rumah bersuara . Peluh di dahinya yang menitis dilap dengan belakang tangannya .
"Kau g mana peluh-peluh ni ? " Jimin menyoal apabila Namjoon duduk di sebelahnya .
"Jogging lah . Bukan macam kau . Duduk rumah makan tidur . Tu yang makin naik perut tu . "
Jimin mencebik . Pepagi bagi hatinya panas . Nasib baik milo panas dapat sejukkan hatinya yang agak nak membara ni .
"Bak sikit . " Namjoon mengambil cawan yang dipegang jimin kemudian meneguknya sehingga habis . Jimin melihat dengan mata yang besar .
"WOI PANAS TU ! KAU TEGUK MACAM TU JE ?! " Jimin sedikit menjerit .
"Lahh panas ke ? " Namjoon menyoal setelah air milo panas habis diteguknya . Cawan kemudian diserahkan semula kepada jimin . Dia berlalu naik kebiliknya untuk mandi .
Jimin mencebik . Dasar tak guna ! Dahblah minum air orang , ucap thankyou pun tak !
~~~
"Hosekk ? " Satu suara membuatkan Hoseok memandang di sebelahnya .
"Mi...mingyu . Hai . " Hoseok senyum .
"Nak duduk boleh ? " Mingyu menyoal dengan senyuman yang tak lekang dibibirnya .
"Duduk je lah . Bukan harta bapak aku pun nak halang kau . Hahahaha . " Hoseok ketawa .
Mingyu menari kerusi dan kemudian duduk dinhadapan Hoseok .
"Aku nak tanya something boleh ? " Hoseok memulakan bicara .
"Pasal apa ? " Mingyu senyum . Dia sebenarnya tahu apa yang akan diajukan oleh Hoseok .
"Kau .. Macam mana kau tahu kitaorang namja ? " Hoseok menyoal dengan berhati-hati . Takut tersilap .
"Dari awal aku dah tahu . Tapi biasalah , mungkin makeup yang korang pakai tu tak nampak korang ni macam namja sangat jadi kekawan aku lembab lah terpikat dekat korang . Hahaha . " Mingyu ketawa kecil .
"Tapi macam mana kau tahu ? Kenapa kau tak baritahu pun kawan kau yang lain ? "
"Aku en , memula tu macam agak terpikat dengan Yoongi . Tapi bila aku dengar suara macam lain sikit then kuat gila mencarut . Lepastu perwatakan pun tak macam yoja sangat . Aku tak tahu macam mana diorang boleh buta . Hahahahah . "
"Lagipun lepas balik sekolah , aku ada ikut korang . Then nampaklah aku perkara sebenar . Huhu . Aku tak beritahu diorang sebab aku saja nak korang terseksa kena penangan cinta buta diorang . Hahahahahaha . " mingyu sakan gelak .
"Cibai eh kau . " Hoseok ketawa kecil . Memang terseksa lahh jawabnya !!
"Hahaha sorry . Aku saja tak nak beritahu sebab nak tengok lakonan korang jadi yeoja macam mana . " Mingyu ketawa lagi .
~~~
"Jinnn ! Kenapa ni ?! " Jieun dah serabut dengan perangai Jin sekarang ni . Dari tadi dia asyik pergi sana pergi sini .
"Aku tahu lah aku sapa . Aku tahu aku hina en . Kau pergilah dekat kekasih hati kau tu . " Jin buat ayat pasrah nak mati . Haih .
Jieun mengerutkan dahi . Apa masalah mamat ni ?
"Kau cuba cerita kenapa ni ? Aku tak paham lah gila . " Jieun menggaru kepalanya yang sudah mula berserabut .
"Buat-buat tak paham pulak . Dah lah haritu dok bermesra bagai . Aku kau lupa . " Jin mencebik .
"Wait . Kau cakap pasal apa ni jin ? "
"HARITU AKU PERGI CAFE YANG KAU SELALU LEPAK SEBAB DAH BANYAK HARI KAU TAK CONTACT AKU LEPASTU AKU NAMPAK KAU TENGAH HANGAT DOK BERGELAK KETAWA GEDIK GEDIK MACAM PENGUIN DENGAN LAKI LAIN ! AKU BENCI ! " Jin menarik nafas panjang setelah dia bercakap hanya dalam satu nafas . Haihlah budak niii .
"Pasal tu je ? Hahahahahhahahahahha . " Jieun ketawa .
"Kau pahal gelak sia ?! Ingat lawak ke ?! Aku merajuk niii !! Pujuk ahhh ! Gelak pulak !! " Jin menjerit .
"Ok ok . Hahahaha . Ehem . Jin sayang , namja tu takkan tak kenal ? Tu adik aku lah gila !! Dia baru balik dari luar negara ! Tu pun nak jeles !! " Jieun menyilangkan tangannya .
Jin memandang Jieun .
"Srs ? "
Jieun menganggukkan kepalanya .
"Wowww !!! HAHAHAHAHAHA . JOM KITA PERGI MAKAN !!! " Jin terus menarik lengan Jieun untuk pergi kedai makan . Jieun mengeluh berat . Tak boleh nak agak emosi dia ni . Astagaaaa .
~~~
"KIM TAERA !! CEPATLAHH ! NANTI LAMBAT !! " Jungkook separuh menjerit .
"Ye kejap . Ish . " Taera menutup pintu rumahnya dan berlalu ke arah Jungkook yang menunggang skuter .
"HAHAHAHAHA . KENAPA COMEL SANGAT SKUTER NI ?! " Taera ketawa . Skuter warna biru muda siap ada stiker rabbit lagi .
"Biarlahhh . Mahal tau skuter ni . Habis duit simpanan saya beli skuter ni . Nak beli kereta Jin dengan namjoon membantah keras . Diorang kata nanti saya parking dalam rumah pulak . " Jungkook mencebik .
Taera ketawa kecil . Tak habis-habis nak menyakat si maknae ni .
Mereka kemudian berlalu ke kedai baju pengantin dengan menaiki skuter comel Jungkook 😂😂😂😂😂😂😂😂
•••
Korang ! Sorry sesangat sebab lambat update 😐
Sekarang ni bz tersangat bz 🙁
Harap dapat bersabar ye tunggu update seterusnya 😅
YOU ARE READING
[C] BTS YEOJA 3
Fanfictionbaca book 1+2 dulu ye ... WARNING ! CARUTAN BERLELUASA ! 15 KE ATAS SAHAJA • • • 17/10/2017 ~ 7/5/2018