Hhh

1.5K 147 48
                                    


"Parapappa eh eh parapappa . " Taehyung berjoget di tengah rumah . Siap bergelek-gelek lagi .

"Ey , pahal lah mamat ni . " Yoongi menjeling Taehyung yang sedang asyik berjoget .

"Wehhhh malasnya malam nii . " Hoseok menjerit . Badannya disandarkan pada penghadang di tingkat atas .

"Kau nii , aku baru dah lupa hal tu . Janganlah ingatkan aku balik . Aku trauma kau tau trauma ! " Jin menjerit bagai rak patah .

Prapppp

Semua mata memandang ke arah bunyi yang agak kuat kedengaran .

Namjoon .

Namjoon sengih sambil buat peace .

"KAU PATAHKAN LAGI RAK KASUT KE SIA ?! BULAN NI DAH 4 KALI BELI RAK KASUT . APA MASALAH KAU NI SEBENARNYA ? TAK PUAS HATI DENGAN RAK KASUT KE HAPA ?! " Jin menjerit sambil bercekak pinggang .

"Hak alahh , patah je pun . Kecoh lah . Beli je lah lain . Haduh . " Namjoon menjeling ke arah Jin . Hek elehh , dia yang bagi patah dia yang marah kata kecoh .

"Aku bunuh jugak diani . " Yoongi menjeling . Tangannya ligat memasukkan popcorn ke dalam mulut .

"Bunuh lah , nanti korang punya group dah tak da yang paling bijak . Tch . " Namjoon smirk .

"Peduli apa aku . " Jungkook dari belakang Namjoon bersuara .

"Tch . Kejam ayat kau . " Namjoon menjeling .

"Korang tahu tak lepas je kita habis sekolah , perangai korang dah berubah macam bebudak . Tak macam dulu . Gangster je perangai . " Jimin ketawa .

"aku dah lama tak pukul orang macam ni lah jawabnya . " Namjoon menggulingkan matanya .

~~~

"Jeon Jungkook . "

Jungkook memandang ke arah tuan empunya suara yang memanggilnya .

" Lahhh , tak mampos lagi ke kau ni ? " Jungkook berpeluk tubuh .

"Tch , nyawa aku banyak . " Jackson merangkap musuhnya ketawa kecil .

"Btw - aku dengar kau dah bertunang ? " Jackson smirk .

Jungkook cuba kawal riak wajahnya . Dia tahu yang Jackson ni , kalau apa yang dia cakap dia akan buat . Lagi-lagi hal yeoja musuh mereka .

"Jadi masalah ke dengan kau ? Takkan ? Jangan sibuk plis . Kau tu najis . " Jungkook smirk .

"Najis ? hahahahahaha , just wait . Najis ni lah yang korang akan merayu nanti . " Jackson smirk lagi seram dari Jungkook kemudian dia berlalu pergi .

Jungkook dah terpempan dengan kata-kata Jackson . Dia takut Jackson akan ganggu Taera . Tapi cepat dihapuskan perasaan takut tu . Dia akan lindungi Taera dan yang lain . Tu tanggungjawabnya sebagai tunang dan sahabat .

Jungkook pusing ke belakang dan

"Ahhhhh , sorry . " Jungkook mengutip kertas yang jatuh dari empunya badan .

Selesai kutip jungkook bangun dan memberi kembali kertas tersebut kepada tuannya . Mata bertentang mata .

Dup dap dup dap

"Jo-shua . " Jungkook menggumam kecil .

"Sorry ? "

"Ah , tak da pa . Btw sorry pasal tadi . " Jungkook menggaru belakang kepalanya .

"Sokey . Em , Joshua . " Huluran tangan diberi . Jungkook menyambutnya dan tersenyum kecil .

"Jungkook . "

[C] BTS YEOJA 3Where stories live. Discover now