Iii

1.6K 150 8
                                    


"Jinnnnn !! "

"ish , mana orang tua ni ? Call pun tak berjawab . Mesej pun tak baca . Hm . "
Jieun memulas tombol pintu .

"Aik , tak berkunci . Tak salah aku diorang ni pantang kalau pintu tak berkunci . " Jieun membuka pintu perlahan . Kakinya dihayun masuk ke dalam rumah .

"Rak kasut patah .. Apa jadi weh ?! JINNNN !! " Jieun mula menggelabah bila dia ternampak rak kasut yang patah . Padahal si namjoon tu bagi patah semalam .

"Jinnn !! " Jieun berlari menaiki tangga untuk ke bilik Jin . Dia tahu yang dia dah langgar peraturan rumah ni bahawasanya yeoja tak dibenarkan naik ke tingkat atas yang sememangnya bilik diorang bertujuh .

Satu persatu bilik dibuka Jieun . Sorang pun tak ada . Bilik terakhir yang belum dibuka , Jieun pandang .

"Aku rasa mesti ada kat sini . " Jieun memulas tombol pintu bilik dan dahinya berkerut .

"JIN !!! WHAT R U DOING ?! " Jieun menjerit . Kelihatan seorang yeoja sedang tidur bersama Jin . Walaupun mereka tidur tak rapat dan tak berpelukan tapi !!!

"Jieun ? " Jin menenyeh matanya perlahan . Dia memandang ke kirinya .

"WOIII ! SHIBAILAHH !! BANGUN !! " Jin menjerit sambil menendang punggung yang dikatakan yeoja itu .

"Jin . Sampai hati awak !! " Jieun dah keluarkan air mata . Jin dah tak tentu arah apabila baru kali pertama melihat Jieun keluarkan air matanya .

"Ji-Jieun ! Awak salah faham ni . Tu - " Jin memandang yeoja yang sudah terbangun akibat jeritan Jieun yang dapat mengalahkan highnote Jimin .

"Pahal ni ? "

"Kau tak payah buat suara yeoja lah cibai !! " Jin menjerit .

"Apa yang saya tak ada awak ?! Saya sayang awak !! Tapi macam ni awak balas ? Siap tidur sekali lagi ! Apa dia ada ?! " Jieun melangkah ke arah katil . Dia mendekati yeoja itu .

"Dia hanya ada rambut palsu -RAMBUT PALSU ?! JINNN ! DIA PAKAI RAMBUT PALSU PUN AWAK SUKA ?!!! " Jieun menjerit sambil melihat rambut palsu di tangannya . Dia berniat nak tarik rambut sikit je , tak sangka sampai terkeluar rambut .

"WOI ! AKU LAH ! TAEHYUNG ! HAIHHH ! BISING LAH ! " Taehyung meramas rambutnya geram . Bising ! Dah lah dok menjerit kata dia yeoja !

"Ta-Tae ? Kau ke tu ?! " Jieun memegang kedua pipi Taehyung . Siap tarik pipi Taehyung lagi .

"Ish , ye ! " Taehyung menepis tangan Jieun .

"Jin ! Ka- kau gay ke apa ?! Dengan Tae pun kau nak ?! Haduhhhh !! " Jieun berlalu keluar dari bilik Jin . Kakinya turun ke ruang tamu .

"Jieun !!! Awak salah faham ni !! " Jin menjerit . Langkahnya mengikuti langkah Jieun .

"Jieun ? " Taera yang datang dari arah dapur bersuara . Jieun terus ke arah Taera dan memeluknya .

"Kenapa ni ? "

"Jin gay ! " Jieun meraung .

"WHAT DA ?! JIEUN !!!! " Jin menjerit bagai nak terkeluar anak tekak .

"Hehe , acah je . " Jieun sengih .

Jin dah mencebik . Taer Hanya menggelengkan kepala sambil tersenyum dengan gelagat jin dan jieun .

~~~

"so , korang jadi yeoja sebab party tu then korang tak leh nak beritahu perkara sebenar dekat taeyang sebab seventeen ? " Jieun memegang dagunya .

Serentak mereka bertujuh menganggukkan kepala .

"Soooo - "

"HOI ! "

[C] BTS YEOJA 3Where stories live. Discover now