"Weii bangun lahhh !! " Jin menjerit . Memang dari dulu kerja dia je yang kena bangunkan diorang . Aku tak tahu apa function jam loceng kat setiap bilik diorang . Diorang buat pekasam ke apa ? Rendam dalam air panas ?"WEHHHHHHHH !!! " sekali lagi Jin menjerit tapi tiada sahutan dari mereka berenam . Jin hilang sabar . Kena buat cara halus macam ni .
Jin berlalu ke ruang tamu dan mengambil mikrofon . Maklumlah kat rumah suka berkaroke .
"BANGUNN SAYANG .. BANGUNNNNN . OOOOHHHH ... " Jin menyanyi yang entah lagu apa , lirik tempo semua kelaut .
"Sakit telinga aku lahh cibai ! " Yoongi menjerit .
"Bangun , kalau tak bangun dalam masa 20 saat . Aku simbah air sejuk dekat korang . "
"Fineeee !! " Serentak mereka berenam berkata . Jin tersengih , tau takuttt . Jin memang jenis tak suka membe dia bangun lewat . Paling max pukul 11 pagi .
Selamat pagi sayang , gigi kau ...
"Diam ah jam ! Semak ah ! " Namjoon mencampak jam locengnya ke lantai . Pecah lah jawabnya . Kemudian dia mengambil satu lagi jam loceng di bawah katil dan meletakkan di atas meja bersebelahan katil .
Jam loceng yang pecah tadi disepak ke hujung dinding yang dipenuhi dengan jam loceng yang pecah .
"haih , dah bertimbun . Bila aku nak buang ni . " Namjoon mengeleng kepala . Dia kemudian berlalu ke bilik air untuk mandi dan bersiap .
~~~
"Ada apa harini ? " Jungkook duduk di atas kerusi yang mempunyai tanda namanya .
"Ramen ? "
"Dulu asyik sandwish , sekarang asyik ramen . Duit bertimbun dalam bank . Tak reti beli benda lain ke nak makan ? Ergh . " Yoongi mengrollskan matanya . Membebel makan ramen tapi tangan ligat dok ambil ramen letak dalam mangkuk dia .
"Tch . Habis tu , kau je lah masak . Hari-hari aku yang masak . Dah macam mak korang . " Jin menjeling dan berdecit .
"haaa , ye lahh . Bila ? Minggu depan ? Aish . Ha lah . Kitaorang pergi . Hm . Bye . K . " Taehyung duduk di atas kerusi dengan telefon yang masih di telinganya . Kemudian dia mematikan panggilan dan meletaknya di atas meja . Ramen dipandang . Kemudian apa lagi , lahap lah dia .
"asal ? Sapa call ? "
"tae..."
"TAERA ? DIA CALL KAU ASAL ? BINI AKU TUUUU . " belum sempat habis taehyung cakap , jungkook dah mencelah .
Taehyung berdecit . Kepala Jungkook dipukuk dengan pinggan di hadapannya . Perlahan lah , kang pecah kang . Ada yang jadi hulk kat sini .
"Taeyang lah . Kau pahal ni . Tak ingin aku nak ambil bini membe aku . Tch . Aku merajuk dengan kau setahun ! " Taehyung menjeling . Ramen disuap ke dalam mulut sambil mencebik .
"heee , jangan lah marah bucuk . I melawak je . I ingat u nak ambil taera i . Ye laa , kan u tak dapat dia . " Jungkook memegang bahu Taehyung .
Taehyung menepis tangan Jungkook yang berada di bahunya . Jijik .
"sorrylah tae . Ok aku belanja kau makanan ? " Jungkook tersengih memandang Taehyung tetapi Taehyung tidak memandangnya .
YOU ARE READING
[C] BTS YEOJA 3
Fanfictionbaca book 1+2 dulu ye ... WARNING ! CARUTAN BERLELUASA ! 15 KE ATAS SAHAJA • • • 17/10/2017 ~ 7/5/2018