Jako každé odpoledne shlížela Miko s Bulkheadem monstertrucky. Ratchet nespokojeně mrmlal a Arcee s Jackem se jeli projet. Kovové stěny poskytovali lidem příjemný chlad. Ratchet se snažil postupně zvyšovat teplotu na saibrtronské normy. Byla mu zima. Ostatní teplotní rozdíly nevnímali, ale jemu nepohodlí vadilo. Nechtěl dělat potíže, jenže se nemohl plně soustředit a dělal chyby. Na náladě mu příliš nepřidal ani hluk z televize. Miko si se svým parťákem užívala pořed naplno, hlasitost na maximum byla nutností. Doktor zavřel oči, napočítal do deseti. Když ho rozladění trochu opustilo, vrátil se ke spravování náhradní svářečky.
Do haly naplněné hlukem pomalu vešel Optimus. Zdejší atmosféra kontrastovala s prostředím chodeb. Světlo jakoby bylo barevnější, šeď kovových zdí nepůsobila tak stísněně. Ač Optimus vyhledával samotu, vždy se rád vracel do hlavní místnosti, centra dění. Postřehl Ratchetovu krátkou zastávku v práci. Všiml si ho.
Miko s Bulkheadem se plně věnovali televizi. Nerad jim kazil zábavu. ,,Miko, mám na tebe pár otázek," Pronesl klidně. Oslovená dívka vykřikla a přepadla přes opěradlo pohovky. Oddechla si: ,,Dobře, o co jde?" Optimus počkal až vstane, trochu se naklonil, aby jí byl v úrovni očí. ,,Předpokládám, že Bulkhead už ti vylíčil naše setkání s podivným skákajícím tvorem," začal zlehka. ,,Jasně, bylo to prý něco divného s velkýma ušima. Arcee se za tím hnala přes celé skály, musel to být nářez!" podívala se na něj rozzářeně. ,,Dokázala by sis představit tvora, který vypadá jako člověk s obrovskýma ostrýma, chlupatýma ušima? Něco mnohokrát silnější a rychlejší než jste vy, přesto stejně velké jako ty," zvážněl Optimus.
Ratchet nechal práce, pozorně naslouchal. Optimus málokdy takhle vyzvídal, navíc u Miko. Asiatka se na chvíli zamyslela. ,,Jo. Aaa...nemělo to křídla?" přiložila si prst na tvář jako to obvykle dělala když přemýšlela. ,,Ne," odpověděl Prime krátce, nechtěl přerušovat její myšlenku. Miko se tvářila podivně. Na okamžik se jí mihl stín po tváři. ,,No... myslím že bych si to dokázala přestavit, ale netuším co by to mohlo být." Její nadšení najednou zmizelo. Optima to trochu zaskočilo. Zrovna od Miko by čekal sdílnost. Bulkhead narozdíl od Optima zaraženě koukal na svou kamarádku. Hustou atmosféru rozehnal zvuk svářečky.
Jen co se ozval zvuk motoru dolistoval Optimus na konec webové stránky. Snažil se něco vyhledat na internetu. Jediná pravděpodobné mu připadala teorie vlkodlaků.
Otočil se. Arcee se právě transformovala. Jack odložil helmu a vyrazil za Miko k televizi. Optimus chvíli váhal jestli se ho ptát hned po příjezdu. Nakonec se rozhodl počkat. Dočet další článek o jakémsi hadovitém tvoru. Nága to nejspíš nebude, pomyslel si. Nic o čem se psalo se nepodobalo tvorovi, který je varoval. Podíval se do kouta k televizi. Jack s Miko sledovali jakýsi pořad. Celkově tu byl větší klid než předtím.
,,Jacku, pipomínal ti něco tvor o kterém ti vyprávěla Arcee," zvolil přímější přístup. Jack se na něj podíval. Stejně jako Miko mu přeběhl po tváři stín. Jakási myšlenka, která na moment rozpustila všechny naděje. Jack zavrtěl hlavou: ,,promiň, s ničím podobným jsem se nesetkal." řekl spěšně. Oby dva lhali, ale jejich výraz naznačoval, že právem. Nedělali to se špatným záměrem. Optima na tom cosi znepokojila.
pozn. autora: V první řadě se omlouvám za chyby. Doufám že to přežíváte. Pokusím se v blízké době vydat ještě jednu kapitolu. Mějte se hezky.
ČTEŠ
TFP- Pozorovatelka
RandomŽiji si celkem spokojeně kdesi v poušti, nikdy jsem nezkoumala kde přesně. Dokonale znám okolí. Jsem skvělá stopařka a vyznám se v přírodě. Mám pár přátel a myslím že to stačí. Patřím mezi lidi, které ostatní moc v lásce nemají, ale má to své výhody...