RIANA keluar dari keretanya. Alamat yang diberikan oleh Najwa tadi dilihat.
"Betul lah kot rumah ni."Dia menuju kearah tangga rumah kampung yg kelihatan usang itu.
"Meoww!!"
"Shit!"Riana menyumpah apabila seekor kucing hitam melompat kearahnya.
"Ada apa apa ke?"suara dari arah belakang mengejutkan Riana. Lelaki itu naik.
"Saya ada hajat." Riana mengikut lelaki itu masuk ke dlm rumah. Dia duduk dihadapan lelaki itu.
"Aku tahu. Kau nak lelaki yg kau suka sejak dulu tu kn?"
"Ya, tok. Saya nk dia jadi milik saya seorang. Saya nk dia lupakan isteri dia terus."ujar Riana.
Lelaki itu angguk faham. Riana memerhati sahaja. Selang beberapa minit, lelaki itu memberikan dia sesuatu.
"Campurkan dalam makanan atau minuman dia. Dalam masa beberapa hari lagi dia akan jadi milik kau selamanya."Riana tersenyum jahat. Agenda mula diatur. Kali ini Zhafran pasti menjadi milik dia!
.......................
ZHAFRAN berdoa panjang. Setelah itu dia berpusing menghadap Farhana yang mnjadi makmumnya. Farhana mencium tangan Zhafran. Zhafran mencium dahi Farhana. Dia tersenyum.
"Nice."ujar Zhafran.
"Apa?"
"Wangi."Tersengih Zhafran.
"Ada ada aje."Farhana ingin membuka telekungnya tapi Zhafran menegah.
"Kenapa?"
"Saya nak tgk awk mcm ni kejap. Saya rindu nak tatap awk mcm ni."ucap Zhafran. Dia mengusap kepala Farhana yg ditutupi oleh telekung.
"Awk ni cakap mcm lama tak nampak sy pakai telekung pula."
"Hehe. Saja aje. Mana tahu satu hari nnti sy tiba2 hilang semua kenangan kita."
"Knp awk ckp mcm tu? Sy tak sukalah."Farhana mencebik. Zhafran tersenyum. "Okay. My bad. Sorry."
"Sy tak sukalh wak.."tiba2 matanya ingin mengalirkan airmata. Jahatlah Zhafran nii..
"Hei.. jgnlah nangis. Sy minta maaf okay?"Zhafran memeluk Farhana. Farhana mula teresak dibahu Zhafran.
"Sorry okay? Shh..."pujuk Zhafran.
"Awk jgn tinggalkan sy.."rintih Farhana.
"Okay syg." Entah kenapa dia rasa sesuatu yg aneh ketika ini. 'Ya Allah jgnlah duga kmi dgn ujian yg tdk mampu kmi tanggung.'doa Zhafran dalam hati.MEETING mereka kli ini berlangsung di syarikat milik keluarga Riana. Zhafran duduk di bilik meeting yg sdh ditetapkan. Segala kertas kerja disediakan utk meeting kali ini.
"Okay, boleh kita mulakan meeting?"ujar pengerusi syarikat iaitu Razif. Zhafran angguk.Setiap mereka dihidangkan kopi oleh coffee lady ofis itu. Riana tersenyum sinis. Dia melihat Zhafran meneguk kopi itu.
#flashback#
"Aku nak kau hidangkan kopi yg ada maker hitam kat cawan ni kat lelaki berkemeja biru laut tu. Ingat. Jangan salah orang!"coffee lady tu angguk. Riana tersenyum puas. Dia berjln keluar dr pantri.
"Sedikit masa lg kau akn jd milik aku."#end_flashback#
Riana tersedar apabila Razif memanggil namanya.
"Sorry."Perbincangan brlangsung lagi. Setiap bicara dan tingkah laku Zhafran ketika menerangkn kertas kerja diperhatikn Riana.
"So, ada apa2 bantahan?"Razif melihat Riana. Riana senyum dan geleng.
"Then kita boleh proceed."putus Razif. Razif berdiri dan berjabat tangan dengan Zhafran.....................
Seminggu berlalu. Zhafran mengurut kepalanya perlahan. Fikirannya asyik terganggu. Bukan disebabkn kerja tp Riana.Ya, bayangan Riana sentiasa berada dlm fikirannya sehingga kadangkala dia termimpi mimpi.
"Ya Allah.."keluh Zhafran.Interkom berbunyi. Zhafran pants menjawab.
"Encik, Bos nak jumpa sekarang."ujar pembantu perinbadinya.
"Okay. Sekejap lagi saya ke sana."Zhafran mengemas mejanya dan berlalu ke bilik ketuanya."WELLDONE, Zhafran!"ucap Mr Benjamin. Zhafran tersenyum.
"Setakat ni proses pembinaan brjln lncr dan feedback dr mereka amat positif. Tak silap sy suruh awk mnjadi wakil syarikat."puji Mr Benjamin.
"Saya buat sedaya upaya saya."hanya jawapan Zhafran. Mr Benjamin angguk faham.
"Cik Riana sgt sukakan design hotel yg awk lakar tu."mcm2 yg Mr Benjamin katakan tapi hanya nama Riana yg bermain di mindanya. 'Argg! Dah kenapa aku ingat dia ni?'"Bos, saya nk minta half day hari ni? Ada emergency pula."Zhafran beralasan.
"Sure. Take a rest."
"Thnks."Zhafran keluar. Dia perlukan ketenangan.#rasanya Zhafran dh knp? Ada idea utk stopkan watak Riana? Hehe.
YOU ARE READING
kapten ragbi sekolah... suamiku? 2
RomanceIni kisah Farhana dan Zhafran setelah mereka menjadi dewasa dan mampu utk membina kerjaya sendiri. Tujuh tahun usia perkahwinan yg dibina semua diisi dgn memori yg indah tapi ulang tahun perkahwinan yg sepatutnya disambut gembira dan penuh kesyukura...