RIANA mencampak tudung yang membaluti rambutnya itu.
"Panasnya! Macam manalah si Farhana tu boleh steady aje pakai benda ni? Takde taste langsung minah tu!"dia merendahkan suhu aircond. Tangannya turut lincah bermain di skrin telefonnya. Nampaknya rancangan utk berbaik dgn mereka berjaya.
"Riana,"Riana berpaling. Razif masuk ke bilik adiknya itu.
"Abang! Ria nak minta tolong abang sesuatu ni."Riana berdiri dihadapan Razif.
"Apa dia?"
"Rasanya Ria cadangkan abang bekerjasama dgn Benjamin Group. Mereka ada arkitek terbaik tau. Mesti projek kali ni akan succes!"
"Macam mana Ria tahu?"
"Alah.. abang setuju ajelah. Hal yang lain meeting semua tu biar Ria yang handle."Riana memujuk Razif.........................
ZHAFRAN mengurut tengkuknya yang lenguh. Kerjanya semakin bertambah nampaknya dengan projek baru. Cermin matanya yg sedikit melurut dibetulkan.
"Banyak sangat kerja."Zhafran senyum. "Biasalah. Projek baru lagi."Farhana meletakkan jus orange dan sepotong kek coklat di atas meja kerja Zhafran.
"Hmm. Patutlah."Farhana mencuit sedikit kek itu menggunakan sudu lalu disuap kepada Zhafran. Zhafran memakan potongan kecil itu.
"Hmm. Not bad. Sayang beli ke?"matanya masih fokus di laptopnya.
"Nope. Saya buatlah."
"Ouh."
"Ouh aje ke?"usik Farhana. Zhafran menurunkan sedikit cermin matanya. "Anything you want from me?""Nope. Saya gurau ajelah. Sambunglah kerja tu." Belum sempat Farhana pergi Zhafran menariknya hingga dia terduduk di atas riba Zhafran. Cupp! Merah pipi Farhana.
"Hadiah, sayang."
"Cehh."Farhana mencebik sebelum keluar dari bilik kerja Zhafran. Apabila berada di luar, Farhana memegang pipinya. Ini bukan pertama kali Zhafran menciumnya tapi perasaan malunya tidak pernah terhakis. Haiihh.. Sabar ajelah..
FAZRIQ menghirup kopi sambil melihat matahari terbenam melalui beranda biliknya.
"Riq?"Fazriq berpaling. Jeanne tersenyum. "Mummy masuk ya?"
"Masuklah mummy."Jeanne mendekati Fazriq.
"Kenapa ni? Fikir apa?"
"Riq rasa sunyi. Tak tahulah kenapa. Something missing."Dada sebelah kirinya dipegang. Jeanne tersenyum. Rambut anaknya itu diusap perlahan.
"Carilah pasangan. Kamu dah cukup matang utk berfikir soal rumah tangga. Mummy tahu kamu pun nak ada keluarga sendiri mcm adik kamu. Why not sekarang ni kamu fikir pasal tu?"ujar Jeanne. Bibir Fazriq mengukir senyuman.
"Tengoklah mcm mna."
"Mummy nak juga cucu dari kamu. "
"Hehehe. Kalaulah ada jual kat pasaraya kan best?"Pap!!
"Auch!!"
"Hah! Merepek lagi."Fazriq menggosok bahunya yg perit ditampar Jeanne.
"Daddy tak balik lagi ke?"soalnya.
"Daddy kamu busy sejak pembukaan cawangan hotel kita yg baru."
"Bukannya Riq tak boleh uruskan."
"Fazriq, daddy kamu tu kalau tak nampak dgn mata sendiri dia takkan senang duduk. Kamu kena faham tu."
"Okay, okay. I got it."Fazriq memeluk tangan Jeanne.
"Riq tak boleh terima yg Riq ni dah tua. Tak puas nak bermanja dengan mummy dan daddy."Jeanne tersenyum. Dia cuma dapat melihat Fazriq membesar dihadapannya selama tujuh tahun. Dia terlepas banyak perkara tidak seperti ibu bapa yg lain.
"Maafkan mummy."Fazriq melihat Jeanne.
"Keluarga kita tak sempurna macam keluarga yg lain. Mummy cuma dapat tgk kamu membesar selama tujuh tahun dan Hana cuma beberapa hari aje."luahan Jeanne membuatkan Fazriq sedikit sebak. Dia tetap mengukir senyuman walaupun pahit.
"Mummy... past is past. Sekarang semuanya dah kembali ke asal. Keluarga kita dah sempurna. Seven years is enough for me. Riq dah dapat banyak kasih sayang."
"Terima kasih. Mummy sayang anak mummy ni."........................
RIANA membetulkan tudungnya yg senget. Dia memerhati dari jauh Zhafran yg sedang meneliti kertas projek membina Kondominium.Langkah diatur mendekati Zhafran.
"Hai."Zhafran menoleh. Riana memberikan senyuman paling manis.
"Hmm.. hai."
"So, semuanya okay?"soal Riana tidak berputus asa.
"Yup. Mcm biasa aje."
"I suka sangat dengan design bangunan yg you lakar ni. Memang menepati taste I."tingkah Riana berubah. Zhafran mengurut belakang tengkuknya. 'Tiba-tiba ber'I ber'you ni dah kenapa? Hari tu elok aje saya awak. Pelik minah ni.'bisik hati Zhafran.
"Hmm.. lepas ni kita pergi lunch sama?"
"Thanks but no thanks. Saya ada hal."tolak Zhafran.
"Ouh. Mesti you nak ambil anak awak kat taska kan? Boleh tak I ikut sama? Nak juga tgk anak you."
"Sorry. I lebih selesa pergi sendiri. Okaylah. Jumpa meeting nanti."Zhafran pergi. Riana tersenyum sinis.
"Wanna playing a game, huh? Okay.."#holla!! Sorry lma tak update. Busyyyy sgt. Sorrylah kalau tk best. Sama juga. Klu best vote and comment . To my silent readers, thnk you sbb baca. Vote ya?
YOU ARE READING
kapten ragbi sekolah... suamiku? 2
RomanceIni kisah Farhana dan Zhafran setelah mereka menjadi dewasa dan mampu utk membina kerjaya sendiri. Tujuh tahun usia perkahwinan yg dibina semua diisi dgn memori yg indah tapi ulang tahun perkahwinan yg sepatutnya disambut gembira dan penuh kesyukura...