Bab 18

2.4K 87 13
                                    


AIRMATA yg mengalir deras diseka kasar menggunakan belakang tapak tangannya. Stering kereta digenggam erat hinggakan dia mampu merasai getaran. Kelajuan kereta jga sdh tdk dipedulikan oleh Zhafran. Dia kalah! Dia kalah dgn perasaannya sebagai sendiri dan akhirnya dia yg kecundang.

"Arghh!! Argh!!!"Zhafran tumbuk stering berkali-kali. Hujan yg pada mulanya hnya rintik sahaja bertukar ganas dan angin mula bertiup kencang.

Zhafran tdk dpt melihat jalan dgn jelas disebabkan matanya yg kabur dek airmata. Berkali-kali matanya digosok agar pandangannya kembali jelas. Cahaya terang yg mncul di depan beserta hon panjang menyebabkan Zhafran tersentak.

"Allahuakbar!"

....................................

Farhana duduk ditepi kolam renang yg ada. Gelang tangan yg dibawa Zhafran td dipegang erat. Matanya sdh merah menahan airmata yg ingin pecah. Lututnya erat dipeluk ke dada. Wajahnya disembam ke lutut apabila airmatanya sdh menitis.

Semakin lama dadanya semakin sesak menahan tangisan. Farhana pegang dadanya menahan sakit yg mencengkam.

"Hana! Hana!" Sayup-sayup suara memanggil namanya. Matanya semakin kabur. Tubuhnya seakan melayang.

"HANA!!"

Fazriq berlari kearah kolam renang dan terjun ke dlmnya. Tubuh Farhana yg semakin jauh tenggelam cepat-cepat ditarik Fazriq hingga ke permukaan. Beberapa petugas yg melihat pnts membantu Fazriq menaikkan Farhana ke atas.

"Hana! Hana.." pipi Farhana ditampar perlahan beberapa kali. Fazriq menyentuh pergelangan tangan Farhana utk mengesan nadi. Ketika itu denyutan nadi Farhana terlalu lemah.

"Panggil ambulans skrng!"arah Fazriq cemas. Dia melakukan CPR keatas Farhana. Beberapa kali barulah Farhana terbatuk. "Abang..."

"Hana? Are u okay?" Nada suara Fazriq penuh kerisauan. Farhana tdk memberi respon. Matanya kembali terpejam.

Skip*

MAMA terduduk apabila mendengar berita kemalangan yg menimpa Zhafran dan Farhana yg hampir lemas. Semua org kaget dgn berita itu.

"Apa yg berlaku sbnrnya? Riq? Knp adik jd mcm ni? Zhaf pula mcm mna blh accident?"soal daddy. Fazriq geleng perlahan. Dia sendiri buntu dgn apa yg berlaku. Petang td ketika dia terserempak dgn Farhana wajah adiknya itu penuh dgn keceriaan. Dia sendiri tdk pasti apa yg membuatkan Farhana ceria.

"Siapa keluarga encik Zhafran?"soal seorang doktor lelaki. Mama dan papa berdiri. "Doktor! Mcm mna dgn ank kmi? Dia tak teruk kan?"soal mama.

Reaksi yg ditunjukkan oleh doktor itu sedikit sebanyak merisaukan mereka. "Anak puan terpaksa dibedah ekoran kecederaan dalaman yg agak serius. Sy perlukan persetujuan dri puan utk melakukan pembedahan secepat mungkin."

"Ya Allah..." Papa memaut bahu mama. Mummy dan daddy jga turut sma terkedu mendengar.

"Puan dan tuan blh ikut sy ke bilik sy skjp."mama dan papa angguk. Fazriq meraup rambutnya kasar.

"Ni salah Riq."

Daddy memandang Fazriq. Fazriq sdh tdk mmpu utk mengangkat wajahnya. "Knp Riq ckp mcm tu?"

"Sepatutnya Riq bntu Zhaf jelaskan dkt adik apa yg berlaku. Tp Zhaf x suruh. Klu lah Riq bertegas utk tetap bagitahu adik lebih awl mesti semua ni tkkn jadi."ujar Fazriq kesal. Rasa gagal utk membantu adiknya sendiri.

"Riq, takde siapa yg slh. Hana x slh. Zhaf x slh. Riq pun sama. Semua ni jd sbb Allah nk bg ujian. Sama ada kita kuat atau tdk. Ada sbb knp Allah x gerakkan hati Zhaf utk mnta pertolongan Riq. Sekarang ni, kita doakan yg terbaik. Mummy x sanggup tgk cucu-cucu mummy terabai."kata-kata mummy sedikit sebanyak melegakan Fazriq. Teringat dia kpd kedua anak buahnya itu yg ditinggalkan di hotel bersama Yara.

kapten ragbi sekolah... suamiku? 2Where stories live. Discover now