FARHANA melihat semua rekaan baju pengantin yg baru siap dilukis. Nad menanti dgn tidak sabar.
"So, ok tak aku lukis design kali ni? Semua menepati cita rasa clien tak?"soal Nad.
"Hmm. So far okay. But, kau kena ubah part bawah gaun ni."Nad mendengar dgn tekun. Selepas itu dia angguk.
"Okey. Colour dia memang merah ke?"Farhana angguk. Nad menahan senyum. "Kenapa?"
"Merah sangatlah, mak ngah."Nad bercakap sebijik macam dalam iklan kat tv tu. Farhana tergelak.
"Ni kalau clien dgr rasanya kau dah kena penyepak sampai planet nebula kot."
"Haha. Okeylah tu. Boleh aku jumpa ultraman."
"Wah! Mengarut kau lagi teruk dari aku ni! Haha!"mereka tergelak. Handphone Farhana berbunyi.
"Nnti kita smbng discuss."Nad keluar. Farhana menyambut panggilan daripada Zhafran itu.
"Awak kat mana?"soal Zhafran.
"Masih kat butik ni. Awk dah ambil Arash tak?"
"Dah. Dia tengah tidur ni. Penat sangat main dgn kawan."
"Ouhh.."
"Hana, saya singgah kat sana ek? Kita lunch sama."Farhana melihat jam. Sudah hampir makan tengahari.
"Okay juga. Saya tunggu."Selepas itu panggilan ditamatkan. Farhana mengambil handbagnya dan menjenguk ke bilik permainan.PINTU dikuak dari luar. Farhana tersenyum melihat Aisya sedang tidur di atas toto yg sengaja dibentang di lantai. Memang sengaja dia membuat bilik khas untuk anak anaknya di butik agar mereka bebas untuk bermain.
"Sayang, wake up. Papa ajak lunch."Farhana menggoyangkan tangan Aisya perlahan. Terpisat pisat Aisya. Dia bangun dibantu oleh Farhana.
"Papa? Mana?"soal Aisya dengan pelatnya. Farhana gosok kepala Aisya. "Kejap lagi papa nak datang dgn abang Arash. Bangun."
"Ma, nak dukung."rengek Aisya.
"Nak dukung? Okey. Jom!"Farhana mendukung Aisya yg masih mamai. Kepalanya dilentokkan pada bahu Farhana dan kembali memejam mata.Farhana tersenyum. Nad yg baeu ingin keluar menegurnya.
"Kau tak rest ke?"soal Nad.
"Aku tunggu hubby aku. Nak lunch sama."jawab Farhana. Nad tersengih. Dia menghampiri Aisya.
"Bye, Aisya. Nanti petang kita main lagi ya? Muahh!"pipi Aisya dicium oleh Nad. Aisya tersenyum suka.
"Nad, nanti kau tolong singgah kat 7E. Belikan aku coklat cadbury. Roast almond punya. Teringin pula nak makan."
"Okey, boss!"Nad menabiknya dan keluar. Farhana duduk di tempat ruangan tetamu menunggu. Anaknya didodoi perlahan.KRINGG!
Pintu dibuka. Farhana pantas melihat gerangan itu. Sejuk matanya melihat si kecil Arash.
"Mama! Jom makan. Arash dah lapar."
"Jap, sayang."Farhana mematikan semua bekalan kuasa dan mengunci butik. "Jom!"#holla!! Sorry lmbt update bab 3. Sorry klu bosan. Tengah perah otak ni nak menulis citer ni. Hihi. Like always. Keep vote and tinggalkan komen yg membina. Trimas!!
YOU ARE READING
kapten ragbi sekolah... suamiku? 2
RomanceIni kisah Farhana dan Zhafran setelah mereka menjadi dewasa dan mampu utk membina kerjaya sendiri. Tujuh tahun usia perkahwinan yg dibina semua diisi dgn memori yg indah tapi ulang tahun perkahwinan yg sepatutnya disambut gembira dan penuh kesyukura...