RIANA membancuh kopi utk Zhafran yg menanti di ruang tamu. Cecair yg berada dlm botol kecil dibuka dan dititiskn ke dlm minuman Zhafran.
"He is mine.."senyuman sinis terukir di bibir.*skip. (Sis mnyampah nk tulis psl Riana ni..)
BLACKFOREST cheese cake dihidangkan di atas meja. Farhana mengambil gambar kek itu dan dihantar kpd Fazriq.
'Ok tak, abg? Btw, thnks sbb tlng belikan kek ni and abg dgn Yara tu sweet lh. Sorang moody ajeee sorang lg blur. Haha. Kirim salam kat mummy and daddy. Muahh!❤❤'
Farhana menekan sent. Jam menunjukkan angkah 8 malam. Farhana duduk menanti di ruang tamu. Arash dan Aisya pula sdh diambil oleh mama dan papa utk malam itu. Memang itulah rutin mereka tiap tahun jika anniversary. Saja aje nk honeymoon berdua. Hehe..
Bunyi kereta memasuki perkarangan rmh membuatkan Farhana tersenyum. Dia menanti di muka pintu. Tapi, senyuman hanya seketika. Dia terkejut melihat gerangan yg masih memaut erat lengan Zhafran. Ya, org yg cukup dia kenal..
"Zhafran Khilfi!"........................
"KAU jangan nak masuk campur hal akulah!"Zhafran menepis tangan Farhana.
"Kenapa dgn awak ni? Sejak bila awk ada affair dgn pompuan ni? Answer me!"Farhana tidak peduli suaranya yg sememangnya tinggi ketika ini. Asalkan dia dapat jawapan yg dia mahu.
"It's none of your bussiness!"tengking Zhafran.
"You're my husband! So, it's my bussiness too!"merah padam wajah Farhana.Riana memeluk tubuh sendiri. Dia tersenyum gembira melihat pergaduhan 'besar' Zhafran dan Farhana.
"Klau kau tak suka kau blah lh dari sini! Aku ni dh menyampah tgk kau!" Hampir sahaja Farhana ingin menampar Zhafran tapi dia cuba utk mengawal amarahnya.
"Kau nk tmpr aku? Go on! Tapi kau ingat, syurga kau dlm tgn aku. Klu aku tk redha dgn kau mmng nasib kaulah.."ugut Zhafran. Farhana ketap bibir. Hatinya sakit. Terlalu sakit.Zhafran menarik Riana utk naik ke ats. Tp dia smpt brhenti tangga.
"Jgn risau. Aku tkkn ceraikan kau even kau mnta. Aku nk kau terseksa dn digantung tk bertali. Sesuai sgt utk org mcm kau."sinis sahaja kata2 yg Zhafran lemparkn. Farhana menggenggam erat buku limanya. Airmata yg ingin menitis sdh tdk mampu ditahan lg.
"Astaghfirullahalazim.."Farhana brtistigfar berkali kali utk menenangkn hatinya ketika itu.FAZRIQ diam sahaja memerhati Yara yg berada di satu sudut dapur. Entah knp perhatian tdk boleh dilarikan drpada memerhati Yara. Bagi orang lain, Yara tu clumsy memanjang. Sekali dia dpt bebelkan org memang mcm torpedo! Tapi bagi Fazriq pula, dia seorang yg memahami walaupun kadangkala kelihatan blur aje.
Tersenyum dia apabila memikir hal berkaitan Yara. Mcm org angau la pulak!
"Kau tgk apa tu?"tegur Chef Wafiy. Fazriq terkejut. 'Nasib dia tak 'jalan' tadi!'bisik hati Fazriq.
"Kau ni kenapa, Fie? Bagilah salam dulu!"marah Fazriq.
"Yelah, yelah. Sorry bos. Apa kau buat kat dapur ni? Selalunya kau terperap memanjang kat ofis tu."soal Chef Wafiy.
"Saja aje. Aku nk tgk kau buat krja ke atau curi tulang."
"Yelah kau tu. Cakap nk tgk aku buat krja atau curi tulang tp mata dan perhatian kau tu semua tertumpu kearah Yara. Something fishy, ahh?"Chef Wafiy menyiku Fazriq. Mengusik.
"Kau tak payah nk kenakan aku. Klu aku suka dia pun tak salahkan? Aku single dia pun single kan?"
"Wahh! Mcm mna kau tahu dia single ni? Kau stalk dia ehh?? Haha!"
"Blah lah kau! Potong gaji kau karang."ugut Fazriq.
"Hah ugut, ugut. Cehh."Chef Wafiy mencebik sebelum meneruskan kerjanya yg tergendala.#..........................
YOU ARE READING
kapten ragbi sekolah... suamiku? 2
RomanceIni kisah Farhana dan Zhafran setelah mereka menjadi dewasa dan mampu utk membina kerjaya sendiri. Tujuh tahun usia perkahwinan yg dibina semua diisi dgn memori yg indah tapi ulang tahun perkahwinan yg sepatutnya disambut gembira dan penuh kesyukura...