Bab 17

2.5K 104 14
                                    


RAZIF mendekati pintu bilik Riana. Seharian dia tdk mendengar jeritan mahu pun raungan dri bilik itu. Kunci pendua yg ada dlm genggamannya digunakan utk membuka pintu bilik adiknya itu. Bulat matanya melihat keadaan Riana.

"Riana!" Razif memangkuh kepala adiknya yg tdk sedarkn diri.

"Apa dh jd ni? Riana!"

Razif mengangkat tubuh Riana.

............................

CARL mendekati Razif yg duduk termenung di ruang menunggu kecemasan. Bahu kwnnya itu disentuh lembut. Razif tersentak sblm memberikan senyuman hambar buat Carl.

"Apaa jd ni? Adik kau knp?"

"Aku x thu Carl. Doktor kta dia overdose ubat tidur. Aku sndiri x thu knp dia blh berfikiran singkat mcm tu. Aku dh tnya semua kwn2 dia yg thu apa jd sblm ni dkt dia tp sorang pun x thu." Razif meraup rambutnya kasar.

"Lelaki yg kau kata boy friend Riana tu? Ada kau tnya?"soal Carl. Razif angguk. "Dia suruh aku tnya Riana sendiri apa yg Riana dh buat dkt dia. Aku buntu skrng ni.. apa yg adik aku dh buat??"

"Blh aku tgk gmbr kekasih adik kau tu?"Razif keluarkn handphone milik Riana dri poket seluarnya.

Carl tergamam melihat gmbr lelaki yg ditunjukkan oleh Razif. Lelaki itulh yg dia nmpk bersama Farhana. Lelaki yg Farhana kata adalah suaminya.

"Ini husband Ira."Razif memandang tepat mata Carl. Suami siapa?

"Kau biar betul Carl. Tkknlh Zhafran ni suami Farhana?"

"Betullah. Ira yg bagitahu aku sndiri."

Masing-masing terdiam seketika. Apa yg berlaku sebenarnya?

*Skip

ZHAFRAN menutup fail yg terakhir. Badannya disandarkan pada kerusi utk merehatkan bdn yg agak keletihan. Pandangannya beralih kearah Arash dan Aisya yg bermain bersama di sofa dlm ofisnya.

Langkah diatur mendekati kedua anaknya itu.

"Main apa ni?"soalnya.

"Main kereta kereta. Mama belikan hari tu."jwb Arash. Zhafran tersenyum.

"Papa."Aisya berdiri dan duduk atas ribaan Zhafran. Zhafran memeluk anaknya itu agar tdk terjatuh. "Yes, syg?"

"Lapar."

"Ash pun!"

"Okey, nnti kita kluar lunch."

"Nk lunch dgn mama.."rengek Arash.

"Okey, Arash. Kita lunch dgn mama."

FARHANA sibuk memeriksa koleksi yg baru sahaja mereka keluarkn. Handphone yg berada atas meja kerjanya berbunyi. Farhana meletakkan senarai yg ada dlm tgnnya dan mencapai handphone nya.

'boleh kita jumpa lunch ni?'

Farhana berfikir seketika.

..............................

"Thnks sbb masih sudi utk jumpa dgn sy."Carl memulakan bicara. Farhana hnya senyum nipis.

"Ira.. sy thu yg sy x berhak utk masuk cmpur urusan rmh tangga awk tp Zhafran dh curang dgn awk. Klu awk x prcaya sy ada bukti..."

"Sy dh lma tahu bnda tu, Carl. Sy thu dgn siapa dia curang, bila.. semua sy thu. X prlu awk nk igtkn sy semula."Carl terdiam seketika. Beberapa saat kemudian keluhan dilepaskan. "Awk masih nk bersama dia?"

"Apa yg sy rsa skrng x penting tp yg penting bg sy skrng adalah anak-anak sy. Apa perasaan mrka klu sy berpisah dgn suami sy?"

Sekali lagi Carl terdiam. Farhana pandang Carl. "Mcm mna awk thu nama suami sy Zhafran?"

kapten ragbi sekolah... suamiku? 2Where stories live. Discover now