16.KAPITOLA - Třetí úkol

718 66 0
                                    


Salazara madam Pomfreyová propustila hned druhý den ráno, takže měli všichni ještě pár dní čas připravovat se na třetí úkol. Po pár lekcích se opravdu podařilo změnit podobu všem. Byli dokonale připraveni provést svůj geniální plán.

„Je mi nějak mdlo," postěžoval si Remus u snídaně v den třetího úkolu.

„Tak aby ne, dneska je úplněk," uchechtl se Sirius.

„Tvůj malý chlupatý problém ti musí lézt pěkně na nervy, co?" ušklíbl se James a napil se svého dýňového džusu. Remus po něm hodil nevrlým pohledem a tak už radši držel pusu.

Celý den Salazar nepochytil ani slovo z jediné hodiny. Přeměňování, kouzelné formule, obrana proti černé magii. Nepamatoval si ani ň. Překvapivě nedostal ani školní trest od profesorky McGonagallové, když jí pověděl, že zaklínadlo Feraverto vás přemění v jablko. Celé třídě to připadalo velmi vtipné, ale Salazar se ani neušklíbl. 

Jeho myšlenky stále bloudily k dnešnímu večeru. Už dneska. Už dneska jeho kamarádi nasadí život, aby mu pomohli získat Pohár tří kouzelníků a zajistit tak slávu jemu i Bradavicím. Alespoň že Lily zůstane v bezpečí. Alespoň že budou mít někoho, kdo bude vědět, kde všichni jsou. Ale to byla jen malá jiskřička naděje v černočerné temnotě. 

Bál se. Ani ne tolik o sebe, ale o ně. Neměl Roweně dovolit zpečetit ten slib. Momentálně se nenáviděl. Tak moc si přál, aby jeho kamarádi zůstali v bezpečí bradavického hradu nebo v Chroptící chýši. Pořád bylo lepší zůstat s Remem pod vrbou mlátičkou, než se v noci potulovat po Zapovězeném lese.

Teď stál ve vstupní síni, a čekal, až dorazí ostatní. Sice se teprve stmívalo, ale oni museli do lesa dříve, než soutěž začne. Když dorazila i Helga, která přišla jako poslední, vyběhli z hradu a přes školní pozemky si to namířili k Hagridově boudě. 

Jak očekávali. Za dýňovým záhonkem stála poměrně velká klec a v ní seděl docela mladý muž. Možná by se dalo říct, že to byl ještě kluk. Mohl být tak maximálně o dva roky starší než oni. Vypadal obyčejně, ale byl celý zjizvený. Remus se na něj soucitně usmál. Věděl, jaké to je být vlkodlakem.

„Ahoj, něco od tebe potřebujeme," došel k jeho kleci Godric a namířil hůlku na zámek. „Alohomora," pronesl a otevřel klec.

„Co...Co to děláte? Za chvíli se proměním a všechny vás zabiju, jestli mě tam znovu nezamknete!" vykřikl mladík a zavíral za sebou mříže.

„Počkej, máme málo času, takže poslouchej. Půjdeš s Peterem," pronesl James a Peter se zazubil, „ a on tě odvede do bezpečí. Musíš nám věřit, takhle by tě mohli i zabít," přemlouval ho dál James.

„Ale Brumbál říkal, že nesmím odejít," protestoval mladík.

„Prosím, je to moc důležité," vložila se do toho Lily a zamrkala. To zřejmě fungovalo.

„Jsi tak krásná," vydechl mladík a vysloužil si tak vražedný pohled od Jamese.

„Tak?" vyzval ho Sirius.

„No dobrá," povolil nakonec a vydal se za Peterem.

„Počkej!" vykřikla Rowena, doběhla je a vytrhla mu jeden vlas.

„Děkuju, zachránil jsi nás," zasmál se ještě Salazar. Rowena si vzala od Helgy jakousi lahvičku a hodila do ní mladíkův vlas.

„Dělej, vypij to, Reme," podala mu ji. Lupin ji do sebe na ex vyklopil a poté se otřásl odporem.

Basstardi ✔ {HPFF}Kde žijí příběhy. Začni objevovat