U snídaně druhý den ráno již seděly Rowena, Helga a Lily. Bavily se o eseji, kterou jim zadala profesorka McGonagallová na téma zvěromágové.
„Snad nám kluci pomůžou," zašklebila se Helga a Lily s Reew se k ní přidaly.
„Co bychom pro vás neudělali, že?" ozval se jim za zády hlas Jamese Pottera. Posadil se vedle Lily, věnoval jí letmý polibek na tvář a dal se do jídla.
„Neviděly jste Sala? Potřebujeme s ním vyřešit ten třetí úkol." Dívky jen zakroutily hlavami. To už si to k nim ale šinuli Remus se Siriusem a Godricem.
„Dobré ráno, dámy, Jamesi," pozdravil Sirius a posadil se k Reew. Ta jen malinko zrudla, pořád si nemohla připustit, že chodí s Blackem.
„Kde máte Sala?" zeptal se Remus. „Myslel jsem, že to dneska spustíme."
„Taky že jo. On už je po jídle. Potkal jsem ho už ráno, prý se musí ještě učit," odpověděl Godric a vzal si z tácu toast s jahodovou marmeládou.
„A kde máte Petera?" začala vyzvídat Lily.
„To kdybychom věděli. Poslední dobou pořád někam mizí. Jednou nás v tom dokonce nechal i na úplněk. To mu nikdy neprominu, zmetkovi jednomu," zanadával James.
„My už půjdeme. Máme s Helgou přeměňování. Lily, dohlédni, aby došli na lektvary včas," mrkla na rudovlásku Reew a poté i s Helgou opustila místnost.
***
„Miluju přeměňování, je to snad jediný předmět, který mi jde," usmála se Helga na svou kamarádku a přeměnila svou želvu v misku s jablky.
„A to patří k těm těžším předmětům, já mám radši obranu," odpověděla Reew a přeměnila želvu v misku, ovšem bez jablek.
„Musíš takhle švihnout hůlkou, ty to děláš moc trhaně," předvedla kamarádce onen pohyb Helga a vrátila se ke své míse s jablky.
„Výborně slečno Higinsová, deset bodů pro Mrzimor pochválila ji profesorka McGonagallová a pokračovala k dalším studentům.
„Měla by ses trochu pocvičit, jelikož to, co hodláme udělat s klukama, asi bude vyžadovat přeměňování," zašeptala kamarádce blondýnka, když profesorka odešla do bezpečné vzdálenosti. Rowena se jen utrápeně obrátila ke své míse a zkoušela kouzlo znovu.
***
Po přeměňování se dívky rozloučily. Helga spěchala ke skleníkům, kde měla bylinkářství se Zmijozelem, takže by se tam měla potkat se Salem, kdežto Reew zamířila na obranu proti černé magii, kterou měla mít s Nebelvírem.
Sedla si do třetí lavice, kde se k ní připojila Lily a za pár okamžiků se tu objevili i Pobertové s Godricem v zádech. Peter znovu chyběl.
„Zameškává už i školní docházku. Co může mít tak důležitého?" vyzvídala Lily a Rowena jen nevědomky pokrčila rameny.
Profesor McCartney, který se letos uvolil nastoupit na toto neoblíbené učitelské místo, vešel do třídy a zabouchl za sebou dveře. Pár dívek zalapalo po dechu, při pohledu na jeho vypracované tělo, Lily s Rowenou k nim nepatřily, jen znechuceně protočily oči a poté se usmály na Jamese a Siriuse.
„Dnes budeme probírat Patronovo zaklínadlo. Ano, měli jste ho všichni zkoušet již v šestém ročníku, ale ne všem se povedlo, že?" Při těchto slovech zabloudil očima po třídě a zřejmě hledal Petra, když ho však nezaregistroval, pohlédl na Poberty.
ČTEŠ
Basstardi ✔ {HPFF}
FanficSnad každý, kterému v žilách koluje alespoň kapka kouzelnické krve ví, že Bradavickou školu čar a kouzel založili čtyři největší čarodějové a čarodějky té doby: Godric Nebelvír, Salazar Zmijozel, Rowena z Havraspáru a Helga z Mrzimoru. Než však zem...