Ik zat zenuwachtig aan het ontbijt. Vandaag waren het de selecties voor het zwerkbalteam! Ik keek er zo naar uit. Ik hoop echt dat ik geselecteerd word. Malfidus kwam binnen gelopen en hij zag er nogal verward uit. Even moest ik denken aan gisteren toen onze vingers elkaar even raakten. Ik zette de gedachten snel van me af. Daar wil ik helemaal niet aan denken. Ik haat hem voor dood. Ik weet niet wie ik meer haat, Voldemort of Malfidus. Ik focuste me terug op de selecties en kreeg weer een zenuwachtig gevoel, waardoor ik weer heen en weer begon te schuiven.
"Hou daar nu eens mee op Jade je gaat het fantastisch doen hoor." Lachte Harry.
"Ja jij bent zeker he voor je plaatsje in het zwerkbalteam."
"Kom op Jade je bent super goed in zwerkbal! Je gaat het echt goed doen." Zei Hermelien bemoedigend.
Ik gaf haar een glimlachje en die kreeg ik al snel terug. Ron kwam binnen gelopen en plofte naast Hermelien neer.
"Harry in het vervolg maak je me wakker als je merkt dat ik nog niet wakker ben." Zei hij wat uit de adem.
"Sorry Ron maar je lag zo mooi te dromen." Antwoorde Harry hem een beetje pesterig.
"Hoe bedoel je." Vroeg Ron hem wat betrapt.
"Goh laat ons zeggen dat je steeds opnieuw de zelfde naam herhaalde." Lachte Harry
"Ach hou je mond" zei Ron wat beschaamd.
Ik keek Harry even aan en hij gaf me een klein glimlachje. Over wat hadden ze het nu net? Is Ron verliefd dan? Misschien wel op Hermelien! Harry stond op en keek me aan. Ik vroeg me af wat hij ging doen dus keek ik hem raar aan. Hij draaide speels met z'n ogen toen hij merkte dat ik het niet snapte.
"Kom mee komen de selecties gaan bijna beginnen." Lachte Harry.
Hij nam mijn hand en trok me mee naar buiten. Ik kon nog net een appel nemen en toen liepen we samen naar buiten.
Draco pov.
Ik zat aan het ontbijt en dacht na over wat er gisteren allemaal is gebeurt. Jade wou me echt helpen en ik deed weer zo gemeen tegen haar. Nu wilt ze me niet meer helpen, wat ik wel snap. Ik wou dat ik gewoon mezelf kon zijn, maar neen dat kan ik niet en dat allemaal door mijn vader. Ik mag Jade echt wel. Ze is niet op haar mond gevallen en laat haar niet zo maar doen. Ze is ook super lief, nu ja tegen haar vrienden toch. Mij haat ze voor dood, maar dat snap ik ook wel. Ik wou echt dat we vrienden konden zijn. Ik keek even haar richting uit en ze was aan het lachen met Potter. Hij stond op en trok haar lachend mee naar buiten terwijl ze nog net een appel kon meenemen. Misschien moet ik sorry gaan zeggen? Of moet ik haar links laten liggen? Mijn vader vermoord me als hij weet dat ik lief doe tegen een modderbloed. Ik zuchte en stond op. Het kan me allemaal niet meer schelen.
Jade pov.
Nerveus zette ik aan en vloog rustig omhoog. We vlogen een beetje in en begonnen toen aan de selecties. Ik zou graag één van de jagers worden. Ron zei me dat ik ook een goede zoeker zou zijn maar zoals iedereen weet is Harry de zoeker en hij is de beste zoeker die ik ken. We waren al een kleine tien minuten bezig toen ik plots Malfidus zag staan aan het veld. Wat doet hij hier nu? Er zijn alleen maar Griffoendors hier en waarom kijkt hij heel de tijd naar mij? Hij zoekt vast iets om me mee uit te lachen. Ik keek nog steeds zijn richting uit toen er een beuker langs me heen zoefde. Ik kon hem nog net ontwijken maar ik viel wel bijna van mijn bezem. Al snel kwam Harry aan gevlogen en hielp me even.
JE LEEST
Verliefd op de badboy
Fiksi PenggemarNa de vakantie start Jade haar 5de jaar op Zweinstein. Ze is erg blij om har beste vrienden Harry, Hermelien en Ron terug te zien. Maar ze is een heel pak minder blij als ze Draco Malfidus ziet binnen wandelen. Ze haat hem super hard want hij pest...