Bab15

24K 1.1K 90
                                    

"Puteri Alyssa dekat mana ?!!!".

"Baby !!".

"Keluar lah baby orang risau ni !".

"Tuan muda !".

Mata digosok-gosokkan . Dari keadaan baring aku terus duduk sebaik mendengar keadaan kecoh diluar .

Keadaan aku masih mamai ketika ini ? Mana tahu . Sebab aku baru bangun tidur .

Aku mengeliatkan badan ke kiri dan ke kanan .

"Ape bising-bising ni sibuk panggil-panggil aku pula ni ? Aku elok je kan tidur dalam bilik aku". Aku menyoal diri sendiri .

Aku memandang cadar katil yang aku duduki ini  .

'Eh cadar katil aku bukan warna pink ke sebelom ni ... bila pula dayang tukar cadar jadi warna putih ni'.

Aku blur .

Baru aku sedar sesuatu yang aku tidur di bilik khas aku . Memang lah diorang tak dapat cari aku dah aku duduk dalam bilik ni .

Aku menepuk dahi ku kuat .

"Ape lah bebal sangat aku ni".

Tak pernah-pernah aku tidur sini tiba-tiba sahaja malam tadi aku tidur sini . Ni abangs punya pasal .

Mulalah aku salah kan abang aku .

Sekarang aku hanya memikirkan xara untuk aku keluar dari bilik ini . Takkan terus nak keluar je . Mahu kantoi semua orang dalam istana ni tahu .

Ayahanda dah berpesan jangan sampai ada orang dalam istana ni tahu pasal bilik ini . So kita kene ikut arahan ! .

Aku mengetuk ngetuk dagu ku mengguna kan jari telunjuk . Eh betul ke ayat aku ?

Pintu bilik itu buka perlahan-perlahan bagi memastikan tiada punya yang terkeluar .

"Baby !! Baby dekat mana !!?". Suara abang han betul-betul dekat depan aku . Tapi disebabkan diselindung oleh bendera panjang ini jadi aban han tidak perasan yang aku ada disitu .

Bunyi langkah abang han mula menjauhi dari tempat aku . Aku menghela nafas lega  .

Kain bendera itu aku selak sikit . Kot-kot ada orang ke ?.

Aku memadang kiri kanan berulang kali .

"Okay line clear ".

Pintu bilik aku tarik . Laju sahaja aku keluar disebalik bendera itu . Takut orang perasan .

Bedebar je jantung ni macam masa Danish usha aku . Eh eh

Aku berjalan dengan selambar je .

Badan aku terus dipeluk dengan erat dari belakang . Kuat . Sampai susah nak bernafas .

"Baby pergi mana abang risau tahu tak huuu". Lah abang iz nangis ke ? Hahaha

"Ab..bang...le...pas.. lah susah..". Jawab tu tersangkut sebab kuat sangat pelukan abang iz ni

"Susah apa baby huu tahu tak satu istana risau bila baby tak ada dekat semua tempat huuu".

Okay serius aku nak tergelak bila abang iz menangis dekat bahu aku ni . Tapi tak boleh sebab dah sesak nafas yang teramat sangat .

Abang iz nak bunuh puteri ke apa ! .

Keliling kami sudah dikerumi oleh orang istana .

"Putera Faiz patik rasa lebih baik putera lepaskan pelukan maut putera tu . Dah merah muka tuan puteri ni susah nak bernafas ". Dayang-dayang sudah memandang aku risua .

Nerd Diraja ✔Where stories live. Discover now