Lima tahun belajar di negara asing dan hari ini kaki ku memijak di tempat lahir ku . Yuhuu i 'm back.
Rindu sungguh aku terhadap bonda , ayahanda dan abang...
"Baby buat apa lagi dekat situ , taknak masuk ke ?". Jerit abang Faiz yang berada di depan pintu kereta .
Lupa nak cerita aku pergi belajar dan diikuti abang-abang ku . Di kolej yang sama dan rumah yang sama . Mereka kata takut aku tak reti jaga diri . And takut aku kene kacau dekat sana . Hey aku girl okay reti jaga diri .
Sebenarnya bukan sebab mereka takut apa-apa jadi dekat aku di sana tapiii sebab mereka kan sayang aku dan susah kalau berjauh sikit nanti rindu .
Dan ayahanda pun lagi menyokong mereka bertiga untuk sambung belajar bersama-sama aku . Dimana-mana muka mereka bertiga . Bosan
"Termenung apa lagi tu ". Suara abang Faiz membuatkan aku kembali ke realiti . Aku terus masuk ke dalam kereta . Beg-beg aku awal-awal lagi dah kene angkut..
🌻🌻🌻🌻
Tak sangka umur aku sekarang dah 23 tahun . Hik rasa dah tua betul . Bila agak nya nak kawin ?..
Eh sampai ke situ pula . Aku dan danish masih rapat walaupun aku jauh dari dia , dia tak pernah lupa call aku setiap malam . Lepaskan rinduu
Dekat mana ye dia sekarang ? Rindu pula . Iphone yang berada di tepi katil aku capai . Lepas balik dari lapangan terbang aku terus berlari jumpa kedua orang tau ku . Rindu yang teramat . Agak lama kami bebual aku terus meminta diri untuk masuk ke bilik .
Whatsapp dibuka . Nama Danish dicari . Beberapa kali jari ku mengscroll ke atas dan aku sudah nampak nama Danish .
Danish ❤
Assalamualaikum . Uit
Lama juga lah aku tunggu dia reply . Hm tak on kot . Mesej pun satu tick je . Jadi aku mengambil keputusan untuk tidur .
🌻🌻🌻🌻
Aku mengeliat , mulut yang ternganga akibat menguap aku tutup . Lama sangat agak nya aku tidur sampai Dayang masuk bilik kejut aku . Haih letih nya .
Iphone ditelek . Noti whatsapp dari Danish terus aku buka .
Danish ❤
Waalaikumsalam . Ye hai
Sorry busy kerja tadi .
Tak sempat tengok handfhoneBaby ? Tidur lah tu
Goodnight dear 💕
Aku hanya membalas wish goodnight dia sahaja . Nak ajak bual tapi last seen dia 11:43 pm . Mesti dah tidur punya . Yang Dayang ni pun satu pergi kejut aku malam-malam ni dah kenapa . Biar je lah aku tidur sampai esok pagi .
Aku menjenguk luar bilik . Gelap aih baik aku duduk dalam bilik sahaja . Please la ingat Puteri yang dah tua ni tak reti takut ka ? .
Keputusan yang aku boleh buat sekarang adalah mandi . Dari balik petang tadi tak mandi-mandi . Tapi bau badan still wangi okay
Seperti sedia maklum seorang Puteri kalau mandi mesti lama .
15 minit kemudian .
YOU ARE READING
Nerd Diraja ✔
Teen FictionPuteri Fatein Alyssa - Seorang Puteri Raja . Cantik , baik hati , pendiam . Menyembunyikan identiti nya sebagai seorang puteri raja di sekolah . Seorang gadis nerd , berkaca mata besar , rambut bertocang dua . Kekok bila bercakap dengan orang yang...