" Puteri " panggil Tuanku Fazril sambil melihat anak dara nya yang sedang bermain dengan anak kucing yang baru dibeli nya
" iya ayahanda , kenapa ? " tanya Puteri yang sedang membelai anak kucing didukungan nya .
" Puteri nanti akan berpindah ke sekolah abang-abang kamu mulai bulan depan , faham ?"
" Ala tapi kenapa ? " rengek Puteri .
" Ayahanda nak kamu biasa berkawan dengan budak lelaki jugak , dekat sekolah kamu tu kan semua nya perempuan "
" Hm nanti tak boleh la jumpa Haura lagi " kata Puteri lalu mencebik . Kasihan kawan nya nanti tiada teman memandang kan Puteri sahaja kawan rapat yang dia ada di sekolah itu .
" Jadi Puteri setuju tak berpindah ke sekolah abang-abang kamu tu "
" Puteri redho je " jawab Puteri acuh tak acuh .
" Bagus lah kalau macam tu , senang kerja ayahanda tak payah pujuk Puteri " Tuanku Fazril tersenyum melihat anak dara nya yang masing mencebik . Sedih la tu kene tinggal kan kawan baik dia .
*****
" ABANG !!!!! " Jerit Puteri satu istana boleh dengar huh budak ni .
Farhan , Fadzim dan Fairul berlari mendekati adik kesayangan mereka yang menjerit tiba tiba itu .
" Baby kenapa ni ? " . Farhan memandang muka adiknya lama . Dah kenapa ?
" Baby sakit ke ? Jom abang bawak pergi hospital . Cepat " . Fadzim sudah gelisah . Tangan menarik tangan adik nya untuk pergi ke bilik .
Fairul hanya tersenyum melihat mereka . Dah tahu sangat pe'el adik perempuan nya yang sorang ni.
" Chop ! Chop ! . Adik tak ada sakit apa-apa lah abang ishh . " terus tangan yang dipegang fadzim direntap . Abang aku nih over sangat dia punya risau err .
" Dahtu kenapa menjerit panggil abang , adik ku sayang lagikan comel ! " kata mereka bertiga serentak . Puteri hanya tersengih .
" Puteri nak tanya ni ". Sambil kedua jari telunjuknya dicantumkan 👉👈. Heh pikir comel ke .
" Apadia baby ? ". Soal Fadzim
" Sekolah abang tu... Best ke ? " .
" Best gila baby . Nanti mesti baby suka sekolah dekat situ " . Jawab Fairul teruja .
" Ouh okay ". Puteri terus berjalan untuk menuju ke dapur . Tekak kering lepas menjerit tadi .
" Baby nak tanya tu je ke ?! " . Jerit Farhan .
" Aah tu aja Puteri nak tanya hehe ". Puteri tersengih
" Adik siapa lah tu " . Kata mereka bertiga yang memandang pemergian adik mereka .
" Adik kamu bertiga lah " jawab satu suara .
" Eh ayahanda !" . Terkejut si kembar apabila melihat Tuanku Fazril berada di belakang mereka .
Tuangku tersenyum .
" Twins , Ayahanda mahu kamu bertiga jaga Puteri baik-baik ya nanti dekat sekolah . Puteri mesti tak biasa bersekolah dengan budak lelaki ". Arah Tuanku Fazril kepada ketiga-tiga anak nya .
" Baik lah ayahanda ! ". Jawab mereka serentak .
" Bagus anak-anak ayahanda ni".
Mereka bertiga hanya tersengih menampakkan gigi yang putih 'lah sangat'.
Enjoy my first story !!
YOU ARE READING
Nerd Diraja ✔
Teen FictionPuteri Fatein Alyssa - Seorang Puteri Raja . Cantik , baik hati , pendiam . Menyembunyikan identiti nya sebagai seorang puteri raja di sekolah . Seorang gadis nerd , berkaca mata besar , rambut bertocang dua . Kekok bila bercakap dengan orang yang...