Bab7

26K 1.3K 87
                                    

Sampai sahaja di istana , semua perkerja sudah menunggu kami di depan pintu .

" Selamat pulang tuan muda ". Semua pekerja menunduk di hadapan kami .

Kami hanya menganggok kan kepala dan terus menuju ke bilik masing-masing .

Aku terus menghempas kan badan di atas katil empuk ini . Mata ditutup .

' Baring kejap lah nanti baru mandi '.

Akhirnya aku tertidur . Sehingga seseorang mengetuk pintu bilik ku .

Tok! tok! tok!

Adeh siapa kacau aku nak tidur ni !.

Aku terus bangun dari perbaringan dan berjalan ke arah pintu . Bukan sahaja pintu tersembul lah muka abangs aku yang hanya memakai seluar pendek paras lutut dan tuala tersangkut di bahu meraka .

" Abang nak apa ? Kacau laa Puteri nak tidur ". Kata aku dalam keadaan mamai .

" Jum mandi dekat kolam ". Abang Han dan masuk ke dalam bilik aku dan duduk di birai katil .

Sesuka hati dia je masuk bilik aku tak mintak izin . Nasib baik abang sendiri .

" Em kejap lah biar Puteri tukar baju dulu. Takkan nak mandi dengan baju sekolah ni pulak ".

" Ha okay . Cepat sikit . OI HAN keluar dari bilik baby sekarang ". Abang Iz bersuara pula .

Aku lihat abang han dari duduk terus bergolek-golek di atas katil ku . Tah apa-apa lah .

Selepas abang Han keluar aku terus mengunci pintu dan masuk ke walk-in-closet ku mahu mencari baju untuk dipakai.

Baju seragam di buka dan dicampak masuk ke dalam bakul baju kotor.

Singlet berwarna hitam dan seluar pendek paras peha aku sarung .

Baju normal lah aku pakai dekat istana ni .

Kaki terus melangkah ke lif untuk ke tingkat bawah sekali .

" Tuan muda nak pergi mana tu ?". Tanya salah seorang dayang.

" Saya nak pergi kolam renang . Tadi abang saya ajak ". Tidak menunggu jawapan dari dayang aku terus menuju ke luar rumah .

Aku memasuki sebuah ruang yang besar , tempat kolam renang berada.

Melihat abang ku yang rancak bermain di dalam air membuat kan aku tersenyum nakal . Ada bende nak dibuat .

Bila sudah memastikan abang-abang ku tidak perasan akan kehadiran aku. Aku terus masuk ke dalam air dan berenang ke arah mereka .

" Arghh weh aku rasa ada bende pegang kaki aku ". Aku memegang kaki abang iz dari dalam air .

" Kau tengok lah ada apa kat dalam tu . Yang penting kaki aku tak gatal lagi okay nak usik-usik kaki kau tuh ". Abang Farhat sudah berenang ke tepi kolam .

Belum sempat abang Iz menyelam kan kepala nya

" BAHHH ! ".

" Oh mak kau hantu air ". Latah abang Iz .

" Baby apa ni terkejut kan orang ". Abang Han sudah memegang dada nya . Terkejut

" hehehe ". Aku hanya tersengih lalu menyimbah-nyimbah air di muka abang aku di depan ini .

Abang Farhat berenang ke arah kami dan memeluk aku dari belakang .

" Abang lepas lah ishhh ".

" Taknak ! " .

" Alaaaa lepas lah puteri nak mandi pun susah ". Rengek ku .

" Takpe biar abang-abang puteri ni mandi kan okay ". Abangs aku sudah tersengih nakal . Hah sudah .

Aku terus ditarik ke tepi kolam dan di bawa naik ke atas .

Abang han mendokong aku membuat kan aku meronta-ronta untuk dilepas kan

" Abang lepaskan puteri laaaaa !! ".

" Okay abang lepas kan ". Abang han terus mencampak aku masuk ke dalam air . Sadis betul .

" Hahahahahaha " . Galak abang-abang ku ketawa kan aku yang sudah keluar dari air .

" Tadi kacau orang kan . Ni kene balik ".

Aku merenung tajam ke arah abangs aku dan mencebik . Merajuk lah gini .

Kaki terus melangkah masuk ke dalam rumah dan membiar kan abang-abang aku yang masih berada di tepi kolam .

Pintu bilik dikunci dan terus menuju ke dalam bilik air .

Tab mandi diisi dengan air panas . Sabun diletak kan banyak-banyak biar buih penuh .

Usai membuka semua pakaian aku terus masuk ke dalam tab .

Kepala disandarkan . Mata dipejam . Huu lega .

Lima belas minit berendam di dalam tab tapi aku masih bermain dengan buih .

Tiba-tiba pintu bilik air aku terbuka dan muncul lah muka 3 abdul .

" ABANG KENAPA MASUK ! KAN PUTERI TENGAH MANDI NI !!!" . Gelabah aku dah lah tengah mandi . Nasib baik buih ni tutup badan aku . Kalau tak mahu ternganga mulut si abang .

" Sorry baby sorry , abang panggil tapi tak menyahut jadi abang cari lah baby , tak tahu pulak tengah mandi hehe ". Abang-abang aku sudah tersengih .

" Keluar ! ". Arah ku.

" Okay okay abang keluar ". Abang han terus menarik tangan kedua adik nya itu dan menutup pintu bilik air semula .

Aku terus keluar dari tab terus pergi ke arah shower untuk membersih kan diri .

Dalam keadaan berkemban aku keluar dari bilik air. Lagi terkejut tengok abang-abang aku tengah duduk di atas katil.

" Abang kenapa ada dekat sini ?" . Nafas aku turun naik menahan geram .

" A..aa abang ingat nak tunggu baby tadi ". Jawab abang Farhat gagap . Muka merah tahan malu tengok adik sendiri .

" Keluar.... Sekarang ".

Dengar sahaja arahan aku terus ketiga-tiga mereka keluar dari bilik aku .

Aku menepuk dahi . Kenapa lah aku dapat abang-abang macam ni .

Nerd Diraja ✔Where stories live. Discover now