Puteri menongkat kan dagu nya menggunakan kedua belah tangan nya . Setiap pelosok pelajar yang berada di cafeteria diperhati .
"Baby !" . Sergah seorang manusia yang baru tiba di depan mata nya . Terkejut jadi nya .
"Ishh apa abang ni wat tejut 'kejut' baby je arh ". Puteri memasam kan muka dada diusab akibat terkejut . Nasib baik tak ada masalah melatah macam salah seorang abang nya itu .
"Hehe kenapa tak makan lagi ni ?". Soal Farhan ke puteri . Dia melabuh kan punggung di meja sebelah . Diikuti adik-adik nya .
Puteri mengguling kan mata ke atas .
"Akak Qai beli laa . Kan anyak 'banyak' oang 'orang' tat 'kat' cini tengah nak beli makanan . Tu yang baby tak makan agi ". Terang puteri .
Farhan menggangung megiyakan .
Selang beberapa minit Qai membawa dulang berisi makanan dengan muka marah .
"Akak nape muka marah macam tu ?". Tanya puteri setiba nya Qai di meja dan duduk di sebelah Aryan .
"Geram aku tahu dah penat-penat aku beratur lepas tu si geng-geng Alex tu senang jeeeee potong barisan aku . Huh ! ". Qai menghembus nafas geram . Garfu yang berada di tangan asyik diangkat-angkat gaya nak mencocok orang . Aryan yang disebelah sudah naik seram terus dirampas barang itu dan diletak kan di bawah dulang .
Puteri ketakutan seketika bila terpandang figura yang duduk di meja bahagian depan selang tiga meja dari nya itu tersenyum dengan senyuman yang tidak dapat di pastikan oleh puteri . Terus kepala nya dipaling menghadap Danish yang sedang menyedut air strawberry itu . Nak tersedak Danish jadi nya bila puteri tiba-tiba memandang ke arah nya .
Danish mengangkat kening sebelah kiri . "Why ?".
Puteri tersenyum manis lalu menggeleng kan kepala . Air Danish yang masih belum habis itu diambil dan diteguk selamba .
"Air abang lah tu ". Sejak puteri panggil dia abang dalam kelas tu terus sahaja dia melayan karenah puteri dengan menggelarkan diri nya abang .
Hanya jeliran lidah dihadiahkan kepada Danish . Habis juga air Danish .
"Ermm sedap la air ni . Abang nak cikit ?". Gelas dihulur kan kepada Danish . Isi di dalam gelas itu dilihat .
"Dah habis boleh pula dia tanya nak ke tak ". Danish memandang tajam ke arah puteri . Puteri hanya memaparkan muka tidak kuasa mahu melayan pandangan tajam Danish itu .
Tiga orang gadis dengan langkah yang lenggang kankong ( hahaha ayat tah apa-apa sis guna ) menuju ke arah meja mereka berenam .
Farhan dan adik-adik nya tengah sibuk bebual dengan Ryqarl dan Mikael jadi mereka tidak perasan akan ke hadiran tiga gadis itu yang ingin menuju ke arah meja yang menempat kan adik nya .
Seorang yang berambut panjang berjalan dihadapan gadis yang lagi dua orang kawan nya itu . Lagak seperti ketua pasukan . Maybe ? .
Sedang dia berjalan dengan berlagak nya
Gedebukk
Nangka busuk jatuh ke mozek cafeteria jua . Semua pelajar yang berada di cafeteria menggelak kan gadis itu . Tak lupa juga puteri turut mentertawakan gadis itu .
Selepas dibantu oleh rakan-rakan nya dia pun terus melaju kan langkah menuju ke arah meja Puteri and the geng and the boys and the
Dah merepek sis makin lama macam ni .
"Hai you ". Suara gedik itu menterjah masuk ke dalam gegendang telinga puteri .
Lagi meluat bila melihat gadis yang tergolek itu mencuit-cuit pipi Danish . Ni yang buat puteri marah .
YOU ARE READING
Nerd Diraja ✔
Teen FictionPuteri Fatein Alyssa - Seorang Puteri Raja . Cantik , baik hati , pendiam . Menyembunyikan identiti nya sebagai seorang puteri raja di sekolah . Seorang gadis nerd , berkaca mata besar , rambut bertocang dua . Kekok bila bercakap dengan orang yang...