Bab29

18.8K 891 24
                                    

"Hoi !". Panggil seseorang .

Puteri memusingkan badan nya dengan malas untuk melihat manusia yang meng'hoi' kan nya itu .

'Nama aku sedap-sedap dia panggil hoi je'. Ngomel puteri di dalam hati .

Manusia yang memanggil puteri tadi sudah berdiri tegak di depan puteri diikuti dengan geng nya yang setia berdiri di belakang manusia itu .

"Apa ?". Puteri mempamirkan muka bosan .

"Eh kau perempuan...". Belum sempat manusia itu menghabiskan ayat puteri terus memotong

"Ye aku perempuan . Tahu lah kau ni betina ". Jawab puteri bersahaja dan terus membuka langkah menjauhi manusia itu .

Manusia itu menghentak kaki ke tanah lalu mendengus geram . Mata nya memandang puteri yang sudah jauh di depan .

"Sabar Abell . Lain kali kita kene kan dia tuh ". Salah seorang geng Adell cuba menenangkan boss nya itu  .

"Huh kau tunggu perempuan ".

🌼🌼🌼🌼🌼

"Kau pergi mana Fatein ? ". Tanya Ain lepas sahaja puteri duduk di tempat nya .

"Jalan-jalan kejap . Bosan doh ".

Ain hanya meng'o'kan sahaja . Dia menyambung bermain game di dalam ipad nya balik . Aktiviti harian . Pftt .

Puteri duduk di kerusi dengan kaki bersila . Iphone dikeluar kan dari laci bawah meja . Senang je letak en . Kalau kene curi padan muka .

Iphone nya diangkat tinggi-tinggi dan

Klik

Klik

Dia mengambil gamba sendiri . Dah memang tak ada kerja lain agak nya nak dibuat .

Gambar yang baru diambil tadi di lihat .

Puteri mengecilkan mata untuk melihat sesuatu bayangan yang berada di belakang badan nya . Baru dia dapat melihat bayangan itu dengan jelas .

"Hek eleh si Danish dengan Khai ni menyempat betul dia orang menyelit boleh pulak tu buat peace ". Kepala Puteri digeleng-geleng kan .

"Pstt puteri nanti kasi gambar tu tau ". Kata Khai dibelakang .

Puteri mengangkat tangan nya tinggi dan menunjukkan 👍 .

🌼🌼🌼🌼🌼

Puteri pov

Aku berjalan beriringan dengan kawan baik aku dan bodyguard a.k.a sepupu aku .

Kami menuju ke cafateria sekolah . Perut ni dari tadi buat hal . Huh ..

Sampai di kantin aku terus mengambil tempat kosong yang berada di hujung cafeteria . Jauh kan ?

Tu pun terpaksa sebab meja yang banyak yang dah penuh .

"Weh kau nak makan apa ? Biar aku ambil kan ". Kata Qai . Hah bagus lah tu aku pun sekarang ni tengah malas nak beratur dekat cafateria tu .

"Apa-apa je lah asal kan makanan ". Jawab aku ringkas . Memang tak boleh pikir nak makan apa . Banyak sangat dalam kepala ni pikir pasal makanan . Kang semua aku order .

Nerd Diraja ✔Where stories live. Discover now