Bab4

28.8K 1.3K 79
                                    

KRINGG !!!

Bunyi yang sudah lama aku tunggu sejak tadi . Bunyi loceng menandakan waktu rehat .

" Akhir nya dah rehat ! ". Kata Ain riang lalu bingkas bangun dari kerusi nya dan laju sahaja dia menuju ke pintu kelas .

Ingat kan aku sorang je meriah time rehat rupa nya Ain pun sama .

" Weh cepat lah . Tercegat dekat situ lagi buat apa . Nanti makanan dekat cafeteria habis la ".  Ain memandang aku dan Qai yang masih meletak kan kepala di atas meja .

" I'm coming ". Aku pun berlari anak ke arah Ain . Tinggal Qai sorang sahaja yang masih diam di tempat nya .

2 minit menunggu dengan Ain yang muka dah masam mencuka tunggu si kawan sorang itu baru lah Qai mengangkat muka nya dari meja .

Baru lah aku dapat lihat muka dia dengan jelas . Not bad dia ni lawa lah jugak dengan rambut dia yang panjang bawah bahu tu .

" QAISARAH ! Cepat lah bangun erghh dia ni kan ". Aku tengok Ain sudah memeluk tubuh .

" Sabar lah . Tak nampak ke aku dah bangun ni ". Qai terus datang ke arah kami .

Qai melihat aku atas bawah . Aku mula rasa tidak selesa dan membetul kan cermin mata ku yang sudah melurut kebawah .

" Kau ni Puteri ? Dah tak ada cermin mata besar lagi ke ? Dengan gaya rambut kau macam ni sama macam zaman nenek aku muda-muda dulu kau tahu ?". Fuhh ayat dia menusuk ke kalbu . Aku hanya mendiam kan diri tidak berkata apa-apa .

" Tak baik lah Qai cakap macam tu dekat dia ". Ain terus mengusap bahu ku tanda bersabar .

" What ever . Tadi nak cepat sangat kan pergi cafeteria . So cepat ! ". Qai terus berjalan di hadapan meninggal kan aku dan Ain di pintu kelas .

" Jom Puteri " . Ain laju menarik tangan ku.  Dengan keadaan aku yang tengah sebak pasal Qai cakap tadi .

Cafeteria masih tidak penuh lagi . Hanya ada sebilangan pelajar sahaja .

Aku dan Ain mencari Qai di dalam cafeteria . Mata terus sahaja menangkap kelibat Qai yang berada di meja paling hujung sedang meminum air .

" Ain " . Ain memandang ku dengan kening di angkat sebelah . Aku memuncung kan mulut ke arah tempat Qai berada.

Tak banyak cakap Ain menarik menarik lagi tangan ku dan berjalan ke arah Qai .

Qai seperti biasa . Dengan muka yang selamba dan bosan .

" Qai sampai hati kau tak tunggu aku ". Kata Ain lalu menjeling Qai . Qai hanya membuat muka tidak bersalah dan selamba minum air nya .

" Cakap dengan kau takda function kau tahu ".

" So tak payah cakap ".

" Apa-apa je lah . Put jom beli makanan ". Ajak Ain . Aku hanya mengikuti .

" Put nak beli apa ? ". Tanya ain

" Em roti coklat je lah ".

" Roti je ? Kenyang ke ?" . Sebenar nya aku tak tahu nak order apa dekat sini jadi itu je lah aku beli . Buat alas perut .

Selepas membayar duit kepada makcik cafeteria itu . Kami terus pergi ke Qai . Ain duduk di sebelah Qai dan aku menghadap ain .

Baru sahaja tangan hendak membuka plastik roti yang aku beli tadi ada tangan yang menarik rambut belah kiri ku kuat .

" Ahh sakit lah ". Aduh ku.  Siapa malaun yang tarik rambut aku ni !! .

" Sakit ? Ha nak rasa lagi tak ? ". Kata suara yang macam pernah aku dengar sebelum ini tapi di mana ya ?.

Nerd Diraja ✔Where stories live. Discover now