- GİRİŞ -

318 86 23
                                    


"HAYAT" hayat nedir, ya da yaşam? Bu iki kelime benim lügatımda beş harfli bir bulmaca.
Ve şu yirmi yıllık ömrümde bu bulmacayı hiçbir zaman çözemedim ben. Ne kadar uğraşsam da hiçbir zaman çözemedim. Çözemeyeceğim de galiba.
Ben Mihriban. Hayatını hep çıkmazlarla yaşamış, ne kadar mutlu olmaya çalışsa da hiçbir zaman başaramamış yada hayat izin vermemiş de denilebilir, şu içine kapanık diye adlandırılanlardanım. En azından insanların dışarıdan gördükleri kadarıyla. Sanırım bunun sebebi fazla konuşmadığımdan ve gülmediğimden ama benim mutlu olmak için geçerli bi sebebim yok. Açıkçası bu yüzden insanların hakkımda ne düşündüklerini pek de önemsemiyorum.
Doğduğumdan beri, hayatım şu anki gibi olmasaydı eğer, bazı şeyler farklı olabilseydi, o zaman mutlu olabilirdim belki de. Mesela sadece tek tük fotoğraflarıyla ve ölmeden önce bana bıraktığı kolyesiyle yetindiğim, ben 13 yaşımdayken hayata veda eden annem yaşıyor olsaydı, veya hergün içip içip evde bana şiddet uygulayan bir babam(!) olmasaydı herşey daha güzel olabilirdi. O zaman ismime yakışır bi hayat yaşayabilirdim belki. (Mihriban: Güler yüzlü)
Ama hayat, hayalleri değil gerçekleri yaşatıyor insana. Bir zamandan sonra ümit etmeyi bırakıyorsun. Belki ileride herşey daha güzel olur, bir el beni şu içinde olduğum lanet yaşantıdan çekip kurtarır diye ne kadar düşünürsen düşün, hiçbir zaman böyle bir şeyin gerçekleşmeyeceğini bilip hayaller dünyasına kapatıp, gerçekler dünyasına açıyorsun gözlerini.

BULMACA (ASKIYA ALINDI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin