Tuzak

221 2 0
                                    

Ben Masal.15 yaşımdayım.İzmir'de yaşıyorum.Sizin de bildiğiniz gibi bir kaza başıma geldi.Hafızamı kaybetmişim.Yani küçüklüğüme dair hiçbir şey hatırlamıyorum.Ayrıca yıllardır konuşmayı reddettim.Sadece susuyorum o kadar.Babam o kazanın neden başıma geldiğine dair her şeyi anlattı bana.O lanet kadının yaptıklarını,araba çarptığında arkasına bile dönüp bakmadan defolup gittiğine kadar her şeyi.

Babamla boşanmışlar.Babam da bir daha evlenmedi.Dedem ve babaannemlerle birlikte yaşıyoruz.O kadın olmadan da gayet mutlu bir ailemiz var denilebilir.

Nedenine gelince kardeşim kötü kız moduna girdi.Şimdiden sigara içmeye başladı.Ayrıca abuk subuk bir giyim tarzı var.Hiç tavsiye etmem.Evimizdeki kediyle de pek anlaştığı söylenemez.Tarçın onu her gördüğünde tıslayıp kabarıyor.Melodinin kediye gösterdiği tek sevgi hareketi terlik fırlatmak.

Sürekli bir de telefonla mesajlaşıyor.Sevgilisi mi var ki ne?Babam da kızıp dursada laftan anlamıyor.Derslerine de çalışmıyor.Kitaplarının arasından sigara külleri çıkıyor.Neyse kardeşimi çok övdüm.Diğerlerine gelelim.

Babannem klasik yaşlı tipinden.Burnunun ucuna koyduğu çerçeveli gözlüğüyle yaptığı şey sürekli örgü örmek.Hobisi de yemek yapmaktır.Bizi tıka basa doyurmaktan gıcık bir zevk alır kendisi.

Dedem ise gayet sakin,babam gibi neşeli,göbekli ve kel tombiş bir adam.Onu anlatmak bile çok sevimli gelir bana.Sabah erkenden babaannemin çenesine aldırmadan bahçeye iner ve orda otlarla uğraşır.Uğraşırken de bahçede türk sanat müzigi konseri verir.Öyleki bu konserden yan evde oturan yanlız yaşayan ve kılçığın teki olan herif yüzünden şikayetler aldık.

Evet.Bana gelelim...Ben sadece sessizim.Kimseyle şu ana kadar tek bir kelime konuşmadım.Liseye başlacağım ve bu da babamı endişelendiriyor.Kaç kere doktora gittim ama bir fayda vermedi.Pek arkadaşım da olmadı bu özelliğim yüzünden.İlk okuldayken arkadaşım olmak üzereydi.Kızın ayağı takılıp düşmüştü."ANNE" diye bağırınca bir güzel pataklamıştım.Bir daha da kimseye yaklaşmadım.

Okulun ilk sabahı yatağımdan sürünerek uyandım.Ergenlerin toplandığı bir yere hiç gidesim yoktu doğrusu.Kahvaltıya oturdum.Dedem

-Masal büyüdü ve liseli kız oluyor.Artık bir damat çıkar heralde dimi?

Babam bu lafı duyunca direk somurttu.

-Baba!O daha çocuk bi kere.

-Tamam sustum.Ama çıkarsa-

-Baba!

-İyi be!Çatlak mısın nesin töbe töbe diyip gazetesini açtı.

Kardeşim ise benden önce ergenliğe girmiş gibi telefonuyla meşgul.Servisin korna sesi duyuldu.Evden ayrılma töreniyle servise bindim.Kulaklığımı takıp müziğin sesini sonuna kadar açtım.Sabah olduğu için olmalıydı ki kimsenin gıkı çıkmıyordu.

Okulun bahçesine girdim.Sınıfımın olduğu sıraya ulaştım.Hala müzik dinliyordum ki büyük sınıfların bana doğru yaptıkları hareketler dikkatimi çekti.Bi tane sarışın bir oğlan yanındakilre parmağıyla beni işaret edip gülüyordu.Kulaklığımı çıkardım.Onları görmezden geldim.Yanıma üç tane keriz kızlar geldi.Birisi öne çıktı.Hepsinin ağzında sakız vardı ve iğrenç bir şekilde çiğneyip patlatıyorlardı.

-Ahahhaha yeni çömezlerin fedaisi sensin demek!

Yanımdaki kızlar gülüştüler.

-Bakalım sen ne kadar dayanacaksın?İki hmm belki de üç gün.Ahahaha-ha!

Onların yanınlarından hızlıca uzaklaştım.Çevremdeki herkes bana acıyarak bakıyordu.Sanki koca okulda ne olduğunu bilmeyen bir tek ben vardım!

Sıradan sonra sınıflara çıktık.Yanıma bir kız oturdu.Hemen

-Benim adım Merve.

Sadece başımı salladım.Konuşmayacaktım.

Kız bana beni anlamış gibi baktı.Bütün sınıf biliyor olmalıydı.Herkes çaktırmadan bana bakıp bir şeyler fısıldaşıyorlardı.

İlk ders yine saçma sapan bir tanışma faslı.Bana gelince hoca geçiştirdi.Kendisi konuştu.

Zil çalınca Merve kolumdan tuttu ve birlikte aşağı indik

-Sen sınıftakinlere bakma.Ben senin iyi biri olduğunu biliyorum.Burda bekle ben su alacağım.

Kantindeki boş masalardan birine oturdum.Karşı masaya yine o büyük sınıflardan çocuklar oturmuştu.Öncekinden daha kalabalıklardı.Elebaşı olduğunu düşundüğüm siyah saçlı çocukla göz göze geldik.Bana bakıp şeytanice sırıttı.Başımı çevirdim.Bir çocuk bana yaklaştı.Elinde para vardı

-Ufaklık kantinden bize bir şeyler al bakalım.

Boş boş suratına baktım.

-Duymadın sanırım?

-Sana dedim!Dilini mi yuttun ha,konuşamıyor musun yoksa?

Hekes bizi izliyordu.Millet ne hamle yapacağımı merak ediyordu.Dişlerimi sıktım.Sanalyemi gürültülü bir şekilde geri çekip Merdivenlere doğru yürüdüm.Arkamdan Merve yetişti.

-Şeyy her yıl kendilerine sarışın bir kız seçip ona eziyet ediyorlarmış.Nedeni ise Utku denilen çocuk yüzünden.Küçükken sevdiği sarışın bir kız ölmüş.Bu yüzden böyle davranıyormuş galiba.

Benim cevabım ise sadece sessizlik.

İçimden bir küfür savurdum.Öldüyse öldü.Benim ne suçum vardı ki?İyi madem dünyadaki bütün sarışın kızları katletsindi ama ben boyun eğmeyecektim.

Sınıfa geçtik.Öğle arasında Merve kayboldu.Onu bulamadım.Koridorda gezerken bizim sınıftan birkaç kıza denk geldim.Aceleyle

-Beden dersimiz varmış zil çalınca yüzme havuzunun oraya gelirsin. diyip hızlıca yanımdan geçtiler.

Beden dersinden nefret ederdim.Ayrıca yüzemiyordum.Fobim vardı.Hareketleri de şüphelendirmişti kızların.

Yavaş adımlarla yüzme havuzunun olduğu salona gittim.İçerisi sessiz ve karanlıktı.Biraz bekledim.Bana yalan söylemişlerdi.Öfkelendim tam kapıya yöneldim ki birinin kapıyı tuttuğunu gördüm.Arkamda kahkaha sesleri...Adı Utku olan çocukla bakıştık.Beni tuzağa düşürmüştü.

Aylardan AşkHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin