Karanlık Çocuklar

257 3 0
                                    

Geçen hafta bugün cuma intikam alacağımı söylemiştim.Şimdi gidiyordum.Aslında ağzımdan birden düşünmeden çıkmıştı.

Onu gördüğümde ne yapacağıma henüz karar vermemiştim.Aslında tek amacım onu görmekti.

Babamı ikna etmem uzun sürmemişti.Hem aklı bayan babama sarkanla meşgüldü ve benim bu berbat halimi de görüyordu.

Ona okulda yapamadığımı, yalnız kaldığımı ve hatta bir hocayla kavga ettiğimi bile söylemiştim.Aslında diğer dediklerim hariç kavga ettiğim pek doğru değildi.Edebiyatçıyla biraz atışmıştım o kadar.

Sabah dört civarıydı.Son hazırlıklarımı yapıyordum.Diş fırçam ve macunum tamam.Giysiler, özel günler için gerken şeyler vesaire hepsi tamamdı.

Gün gayet neşeli gorünüyordu ama bizim ev pek öyle değildi.Cenaze havası vardı.Tarçın bile gideceğimi anlamış gibi peşimden ayrılmıyordu.

Gitmemin sebebi okulun eve mesafesinin çok fazla olduğuydu.Yani okulun yurdunda kalacaktım.Açıkcası ilk defa özel okula gidiyordum ve heyecanlıydım ama ailemden ayrılmak beni üzüyordu.Hepsini ne olursa olsun çok seviyordum.

En sevdiğim tavşanlı çoraplarımı yerde oturmuş giyerken Melodi aval aval beni izliyordu.Sanki birisi güç düğmesini kapatmış gibi yorgundu.

-Sen gidince kimle kavga edicem ben?

-Aylin denen kadınla elbette.

Bir kahkaha savurduk birlikte.

-Ciddi olamazsın.

-Evde ben de olmayacağım.Babama göz kulak ol.Fazla içip o kadının evinde sızmasın.Bi de atarlarını eksik etme.Mümkün olduğunca Aylin'i sinir et ki defolsun bir an önce.Bir de babaannemle dedeme dikkat et.Biliyorum yani pek sevgi mekanizman çalışmıyo gibi ama en azından onlarla ilgileniyormuş gibi görün ve şu sigarayı bırak!

Konuşmamı suratıma üfürdüğü sigarası bozdu.Öksürük krizi tuttu beni.Bu yaşta sigara mı içilir?

Elini amaan der gibi salladı.

Çorabımı giyip ayağa kalktım.Valizimi aldım ve aşağı inip arabanın bagajına yerleştirdim.

Babam salya sümük ağlıyordu.İçmişti.Bu yüzden duygu patlaması yaşıyor olmalıydı.Elindeki peçeteye gürültüyle burnunu sildi.

-Hadi vedalaş artık yola çıkalım.

İlk önce biricik dedeme sarıldım

-Bizi ziyaret etmeyi unutma sakın!

dedi şevkatle.

Babanneme sarılırken ağlamaya başladım

-Senin için sıcacık atkı ve eldiven öreceğim tamam mı kuzum? Ağlama tamam mı?

-Tamam

Burnumu çektim.Melodi'nin üzerindeki sigara kokusuna rağmen sımsıkı sarıldım

-Öleceğim gerçekten.Abla boğuluyorum!

Sarılmayı bırakınca kendine geldi.Arabaya babamın yanına bindim.

Onları küçülüp görünmez oluncaya kadar el salladım.İşte şimdi başlıyordu!

•••

Yol boyunca uyumuştum.Babamın sesiyle uyandım.Yurda gelmiştik.Valizimi çıkardı ve bana verdi.Sürgüsünü yukarı çektim ve tek elimle tuttum.Veda vakti gelmişti.Babama sarıldım.Bana güvendiğini ve her şeyin yoluna gireceğini söyleyip gitti.Valizimle arkasında kalakalmıştım.

Aylardan AşkHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin