Kapitola 2: Přítel

434 26 0
                                    

Doplňující příběh kapitoly Prolog:

„Zelená! A modrá!" překvapeně řekla Emily u vchodu z laboratoře. Není čas na kochání... Běží za mnou ozbrojená jednotka. Porozhlédla se a viděla menší kámen, za který by se dalo schovat.

„Utvořte pátrací formaci Foxtrot!" zakřičel hlas, který vycházel od vchodu R-492 a následné hlasité kroky vedoucí k lesu. Emily vystrčí hlavu zpoza šutru a zjistí, že všichni se rozehnali do lesa. Co když se vrátí? pomyslela si Emily a váhavě uvažovala, jestli uteče, nebo počká. „Teď nebo nikdy," sebevědomě řekla sama pro sebe a rozehnala se k lesu.


Hlavní příběh:

„Doktore! Pacient se probral!" vykřikla do vedlejšího prostoru sestřička ve velmi špinavém úboru do nemocnice. „Ohh... Emily Astwellová! Jsem rád, že jste při vědomí, Váš přítel Josh se o Vás velice obával. Bylo od něj hrdinské, že vás zachránil a eskortoval do bezpečí," informuje doktor Emily. „Mohla bych se zeptat, kde právě jsem? A co přesně se stalo? Moc si toho nepamatuju," nechápavě se Emily táže. „Právě ležíte ve veřejné ošetřovně náležící stanici Umene. (stanice = město ležící v podzemním metru postavené z kusů harampádí.) Byla jste napadena Screamerem (Screamer = nemrtvý, který většinou brečí ve volném prostoru. Přiblížení k bytosti je velice nebezpečné. Její vlastnost ječet přivolává zombie v celém okolí. Tělo má vyhublé až na kost, nehty dlouhé a neostříhané, vlasy neupravené a obličej děsivý s červenýma očima. Její jediné oblečení se skládá z bílého, krátkého tílka a špinavých kalhotek), málem Vás dostal, ale naši muži Vám zachránili život a zabili vše, co se u vchodu pohybovalo. Josh bude nejspíš u baru, nejlepší bar v celé Minnesotě. Nešťastnou náhodou byla Vaše plynová maska zničena, všiml jsem si, proč ji nosíte, a byl jsem ochoten Vám koupit novou, tu máte," dořekl doktor a podal Emily starší masku, která ji dostatečně postačí. Po pár minutách otevřela dveře od ošetřovny a odešla. Ještě, než se ukázala na veřejnost, dala si na tvář svou novou masku a šla hledat bar...

Jediný, kdo u baru posedával byl Josh se smutným výrazem a flaškou whiskey

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.


Jediný, kdo u baru posedával byl Josh se smutným výrazem a flaškou whiskey. „Hej.. Joshi, stalo se něco? Nevypadáš zrovna v..." Emily chce dokončit svou větu, ale v tom se Josh otočí a ihned jí zastaví. „Musíš okamžitě zmizet, Emily! I v tunelech je to bezpečnější, nemáš moc času!" sotva Josh dořekl větu a tu se ve dveřích objevila Cathrine s Nickem. „Emily! Ó můj bože, jsem tak ráda, že jsi v pořádku. Moc jsme se o tebe všichni báli. Co se na té drezíně stalo ti povím v naší nové čtyř lůžkové ubikaci," přivítá s vlídným objetím Cathrine Emily, následně chytne Emily za ruku a vede jí ke společnému pokoji.

„Posaď se, teď ti povím děsivou příhodu, u které by si měla být ráda, že si jí zaspala," začíná Cathrine se svým příběhem. "/„Co jsi usnula jsme si všichni povídali, po nějaké chvíli jsme narazili do mrtvoly uprostřed kolejí. Zastavili jsme a Nick jí začal vyprošťovat, mezitím si Josh všiml, že k nám přijíždí drezína plná banditů. Všichni na nás začali mířit, já společně s tebou jsme byly schovány v drezíně a já se rozhodla, že tě přehodím za náš vozík, aby si tě bandité nevzali sebou. Všichni jsme klečeli u kolejí, ruce za hlavou, přímo na popravu. Jeden z nich dostal záchvat, Nick už věděl, že to bude příležitost zaútočit. Popadl svou M1, která ležela u bandity, co měl zrovna záchvat a sestřelil druhého. Já a Josh jsme mezitím naběhli do jejich drezíny a ujeli směrem k Umene. Nick, jenž jsme si mysleli, že zůstal pozadu se ve skutečnosti držel vozíku. Pomohla jsem mu na palubu a společně jsme odjeli přímo do stanice, kde jsme si za ušetřenou vojenskou munici (vojenská munice = používá se jako měna v novějších dnech, vyrobena z předválečné doby, těžké vyrobit v těchto podmínkách) koupili menší ubikaci a rozhodli se zde chvíli pobýt. Doufali jsme, že přežiješ, a teď tu jsi... Musela sis prožít hotové peklo, zlatíčko, je mi to moc líto. Cítím se teď jako zrůda, že jsem tě tam nechala na pospas," dořekla Cathrine svůj příběh a začala provinile vzlykat. „No nic, měli bychom jít do pelechu, zítra můžeme začít průzkumy do tunelů a najít užitečné věci na prodej," dořekne Cathrine, utře si slzu na obličeji a zabere si postel nejblíž ke vchodu. Nick hned vedle ní, Emily úplně na kraji a Josh tu zbylou. „Dobrou noc," naposledy řekla Cathrine a zhasla jedinou svíčku v pokoji.

Emily se probudila překvapivě brzo, v posteli vedle ní, ve které měl být Josh, bylo prázdno. Šla se podívat potichou chůzí podívat mimo pokoj, aby se přesvědčila, jestli je Josh v okolí. „Co zase děláš u baru, Joshi?" dorazila Emily k baru, kde seděl Josh. „To, co ti Cathrine řekla, je lež," pověděl upřímným hlasem a hodil do sebe velkého panáka silného rumu. „Jak to myslíš, lež?" nechápavě se vyptává Emily. „Chtějí tě zabít... Je to pro ně s tebou těžké, mysleli si, že když tě v plné rychlosti vyhodí z drezíny, tak tě to zabije. Už nevědí, co s tebou, takže tě prostě chladnokrevně zabijí, a jak vidíš, já jsem teď tvá jediná naděje. Stejně jsem s těma falešnýma sračkama nechtěl dlouho pobývat," vysvětlil Josh, vstal ze židle už připravený s batohem na zádech a dal Emily její bajonet.

„To si řekl opravdu moc krásně..." řekl Nick z temného stínu a pomalu přistoupil blíž "...ale tohle se opravdu nedělá, kazit překvapení pro naší... Emily!" shodil Joshe na zem a začal ho na něm sedící mlátit. Jejich bitka odhodila Emily stranou, ta si uvědomila, že má zpátky svou bajonet. Přiběhla zezadu k Nickovi a zarazila mu ho do zad. Ten si všiml útoku, který dostal ze zadních vrátek a reflex hmátnul rukou kolem sebe tak, že Emily udeřil a odhodil. „Nech Joshe na pokoji!" vstala Emily, skočila Nickovi na záda a snažila se ho z Joshe shodit. To se Emily nepovedlo a Nick jí odhodil ještě dál. Ta opět vstává a chce tentokrát praštit Nicka, ale v tom jí zabrání Cathrine, která má už revolver přiložený u její hlavy. „Plán nevyšel, maličká," řekne Cathrine a udeří Emily do spánku.

„Vždycky jsem přemýšlel nad tím, jaké to bude tě konečně poznat, Emily Astwellová...

... ale teď jsme tady oba dva, a stojíme spolu tváří v tvář...

...tvé oko, to není kletba, ale dar...

...daroval jsem ti své schopnosti, jsou nyní v tvých rukou...

..jak s nimi tedy využiješ?"

„Hej! Vstávej!" profackovala Cathrine Emily, která seděla na židli s přivázanýma rukama k židli. "Nazdárek, Růženko, jak se spalo? Určitě to bylo nádherné," Emily se zamračí a flusne Cathrine do obličeje. „Dobře tedy, po dobrém to tedy nepůjde," zašeptá Emily do ucha a praští jí natolik, že spadne s židlí na zem. „Určitě se teď ptáš, kde je asi Josh, kdepak asi tvůj milovaný Josh teď asi může být..." napíná Cathrine „...máš ho přímo pod nosem," dopoví svou větu a usměje se tím nejhnusnějším způsobem. Emily se rozhlíží po místnosti a všimne si, že na zemi je velký obdelníkový kus hlíny. „Ty zrůdo!!!" zařve Emily co nejvíc to jen jde, až se z toho Cathrine pootevřou oči. „Moc času bych mu nedávala, možná tak dvě až pět minut? Udělala jsem mu tam menší dýchací prostor, aby si uvědomil, co je vlastně smrt zač," vychloubá se Cathrine a narovná židli s Emily. „Nicku! Emily říká, že je čas, aby si do toho konečně praštil a udělal to, co si tak moc přeješ!" zakřičí Cathrine u dveří, aby Nick přišel. Nick se objeví ve dveřích a hned za ním Cathrine, která je na odchodu. „Tak já vás dva tady teda nechám o samotě. Jó a Emily, nezapomeň... je lepší polykat hned," dořekne Cathrine a odejde z mučící místnosti. „Vždycky jsem chtěl okusit čerstvou, neposkvrněnou holku, ještě k tomu tak pěknou," úchylně poví Nick a začne si rozepínat poklopec. Tohle ne... Takhle vážně ne... „Ale copak, proč máš ta skloněnou hlavičku, takhle ti neuvidím do tváře," smutně říká Nick, který už má kalhoty dole.

„Víš, takhle o své poprvé přijít vážně nechci," Emily zvedne hlavu bez své plynové masky a její pravé oko zčervená.

„Víš, takhle o své poprvé přijít vážně nechci," Emily zvedne hlavu bez své plynové masky a její pravé oko zčervená

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.


Metro 2039 [DOKONČENO]Kde žijí příběhy. Začni objevovat