"Jungkook!! " aku ketuk cermin kaca yang nampak jungkook dalam wad pembedahan.
Aku terduduk di depan cermin kaca itu. Aku nangis melihat keadaan Jungkook begitu.
Jimin doktor yang menjalankan pembedahan itu. Dia sudah buat yang terbaik.
Aku pandang jungkook yang terbaring di katil dengan kepala dia yang penuh darah.
"Jungkook.. " aku pegang cermin kaca itu dengan darah yang ada di tangan aku.
Kenapa Jungkook.. Kenapa adik aku.. Aku dah buat apa yang seolhyun nak tapi kenapa mesti dia bunuh adik aku.. Jungkook..
Aku rindu Jungkook yang senyum kat aku. Selalu gaduh dengan aku. Jungkook Jebal.. Jungkook Jangan tinggalkan noona..
Sesi pembedahan itu habis setelah denyutan jantung terhenti. Aku pandang jimin yang masih di dalam wad pembedahan itu dengan air mata aku yang jatuh ke pipi.
Jimin geleng.. Aku pejam mata aku dan genggam tangan aku.
________________
Aku tengok wajah Jungkook untuk kali terakhir. Aku pegang muka dia. Aku tersenyum sedikit bila teringat dia gelak.. Suara dia bermain dalam fikiran aku.
Muka dia pucat. Aku kesat air mata aku supaya rohnya akan pergi dengan tenang. Jimin di belakang aku simpati dengan aku.
"Jungkook.. Janganlah risau.. Noona boleh jaga diri noona.. " tangisan aku bercampur bila aku berkata.
"Jungkook.. Noona sayang Jungkook" aku tutup mulutku dan pejam mata aku. Aku terduduk dengan tangan aku pegang tangan jungkook.
"Jungkook.. Jebal bangun.. "Aku genggam tangan dia.
Jimin pegang bahu aku dan diri aku semula. Aku tak sanggup melihat wajah jungkook dengan kematian dia yang kejam.
"Jungkook.. " jimin tarik aku dalam dakapannya.
"Aku nak Jungkook balik... Adik aku... " aku pukul dada Jimin lemah. Jimin eratkan pelukkannya.
"Aku nak Jungkook.. " aku sembam muka aku ke dada dia dan meraung nama Jungkook.
Jimin belai rambutku.
_______________
Aku termenung sendiri dengan genggam gambar Jungkook. Aku tengok langsir balkoni rumah aku.
Perlahan-lahan air mata aku jatuh. Rumah ini sunyi tanpa kau Jungkook.
Aku rindu kau.. Aku letak gambar dia di dada aku dan nangis teresak-esak.
"Jungkook...."
"Jungkook.. "
_____________
Park Jimin Pov
Aku buka pintu bilik eunji. Aku tengok dia menangis dengan peluk gambar Jungkook.
"Jungkook...."
"Jungkook.. "
Dia menangis dengan menyebut nama Jungkook. Aku risau dengan keadaan dia. Dia langsung tak nak makan selepas kematian Jungkook.
Kim Taehyung pun dalam perjalanan balik ke sini selepas dengar berita kematian Jungkook.
Eunji.. Aku nak sangat jaga kau sekarang tapi kau ada taehyung. Kim taehyung berhak jaga kau bukan aku.
Aku tutup pintu bilik itu semula.
_________________
Kim Taehyung Pov
"Eunji mana Jimin?? " aku tanya Jimin.
"Dia ada kat dalam bilik dia, keadaan dia lemah" dia bagitahu aku.
"Aku tengok dia dulu" aku kata kepada dia. Dia angguk.
Aku buka pintu bilik dia. Aku tengok susuk tubuh di atas katil. Eunji tidur.
Aku dekati eunji yang tidur. Aku duduk sebelah dia baring. Dia peluk gambar. Aku ambil gambar itu dan tengok gambar Jungkook.
Eunji.. Kehilangan Jungkook buat aku sedih juga. Aku faham... Kau sedih dengan pemergian Jungkook.. Maafkan aku sebab tak ada dengan kau masa kematian Jungkook. Aku janji Jungkook.. Aku akan jaga Eunji.
Air mata aku mula mengalir ke pipiku. Aku kesat air mata itu. Aku belai rambut eunji.
"Eunji Mianhae.. " aku pegang pipi dia.
TBC
YOU ARE READING
So Far Away✨•P.J.M•
FanfictionCover by @CHOCTAE- You Love Someone Who Not Love You Perasaan Cinta Yang Tak Terbalas. Hanya rasa sakit yang diterima olehnya. Dia percaya bahawa semuanya akan bertukar menjadi cinta walaupun menyakiti hatinya. "Cinta?? Hidup aku dah hancur lepas d...