Part 25 - She Or Me Your Wife

115 13 0
                                    

Jimin pov

Aku tengok pesakit jungkook yang nak bertemu dengan aku. Dahyun nama dia. Ermm..Dahyun terus bangun dan senyum bila jimin melawat dia.

"So macam mana keadaan dahyun" aku usap rambutnya.

"Baik kalau Doc Jimin sentiasa ada dengan dahyun" aku tergelak bila dia kata begitu.

"Dahyun dah makan?" dia geleng.

"Kenapa tak makan lagi?" aku tengok jam di tangan aku dan baru aku teringat sesuatu.

"Dahyun nak Doc Jimin suapkan" dia pegang tangan aku.

"Ehem  Doc Jimin. Ingat sikit eh noona aku wife kau" Jungkook dengan selamba lalu kat situ.

"Aku tahu lah" aku balas balik.

"Wife?Doc Jimin dah kahwin?" Dahyun soalan aku.

"Yeah dia akak Doc Jungkook"

"Semesti dia cantik orangnya kan"

"Yupp she pretty" aku senyum ke arah dahyun.

"Boleh dahyun jumpa dia?" dia bertanya.

"Boleh"

_____________

Eunji pov

Aku tinggal seorang dalam bilik ini. Sungwoon dengan kawan-kawan dia pergi makan sekejap. Pintu itu ditolak dan tengok Jimin menolak kerusi roda yang diduduki oleh seorang yeoja.

"Mana sungwoon dengan yang lain?" jimin tanya aku.

"Diaorang keluar makan sekejap"

"So how my baby today?" Jimin duduk di sisi aku dan sentuh perut aku. Aku senyum bila dia asyik sibuk dengan baby dalam kandungan aku.

"Doc Jimin boleh Dahyun nak rasa?"

"No" Jimin gelak dan pandang aku.

"Kedekut doc Jimin" Dahyun berkata. Aku pandang dia sedih.

"Hey waeyo?" dia pegang pipi aku. Aku geleng dan letak kepala aku di bahu dia.

"How sweetttt" ong peluk daniel bila tengok aku denga Jimin.

"erkkk geli aku" sungwoon yang masuk bawa bungkusan.

"Doc Jimin ada kembar?" Dahyun perhatikan sungwoon dengan Jimin. Aku hanya gelak.

" Kembar erkk dengan Jimin tak hingin" Sungwoon gelak dan letak bungkusan itu di atas meja sebelah katil aku.

"Elehh eunji sungwoon itu jeles sebab tak ada wife lagi" Daniel duduk atas sofa dan pandang sungwoon.

"Sungwoon Cousin Doc" Jimin balas soalan Dahyun. Dahyun buat muka 'o'. 

"Eunji tak makan ke chagi?" aku geleng dan genggam tangan dia.

"Sungwoon kau buat apa tadi?" aku tutup mulut Jimin pandang aku. "Sungwoon okay lah jaga cuma chagi tak nak makan itu je" Jimin alihkan tangan aku dari tutup mulutnya.

"kalau chagi tak ma-"

"Chagi tahu" aku potong ayat dia.

"Arghhh Doc" Dahyun tiba-tiba rasa sakit. Jimin hampiri Dahyun. 

"Gwenchana Dahyun" Dahyun kerut dahi dia dan genggam perut dia. Dahyun geleng.

Jimin pandang aku. Aku risau pula kat Dahyun.

"Boleh tak Doc Jimin teman Dahyun makan?" dia pegang tangan Jimin kuat. Jimin pandang aku yang perhatikan Dahyun genggam tangan Jimin.

"Doc Jimin saya sakit" dia terus meminta tolong. Aku nampak muka Jimin serba salah sekarang.

"Arraseo.." Jimin tepuk tangan dia lembut dan masih pandang aku.

"Sungwoon tolong jaga eu-"

"Saya tahu jaga diri sendiri" aku senyum pudar kepada Jimin. Jimin sayu tengok aku. Jimin tolak kerusi roda dahyun dan keluar dari situ.

"eunji"

" nah gwenchana" aku buat seperti tak apa apa yang berlaku sekarang.

_______________

Sungwoon dengan yang lain dah lama balik,tinggallah aku sorang. Aku tunggu Jimin dah lama dia tinggalkan aku. Dia tak kisahkan aku lagi ke?

Aku ambil keputusan untuk cari dia. Aku bangun dan keluar dari bilik itu. Aku nampak jungkook masuk dalam wad 11. Aku nak panggil dia tapi dia jauh dari aku.

Bila aku masuk wad itu, aku nampak Jungkook dan Jimin bersama Dahyun. Buat hati aku seakan hancur sekarang. Aku genggam perut aku dan hanya lihat dahyun pegang tangan Jimin.

Jadi siapa aku? Dahyun wife dia atau aku? Air mata aku terus jatuh je pipi aku. Aku pusing balik dan balik ke bilik aku semula. 

Tipu kau aku tak cemburu dengan Dahyun. Aku wife dia tapi mesti jimin rasa begini dahulu. Aku masuk dalam bilik air dan kunci pintu itu.

Aku bersandar ke dinding dan rasa tekanan sakit sekarang. Aku nangis dengan buka shower kat situ.

Aku terduduk kat situ dan terus nangis dalam itu.

________________

Author pov

Jimin selimutkan Dahyun yang dah lena tidur kat katilnya. Aku alihkan tangan dia yang genggam tangan aku. Aku bangun dan tengok jam kat tangan aku.

Tepat pukul 2 pagi.

Aku hampir terlupa Eunji, Pantas aku bergegas ke bilik eunji.

Aku masuk bilik itu gelap. Eunji dah pergi? Tak dia tak boleh pergi tanpa pengetahuan aku. Aku masuk dalam bilik itu dan hidupkan lampu.

Eunji tiada dalam bilik itu.

"Eunji?" aku panggil dia tapi tiada balasan dari dia. Mana dia pergi malam-malam macam ini?

Aku buka pintu bilik air itu tapi berkunci. mungkin dia ada dalam ini. Aku ketuk pintu itu dan hanya dengar percikan air dari dalam.

"Eunji buka pintu ni" aku ketuk banyak kali tapi dia masih tak jawap.

Aku terpaksa pecahkan pintu ini. Aku tendang pintu ini dan pintu itu terbuka.Eunji ada kat dalam dengan tubunya dibasahi air.

Pantas aku hampiri dia dan tengok muka dia pucat. Aku pegang tangan dia sejuk. Jari dia hampir semua kecut. "Eunji.." aku peluk dia. "Mianhaeee" aku mul nangis kat situ dengan peluk tubuhnya yang lemah.

TBC

Promote

Tak open promote eh.

Ff ini baru je author buat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ff ini baru je author buat. Author harap ada yang sokong ye hehehe.

Days Without You

Cast: Iu solo, Baejin w1 

Sinopsis: Sorang namja suka dua yeoja dalam masa yang sama. Seorang dari yeoja itu tahu namja tersebut sukakan yeoja lain pada masa yang sama.

So Far Away✨•P.J.M•Where stories live. Discover now