Sebulan sudah berlalu, aku bahagia dengan Jimin. Cuma Ha Sungwoon... Dia pengacau kitaorang.. Tak adalah gurau je.
"Sungwoon" aku panggil dia yang main game.
Dia tak jawap.
"Sungwooonn yahhh" aku kuatkan suara aku sedikit.
"Ohhh waeyo" mata dia masih tepat kat televisyen.
Ermmm.. Aku buka pintu rumah.
"Annyeongg! " dua orang namja yang berada depan pintu.
"Nugu? " aku tanya mereka berdua.
"Ohh noona ni kawan sungwoon" sungwoon berdiri di sisi aku sambil tersenyum. Tapi kenapa dia nak kawan dia datang sini?
"Noona! Sejak bila kau ada noona ni! " seorang dari mereka menjerit macam nak je aku lempang.
"Woii diam sikit la jiran dengar nanti" sungwoon berkata.
"Hehehe.. Hi noona.. Saya ong and kawan saya ni " ong pandang kawan sebelah dia.
"Daniel" dia sengih.
"Masuklah" aku jemput diaorang masuk. Aku keluar untuk sapu halaman rumah itu.
Aku baru nak sapu separuh halaman. Sebuah kereta berhenti depan rumah aku.
Orang itu keluar.. Tae.
Aku pusing nak masuk.
"Eunji.. Aku nak cakap dengan kau sekejap" langkah aku terhenti dan tak toleh belakang. Mungkin aku masih sedih dituduh aku macam-macam.
"Sekejap je.. " dia berkata lagi.
Aku toleh dia dan melangkah ke arahnya.
"Nak apa cepatlah, aku banyak kerja nak kena buat" aku pandang lain sebab aku benci tengok muka dia.
"Eunji" dia pegang tangan aku.
Aku tarik tangan aku.
"Kalau nak cakap, cakap jelah tak perlu pegang aku. Aku kan jijik kenapa kau nak pegang aku" aku jeling dia.
"Aku minta maaf.. Sebab aku bodoh percayakan jin dan seolhyun.. "
"So? Kau nak apa lagi dari aku. Puas ke kau hina aku kutuk aku"
"Tak.. Aku minta maaf eunji.. "
"Lepas Jungkook tinggalkan aku.. Aku ingat kau percayakan aku.. Kau jaga aku.. Tapi salah.. " air mata aku mula berkumpul.
"Eunji.. Kembali pada aku.. "
Aku bulatkan mataku kepada dia.
"Are you crazy? Aku dah kahwin dengan Jimin. And yes aku bahagia"
"Yes memang aku gila. Aku gilakan kau" dia pegang kedua-dua lengan aku.
"Lepaskan aku tae" aku cuba tolak dadanya tapi ternyata kekuatan dia lebih kuat dari aku.
"Ikut aku. Aku akan jaga kau"
"Kau dah gila ke!! Lepaskan aku taee!! "
"Aku nak kau balik""Sungwoon!" aku jerit sungwoon.
"Taehyung lepaskan dia! " Suara itu. Jimin. Jimin datang dan tumbuk pipi taehyung.
"Dia wife aku. Kau dah gila ke! " Jimin peluk aku.
Taehyung senyum sinis.
"Kau yang rampas dia dari aku! "
"Kau lupa ke! Kau yang tak nak dia lagi sekarang kau nak ambil dia balik? Dia milik aku kau faham ke tak! "
"Okay fine.. Tapi.. Eunji Jungkook masih hidup"
Aku seakan terkejut dia kata begitu. Aku pandang dia. Dia masuk kereta dan terus berada dari situ.
Jungkook masih hidup..
"Jungkook..."
____________
Aku masih teringat apa yang taehyung cakap semalam. Aku jadi tak tenang seperti dulu. Adakah semua kata-katanya benar.
Kalau benar kenapa dia sorokkan semua itu dari aku. Aku mula jatuhkan air mata aku.
Siapa aku pada mereka.. Adakah aku hanya permainan mereka..
"Eunji.. " suara jimin.
Aku kesat air mata aku dan pandang arah lain.
"Betul ke Jungkook masih hidup Oppa.. " aku beranikan diri aku tanya dia.
"Ye" dia balas. Aku pandang dia seakan terkejut.
"Jadi kau pun tahu! " aku berdiri depan dia.
Dia angguk.
"Kenapa kau tak bagitau aku jimin. Kau tahukan aku sayangkan dia! " aku pukul dadanya berkali-kali sehingga jimin peluk aku.
"Aku minta maaf eunji..Dan semua yang berlaku ini.. Adalah rancangan aku.. "
Aku dalam dakapannya terkejut dia kata begitu. Tapi kenapa..
"Seolhyun, jin.. Bunuh jungkook semua itu rancangan aku untuk dapatkan kau" dia terus berkata-kata.
Aku tolak dia dan leraikan pelukkannya.
"Kau penipu aku.. "
"Aku minta maaf eunji.. Tapi.. Aku terpaksa.. " dia cuba sentuh pipi aku.
Aku ke belakang dan gelengkan kepala aku.
"Jangan sesekali sentuh aku lagi Jimin... Aku benci kau! "
"Eunji.. "
"Mana Jungkook! Kau pembunuh! "Aku tolak bahu dia sekuat hati aku.
"Eunji.. Aku buat semua ni sebab aku cintakan kau"
"Suruh jin rogol aku? Itu kau kata kau cintakan aku Jimin! "
"Dia langsung tak sentuh kau.. "
Aku tutup muka aku dengan tangan aku dan nangis di situ. Selama ni.. Aku ditipu..
"Eunji.. " suara itu...
Alihkan tangan aku dan tengok belakang Jimin. Jungkook..
Aku masih tak berganjak dan masih pandang Jungkook. Jungkook menghampiri aku.
Dia tarik aku dalam dakapannya.
"Maafkan jungkook.. "Aku sembam muka aku di dadanya dan balas pelukkannya.
TBC
YOU ARE READING
So Far Away✨•P.J.M•
FanfictionCover by @CHOCTAE- You Love Someone Who Not Love You Perasaan Cinta Yang Tak Terbalas. Hanya rasa sakit yang diterima olehnya. Dia percaya bahawa semuanya akan bertukar menjadi cinta walaupun menyakiti hatinya. "Cinta?? Hidup aku dah hancur lepas d...