Yang aku hanya melihat adalah siling yang aku rasa bergerak. Jin yang berada di samping aku ketika itu, cuba tenangkan aku.
" Jin.. Kalau ada apa-apa berlaku bila aku kat dalam nanti. Tolong jaga tae untuk aku.. " aku genggam tangan dia dengan dia yang masih berjalan bersama aku ke bilik bersalin.
"Tak kau akan okay"
" Janji dengan aku, tolong pulihkan dia" aku mula menangis dengan kesakitan aku. Dia geleng. Dia lepaskan tangan aku masuk dalam bilik itu.
"Tae.. Maafkan aku.. " aku kata perlahan dengan pegang perut aku yang sudah tiba masanya.
__________
Jimin pov
Kenapa aku rasa tak sedap hati dari tadi. Aku capai telefon aku, tiada missed call dari sesiapa pun. Hati aku rasa berdebar dan risau sesuatu yang aku tak pasti apa.
Tengok aku berdering. Jin? Aku terus angkat.
"Mana kau sekarang! " dia seakan jerit di telinga aku.
"Waeyo? "
"Bro anak kau akan dilahirkan tak lama lagi, Eunji dalam bilik bersalin sekarang! Where are you? You should here with your wife damn!" aku terus bangun dan tanpa fikir panjang aku capai kunci kereta.
"Hyung! Where is shee!
"Sh-"
"Where is shee noww hyungg! Tell me! "
"I'll send you location " aku terus off telefon aku dan bergegas ke hospital yang Jin bagi kat aku.
"Eunji arghh! "
________
Aku berlari masuk ke hospital dan tanya nurse kat situ, aku ternampak Jin bersama taehyung tunggu di luar bilik itu.
Aku lari ke arah diaorang.
"Hyung mana dia! " aku resah.
"Dia kat dalam" tanpa kata banyak aku terus tolak pintu itu masuk dalam bilik itu.
Seorang nurse tahan aku.
"Encik, en-"
"Saya suami dia" dia angguk dan tunjuk eunji di mana. Aku lari dan tengok eunji yang masih berusaha untuk lahirkan anak aku.
Aku berdiri di sisi dan dan genggam tangan dia.
"Chagi yahh I'm here don't worry" aku belai rambut dia. Wajah dia sangat terseksa, menahan sakit yang dia tanggung sekarang.
"Arghhh" dia genggam tangan aku dengan cuma teran sekuat hati dia.
"Puan.. Kalau tak keluar anak ini akan lemas kat dalam" doktor tu memberitahu.
" Chagi.. I know you can" dia tak pandang aku tapi habis berpeluh muka dia dengan air mata dia lagi.
Aku cium tangan dia. Dia masih menangis.
"Shh shh I'm here.. Please push now" aku belai rambut dia, dia tengok aku dengan wajah yang lemah. Air mata dia mengalir lagi.
YOU ARE READING
So Far Away✨•P.J.M•
FanfictionCover by @CHOCTAE- You Love Someone Who Not Love You Perasaan Cinta Yang Tak Terbalas. Hanya rasa sakit yang diterima olehnya. Dia percaya bahawa semuanya akan bertukar menjadi cinta walaupun menyakiti hatinya. "Cinta?? Hidup aku dah hancur lepas d...