Part 14 - Terbongkar

125 18 18
                                    

Aku sedar bila kaki aku disentuh oleh seseorang. Tae..

"Jangan sentuh aku tae" aku tarik kaki aku. Aku tak nak dia sentuh yeoja macam aku.

"Kau lain eunji"

Aku pandang dia. Dia pegang pipi aku.
"Kau bukan eunji aku" ayat itu. Aku tetap diri aku. Kau tak akan faham tae.

"Aku nak eunji aku" air mata dia mengalir. Kenapa dia nangis depan yeoja macam aku.

Aku lapkan air mata dia.

"Tolong jangan nangis sebab aku" aku turut menangis depan dia. Dia peluk aku.

"Tolong kembalikan eunji aku" suara dia berkata.

"Tolong maafkan aku tae" aku genggam baju di lengan dia. Dia angguk.

Aku tahu dia tak faham apa maksud maaf aku itu tapi.. Aku cuma dia maafkan aku.

________________

Aku duduk depan cermin dan menunggu waktu untuk berlangsungnya perkahwinan aku dengan Taehyung.

Aku masih takut kalau lepas ini dia akan benci aku. Aku buka telefon ku dan scroll gambar dalam gallery aku.

Aku rindu Kookie

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku rindu Kookie. Aku sentuh gambar wajah dia. Air mata aku mula menitis atas skrin gambar itu.

"Kookie.. "

"Kau rindu kookie? " suara itu. Aku toleh.

Seolhyun dan Jin.

Mata aku mula membulat. Diaorang senyum sinis kepada aku.

"Kau lupa janji kau eunji" Seolhyun berkata.

"Kauorang yang bunuh kookie. Kauorang yang hancurkan hidup aku" aku genggam tangan aku.

"Haa?? Kitaorang?? Hello kau yang bunuh dia"

Seolhyun keluarkan beberapa gambar di tangan dia.

"Apa akan jadi kat kau kalau aku bagi gambar ini kat Tae? "

"Cukuplah kau suruh aku untuk goda Jimin. Kau nak dia kenapa aku mesti goda dia"

"Okay Fine. Have a nice day" dia senyum sinis dan keluar dari situ bersama Jin.

Tae.. Kau akan percayakan aku kan.

Aku bangun dan keluar dari bilik itu. Aku pergi ke bilik persalinan tae.

Aku baru masuk, aku nampak beberapa gambar di tangan dia. Jimin juga turut tengok.

Taehyung pandang arah pintu.

"Aku boleh terangkan tae" aku datang dekat kat dia.

"Jap kau siapa? " dia berkata.

"Aku tak sangka kau macam ini Eunji" dia berkata kepada aku. Dia longgarkan tie dia.

"Tae aku.."

"Kau apa! " muka marah dia di hadapan aku buat aku tak mampu tahan air mata aku.

"Tae.. " aku pegang tangan dia.

"Aku dipaksa"

"So kau bagi? " dia naikkan kening dia.

"Okay aku nak cuba paksa kau sekarang" dia tolak sampai aku tersungkur.

"Tolong tae" aku terus menangis di situ.

"V dahlah apa kau buat ini" Jimin halang v.

"Dia tipu aku Jimin"

"Aku tahu tapi kau tak boleh buat dia macam ini"

"Kenapa tak boleh!! Dia bukan suci lagi pun"

"V cukuplah! "Jimin tinggikan suaranya.

V cuba tenangkan dirinya.

Jimin dekat aku. Aku takut dengan dia.

"Kita keluar dari situ" Jimin kata kepada aku. Aku pandang dia dan pandang tae pula.

Tae datang dekat dan tarik aku bangun. Dia tarik tangan aku sampai depan pintu dan tolak aku keluar dari situ.

Ramai orang tengok aku. Aku terbaring di lantai sebab dia tolak aku keluar.

"Kau berambus! " Tae berkata dengan nada yang tinggi.

Aku bangun dan jalan keluar dari situ.

Tae.. Buat salah aku..

_______________

Aku jalan perlahan-lahan di tepi jalan. Aku masih menangis bila tae tak percayakan aku.

Tangan aku ditarik dan terus dalam dakapan seseorang.

"Shhh nangislah" suara itu. Dia Jimin.

Aku pejam mata aku dan genggam baju di dadanya. Aku sembamkan mukaku di bahunya.

Jimin.. Kau percayakan aku kan.

"Kau buat macam apa yang aku nampak dalam gambar itu. Itu bukan kau eunji" dia usap belakang aku. Aku diam hanya tangisan aku yang membalas katanya.

"Aku akan jaga kau, kalau Tae dah tak nak kau lagi. Aku yakin kau tak akan buat macam itu"

TBC

So Far Away✨•P.J.M•Where stories live. Discover now