Part 23 - Save My Baby

124 14 9
                                    

Jimin terpaksa tinggalkan aku sebab dia tak doktor. Jimin berat juga tadi nak tinggalkan aku. Lagipun aku bukan sakit pun cuma aku pregnant je. Sempat lagi dia kiss dahi aku depan nurse tadi. Habis blushing aku buat boleh je kan tak salah pun.

Aku tukar channel Tv itu dan tengok cerita like.. Arghh bosanlah duduk dalam bilik ini walaupun vvip. Aku macam yelah sunyi.

Aku usap perut aku yang masih tak membesar lagi. Baru sebulan mana nampak sangat. Aku usap dan senyum.

"Baby.. Apa yang patut omma buat sekarang? " aku pandang luar balkoni itu.

"Appa atau tae? "

"Tae" suara itu aku toleh arah pintu. Taehyung? Dia tutup pintu itu dan menuju arah aku dengan bawa buah tangan buat aku. Letak meja kopi sebelah aku.

Dia duduk kat kerusi di sebelah katil aku dan pandang aku. Tangan dia genggam tangan dia peha aku.

"Kau tak perlukan Jimin, aku boleh jaga kau dan anak Jimin. Kita akan pergi kau dari sini dan hidup bahagia. Anak kau perlukan aku bukan Jimin"

"Dia husband aku tae.. Dia appa kepada anak yang aku kandung sekarang"

"Kita akan besarkan dia dan anak ini tak akan tahu Jimin appa dia"

"Apa kau cakap ini tae? Ini anak aku dengan Jimin. Jimin ada hak atas anak aku" dia bangun dan pegang pipi aku.

"Dengar sini Eunji. Ikut aku dan kita tak perlukan anak ini. Kau gugurkan anak ini dan mulakan hidup baru dengan aku" aku pandang mata dia yang coklat itu. Gugurkan?

"Aku tahu kau sayangkan aku dan percayakan aku kan eunji? Ikut aku.. Please" dia nangis depan aku dan usap rambut aku. Aku pegang tangan dia yang pegang pipi aku.

"Anak ini tak salah, anak ini anak aku. Aku yang kandungkan dia. Aku omma dia. Sanggup ke kau kalau kau bunuh anak kau sendiri? " aku alihkan tangan dia dari muka aku. Dia terdiam.

"Tak"

Aku masih pandang wajah dia. Dia pandang aku semula dan tarik aku bangun dari katil aku.

"Kau nak buat apa tae? "

Dia tolak aku ke arah pintu, aku sempat pegang dinding. Aku pandang dia semula.

"Kau dah gila ke tae! "

"Memang aku dah gila! Aku nak anak Jimin itu mati! " dia tarik tangan aku dan lepas tubuh aku kat dinding. Dia kunci tangan aku.

"Lepaskan aku tae! "

Dia senyum sinis dan tengok perut aku.

"Kenapa kau sayangkan budak yang appa dia tipu kau eunji? "Dia tanya aku.

"Gugurkan dan bunuh anak ini. Kita tak perlukan dia. Kalau kau nak anak aku boleh bagi kau tapi aku nak itu anak aku" mata aku membulat dia kata begitu.

"Tapi aku sayangkan anak ini tae! "Dia senyum sinis.

Dia tolak aku ke meja kopi. Perut aku terkena bucu meja itu. Aku terduduk sebelah meja itu. Pegang bucu kopi itu.

"Tae.. " aku genggam perut aku dan kerut dahi aku.

Taehyung senyum dan blah dari situ.

"Jimin.. " aku mula menangis bila darah mengalir di kaki dan lantai.

"Jimin.. Ji.. min.. "

Pintu bilik itu dibuka. Aku pandang orang yang masuk itu.

Jimin.

Jimin terkejut bila darah bawah di lantai. Pantas dia cempung aku dan bawa aku ke wad kecemasan. Aku genggam baju di dadanya.

Sampai bilik kecemasan Jimin letak aku atak katil dan ambil suntikan untuk bius aku. Aku pegang tangan dia yang pegang jarum suntikan.

"Jimin anak kita.. " jimin usap rambut aku.

"Dia akan selamat aku janji..." dia cium dahi aku. Aku rasa suntikan itu cucuk lengan aku.

TBC

So Far Away✨•P.J.M•Where stories live. Discover now