Aku tengok diri aku yang berpakaian dress wedding itu. Aku masih berdiri di hadapan cermin.
"Cik?? " aku toleh seorang yeoja itu.
"Dah siap" dia senyum kepada aku. Aku angguk.
Yeoja itu keluar dari bilik itu. Aku masih berdiri di hadapan cermin dan tengok diri aku sendiri.
Nampak taehyung masuk dalam bilik itu melalui cermin. Aku toleh belakang dan pandang dia.
Dia seakan terpegun tengok aku.
Dia menghampiri aku dan aku masih pandang dia.
Dia rangkul pinggang aku. Tangan aku terletak di bahunya terkejut bila dia rangkul pinggang aku. Aku hanya pandang bawah.
"Hey" dia tegur aku.
Mata aku pandang dia.
Dia senyum. Hati aku.. Aku takut.
"Mian" aku tolak bahu dia. Dia pegang tangan aku.
"Kau tak bahagia dengan aku? " kata dia buat aku tersentak.
"Aniya" aku geleng.
"Kalau kau bahagia dengan aku buktikan yang kau bahagia dengan aku" dia berkata.
Nafas aku mula laju bila dia kata begitu. Aku pandang lantai.
"Kau sorokkan sesuatu dari aku eunji"
Mata aku tepat pandang mata dia. Muka dia serius sekarang. Aku mula takut.
"Apa yang kau sorokkan dari aku? " dia ambil tangan aku dan letak di dada dia.
"A.. Aku.. "
Dia gelak dan belai rambut aku.
"Kau takut dengan aku? " dia dekatkan muka dia dengan aku. Dia rangkul pinggang aku lagi.
Dia rapatkan tubuh aku dengan dinding. Denyutan jantung makin laju.
Dia pegang pipi aku dan tengok aku.
Muka makin dirapatkan. Dia sengitkan mukanya.
Takk. Ia tak akan berlaku.
Taehyung..
Hidung dia bersentuhan dengan hidung aku. Aku makin rasa takut dengan semua ini.
Aku genggam tangan aku.
"Tae" suara yang dikedengaran dari pintu.
Taehyung pandang pintu. Begitu juga aku.
Jimin??
"Maaf.. Aku tersalah time masuk pula" dia gosok belakang leher dia.
"Kacau ah kau" taehyung kata. Aku pandang taehyung dan kembali pandang lantai.
"Seolhyun nak jumpa kau" Jimin berkata.
"Seolhyun?? Wahh lama aku tak jumpa dia" Taehyung berkata. Seol.. Aku mula takut dan pandang taehyung yang tiba2 teruja.
Tapi kenapa dia nak jumpa taehyung?
Taehyung pandang aku."Chagi oppa jumpa seolhyun dulu tau" dia usap pipi aku.
Dia nak pergi, aku pegang tangan dia. Langkah dia terhenti dan pandang aku.
Taehyung.. Aku takut..
"Aku sayang kau" ayat yang mampu aku katakan kepada dia. Dia usap tangan aku dan kiss dahi aku sekejap.
Dia berlalu pergi dari situ.
Aku mampu melihat dia pergi tinggalkan aku.
Air mata aku mula jatuh ke pipi.
"Eunji kenapa aku nangis? "
Aku terlupa yang Jimin masih di situ. Aku pandang dia dengan tangisan aku.
Aku geleng dan kesat air mata aku.
"Kau ada sorokkan sesuatu dari Tae? "
Soalan itu..
Aku geleng.
"Eh Jin" jimin tegur Jin.
Jin?! Aku undur ke belakang walaupun dia jauh dari aku. Jin pandang aku.
Aku undur sampai terlanggar bucu meja itu.
"Argh" aku terduduk di situ. Tak darah tapi lebam di kaki aku. Jimin dan Jin datang kepada aku.
"Jangan datang dekat dengan aku!!" aku jerit bila Jin mendekati aku. Aku mula nangis dan mengigil di situ.
Jimin dan Jin terhenti di situ.
Taehyung masuk sebab dengar aku jerit. Diikuti dengan seolhyun.
Taehyung hampir aku.
"Eunji"
"Jangan datang dekat!! " aku tutup telinga aku. Aku teringat apa yang jadi kepada aku. Aku masih rasa aku dalam keadaan itu lagi.
"Eunji.. Ni aku"
"Pergi.. " aku pejam rapat mata aku. Aku tak mahu tengok wajah mereka semua.
T
YOU ARE READING
So Far Away✨•P.J.M•
أدب الهواةCover by @CHOCTAE- You Love Someone Who Not Love You Perasaan Cinta Yang Tak Terbalas. Hanya rasa sakit yang diterima olehnya. Dia percaya bahawa semuanya akan bertukar menjadi cinta walaupun menyakiti hatinya. "Cinta?? Hidup aku dah hancur lepas d...