Dengan emosi yang terganggu, tinggal Jimin di bilik dia. Dahyun tunggu depan bilik Jimin.
"That's what you want huh?" aku tolak bahu dia sikit, dia ke belakamg sikit.
"Puas hati hancurkan our life, our relationship huh? " dengan air mata yang berjurai.
"Jawaplah! " aku dah betul-betul rasa sakit saat ini.
"Yes.. I love him dari start saya jumpa dia as my personal doktor" aku tampar dia.
"Perempuan jenis apa kau ni!"
"Eunji eunji" Jungkook yang dengar memekak kat luar. Jungkook cuba tenangkan aku.
Jimin yang baru keluar dari biliknya. Aku terus blah dari situ tapi..
"Eunji, I'll marry her" aku toleh dia. So betul lah selama ni. Aku geleng, aku tak sangka Jimin sanggup buat aku macam ni.
"What! Bro wtf man" Jungkook cengkam kolar Jimin.
"Setelah kau buat macam-macam kat adik aku! Dia kandungkan anak kau Jimin! "
"Aku tak akan ceraikan dia"
"Enough!" Jungkook tolak Jimin ke dinding. Aku tak nak tengok apa-apa, aku tak nak ingat apa-apa. Dengan langkah yang menyedihkan. Aku melangkah pergi.
__________
Aku kemas semua barang aku di rumah Park Jimin. Selesai aku kemas, aku tengok gambar aku dengan dia. Aku mula nangis semula. Aku usap perut aku.
Ye aku sakit. Ini adalah pilihan yang salah masa aku kahwin dengan Jimin. Semua ini salah.
Aku kesat air mata aku, aku tak nak nampak lemah sekarang. Aku keluar dari bilik itu dengan beg bagasiku.
Bawah ia turun, Jimin baru balik dari kerja. Dia nampak aku bawa beg aku. Aku keluar tapi dia tahan aku.
"Kau tak boleh keluar" aku langsung tak pandang dia.
"Just lepaskan aku Jimin, tak cukup ke kau seksa aku dengan anak kita? "aku pandang dia. Dia sayu pandang aku. Dia pegang pipi aku.
"Aku nak kau tetap jadi wife aku"
"Aku bukan hamba kau Jimin.. Aku manusia biasa ada perasaan, ada hati.. " aku alihkan tangan dia dari pipi aku.
"Kalau tak disebabkan iu tinggalkan kita.. Aku tak akan pernah nak kahwin dengan kau Jimin."
"bukan sebab iu.. Tapi"
Aku buka cincin perkahwinan aku dengan dia. Aku hulurkan cincin itu kepada Jimin.
"Aku akan tetap minta cerai dari kau" dia tak ambil cincin tu. Aku letak cincin itu atas tapak tangan dia.
Aku keluar dari rumah itu. Aku harap ini kali terakhir aku akan tinggal kat sini.
Aku keluar dengan air mata yang tak mampu aku hentikan.
Jimin peluk aku dari belakang.
"Jebal don't go.. "
"Jimin we're done.. " aku nak lepaskan diri aku dari pelukkan dia. Dia makin eratkan pelukkannya terhadap aku.
"Please.. " Jimin sembamkan muka dia di bahu aku.
"Jimin stop.. " aku nangis..
"Jimin.. " Jimin masih peluk aku.
"Just let me go" aku lepaskan diri aku dari pelukkan dia. Aku langsung tak toleh dia. Melangkah keluar dari rumah itu.
Aku melangkah sendiri ke bus stop dengan tarik beg bagasi aku.
Aku menunggu Jungkook untuk ambil aku. Tak tahu kenapalah dia lambat sangat.
Kereta yang tak dikenali berhenti sebelah aku. Dia keluar. Jin..
Dia senyum sinis kepada aku.
"Remember me? " Dia dekati aku tapi aku undur. Aku genggam baju di bahagian perut aku.
"Ohh you're pregnant "
"Apa lagi kau nak dari aku? "
"Ermm okaylah sebab kau dah tanya kan" aku undur, menunggu masa untuk aku larikan diri.
" Aku tahu, kau masih marah aku sebab aku tolong Jimin dapatkan kau. " aku pandang dia sayu lepas aku ingat macam mana jimin nak dapat aku dulu.
"Taehyung tak salah eunji, dia sangat cintakan kau begitu juga Jimin tapi jimin buat jalan yang salah untuk dapatkan kau" aku tak nak tahu pasal Jimin lagi.
"Mental dia dah sakit sebab kau.. Company dia hampir hancur lepas dia tahu semua ini adalah rancangan jimin" air mata aku mula berkaca. Aku tak pernah tahu pasal kehidupan dia lepas aku kahwin dengan Jimin.
"Sampai sekarang dia harap kau jadi milik dia"
"Jin.. Bawa aku jumpa dia"
__________
Jin bawa aku ke rumah Tae. Pintu dia tak berkunci. Rumah dia bersepah. Jin bawa aku ke bilik yang selalu dia duduk.
Dia duduk dengan melihat lukisan aku dengan dia. Aku tutup mulut aku, air mata aku mula mengalir. Aku terduduk dengan apa yang jadi kat dia.
"V" Jin panggil v, v toleh jin dan pandang aku yang dah terduduk tengok keadaan dia macam ini.
"Eunji" dia berdiri dan hampir aku. Dia duduk depan aku dan kesat air mata aku.
"Jangan nangis" aku angguk dan peluk dia.
"Tae maafkan aku, maafkan aku" aku peluk dia dengan erat. Dia balas pelukkan aku.
"Macam ni lah hari-hari eunji. Dia selalu memberontak. Dia selalu minta aku untuk bawa kau jumpa dia tapi aku tahu kau ada masalah dengan Jimin. Aku tahu segalanya, maafkan aku. Aku hilangkan diri sebab aku tak sanggup tengok taehyung macam ni" dia pandang aku. Mata aku pandang Jin.
"Terima kasih jaga dia" aku leraikan pelukkan tu dan pegang pipi dia.
"Tae dah makan? "aku kesat air mata aku. Dia geleng.
"Eunji masak untuk tae eh" dia angguk. Aku pandang Jin. Jin hanya sayu tengok tae.
_______
Aku selimutkan tae yang dah tidur. Aku belai rambut dia. Aku rasa perut aku sakit.
Aku cuba bangun dengan pegang dinding.
"Jin!" aku jerit nama dia. Aku genggam perut aku.
Aku cuba jalan menuju pintu.
"Jin! " aku jerit lagi. Taehyung terbangun dan hampir aku. Dia rangkul bahu aku.
"Shhh"
Jin yang baru masuk dan tengok pegang perut aku. Dia terus cempung
TBC
YOU ARE READING
So Far Away✨•P.J.M•
FanfictionCover by @CHOCTAE- You Love Someone Who Not Love You Perasaan Cinta Yang Tak Terbalas. Hanya rasa sakit yang diterima olehnya. Dia percaya bahawa semuanya akan bertukar menjadi cinta walaupun menyakiti hatinya. "Cinta?? Hidup aku dah hancur lepas d...