Author pov
Keadaan Eunji stabil. Jimin masih tunggu Eunji untuk sedarkan diri. Dia hanya tengok eunji bernafas tanpa kata apa-apa. Dia sedar mungkin salah dia tinggalkan eunji sorang kat bilik. Jimin pandang wajah eunji dan sentuh perut eunji.
"I'm sorry for what happen to you and your mom" Jimin kata dengan nada yang sesal.
"Jimin dahyun nak jumpa kau" Jungkook yang baru masuk bilik itu dan masukkan tangannya dalam poket bajunya. Jungkook hampiri eunji.
Jimin tak pandang Jungkook langsung.
"Kau tahukan aku sayangkan noona aku?" soal Jungkook kepada Jimin. Jimin diam.
"Dia dah mula sayangkan kau semula so aku harap kau tak sia-siakan dia lagi." Jungkook pandang eunji yang tidur. Jimin bangun dan ambil baju doktor dia dan terus keluar dari bilik itu.
Jungkook hanya melihat Eunji yang masih tidur kat situ.
"Noona.." dia terus keluar dari situ. Tinggalkan Eunji keseorangan di situ.
Eunji buka mata dia bila dengar pintu bilik itu tutup dan toleh arah pintu itu. Eunji pura-pura tak sedarkan diri sedangkan dia dengar semuanya.
_____________
Jimin pergi ke wad Dahyun dan tengok lambai kepada Jimin.
"Doc Jimin sorry ganggu Doc"
"Haa gwenchana" Jimin senyum kepada Dahyun.
"Doc Jimin boleh temankan Dahyun untuk satu hari ini sampai esok tak? Dahyun bosan lagipun omma dahyun ada hal hari ni" dia berkata kepada Jimin.
Jimin seakan tak tahu nak jawap apa. Eunji juga perlukan dia dalam keadaan sekarang.
"Doc Jimin boleh kan?" Jimin masih diam. Dahyun pegang tangan jimin.
"Pleasee just one day" Dahyun buat muka cute.
"Arraseo" Jimin belai rambut dahyun dan dahyun senyum.
_____________
Eunji pov
Aku selak selimut aku ke tepi dan keluar dari bilik itu. Aku pergi ke wad dahyun tapi dahyun tak ada kat situ. Mana dia pergi. Jimin tak nak tengok aku ke sekarang. Sayu aku jalan balik ke wad dan Jungkook pegang tangan aku.
"Noona"
Aku tunduk, Jungkook sandarkan aku ke dinding koridor itu.
"Kenapa noona keluar" Jungkook tanya aku. Aku hanya diam tanpa sebarang kata.
"Noona"
" Noona nak balik bilik" aku alihkan tangan dia pegang lengan aku. Jungkook hanya biarkan aku pergi sendiri.
Aku jalan perlahan-lahan ke bilik aku. Bila aku pandang depan balik. Aku nampak Dahyun dan Jimin. Dahyun rangkul lengan Jimin. Langkah aku terhenti kat situ dan mata aku pandang mereka.
Jimin berhenti melangkah bila nampak aku berdiri jauh dari dia dan pandang aku.
Aku sentuh perut aku dan tahan mata aku dari berkaca. Aku pusingkan tubuh dan ank melangkah pergi. Aku dengar tapak kali seseorang berlari ke arah aku.
Jimin tarik lengan aku.
"Eunji.." Aku hanya diam walaupun aku marah time itu.
"Just leave me go.." aku pandang dia dengan mata yang berkaca. Aku tarik tangan aku dan terus berjalan.
"Unnie It's not Doc jimin Fault" Suara Dahyun buat aku berhenti melangkah. Aku toleh belakang.
" Habis itu salah siapa? Saya ke?" Aku sahaja nak perli Jimin dengan Dahyun.
Dahyun dia.
"Kenapa diam!" aku tak peduli jerit kat situ.
"Chagi.. Stop it.." Jimin pegang lengan aku.
"Kenapa saya kena berhenti?" Aku tarik lengan aku.
" Kau tahu Doc Jimin Husband aku tapi kau mengatal pahal!" aku terus tinggikan suara aku.
"Eunji!" Aku pandang Jimin. Aku geleng kepala aku dan melangkah masuk dalam bilik aku. Aku dengar seseorang tumbuk dinding tapi aku tak peduli.
____________
Aku duduk atas katil dan masih nangis sebab Jimin buat begitu. Aku usap perut aku dan genggam.
" Kamu tak patut ada sekarang" aku kata kepada bayi dalam kandungan aku.
Aku dengar pintu bilik itu dibuka. Aku tak nak toleh sebab aku tak nak nampak lemah kat mata sesiapa.
"Eunji.." aku diam. Aku tahu itu jimin. Dia menuju aku dan nak sentuh perut aku tapi aku tepis tangan dia.
"Jangan sentuh dia atau saya sebab saya tak suka"
"Eunji.."
"Stop call my name I hate it"
"Dahyun tak salah" dia berkata.
"Cukuplah Jimin.. Saya penat dengan awak.. Kalau awak pilih dia dari saya.. Lepaskan saya it simple"
"Apakah eunji cakap ini?" Dia pegang kedua-dua lengan aku.
"Saya ke dia wife awak Park Jimin!" Air mata aku jatuh ke pipi aku.
"Awak wife saya" dia pegang pipi aku.
"Kalau saya wife awak, awak tinggalkan buat saya menunggu awak Park Jimin" Aku tolak dia.
"Eunji, I'm sorry.." Jimin berkata.
"Saya Wife awak Jimin.. Anak ini anak awak Jimin.. Awak lagi kisahkan Dahyun dari wife dengan anak awak sendiri? saya kecewa dengan awak Park Jimin.."
"Berapa lagi awak nak seksa saya?' Jimin hampiri aku dan tarik aku dalam dakapan dia. Aku tolak dia tapi dia masih berusaha untuk tarik aku dalam dakapan dia.
Akhirnya aku tak tahan lagi sakit macam ini.. Aku peluk dia dan nangis dalam dakapan dia.
"Shhh.." suara dia bercampur nangis dengan be;lai rambut aku.
"Mianhae.." aku dapat rasa dia cium kepala kau. Aku mula eratkan pelukkan aku.
TBC
YOU ARE READING
So Far Away✨•P.J.M•
FanfictionCover by @CHOCTAE- You Love Someone Who Not Love You Perasaan Cinta Yang Tak Terbalas. Hanya rasa sakit yang diterima olehnya. Dia percaya bahawa semuanya akan bertukar menjadi cinta walaupun menyakiti hatinya. "Cinta?? Hidup aku dah hancur lepas d...