"Aku tak percaya semua itu" Jimin kata kepada aku.
"Kau kena bagitahu Tae perkara yang sebenar"
Aku geleng.
"Aku takut.. "
"Kau nak dia pandang kau kotor ke? "
"Aku memang kotor Jimin" aku tunduk dan mula menangis lagi.
"Apa yang berlaku Eunji, bagitahu aku" dia genggam lengan aku. Aku dongak dan pandang aku.
"Seol.. "
"Kenapa dengan seolhyun"
"Dia gunakan aku untuk dia dapatkan kau.. Aku tak nak.. Tapi.. Dia ugut aku.. Jin"
"Jin?? "
Aku geleng dan alihkan tangan dia dari genggam lengan aku.
"Diaorang yang bunuh Jungkook, diaorang yang bunuh Jungkook Jimin" aku pandang mata dia.
"Jimin.. Tolong tinggalkan aku.. Aku tak nak kau jaga yeoja macam aku"
"Apa pun yang terjadi kat kau. Aku masih serba salah. Aku nak jaga kau even kau tak macam yeoja lain"
Aku angguk dan main dengan jari aku sendiri.
"Eunji kahwin dengan aku" dia genggam tangan aku. Mata aku membulat pandang dia.
"Aku tak kisah kau macam mana. Aku nak kau jadi isteri aku. Aku nak jaga kau. Lepas kookie tinggalkan kau. Aku selalu ekori kau sebab aku tak nak kau sedih atas kematian Jungkook"
"Kau ikut aku?? "
Dia angguk.
"Sebab aku tak nak kau terus bersedih" dia belai rambut aku. Aku alihkan tangan dia.
"Aku rasa jijik bila kau belai rambut yeoja macam aku"
______________
Aku berdiri di hadapan gate rumah tae. Perlu ke aku bagitahu dia hal yang sebenarnya.
"Perlu" Jimin berkata. Dia seakan tahu apa yang bermain di minda aku.
"Aku tak pergi Jimin"
"Kau nak nama kau terus buruk di hadapan dia?? "
Aku geleng.
Dia terus tarik tangan aku dan terus masuk.
Jimin tekan loceng dan gate itu buka.
"Haa Jimin masuklah" Tae kata. Tae pandang aku terus alihkan pandang dia.
"Ohh sorry kau tak boleh masuk rumah aku"
Aku tak kuat Jimin tolong bawa aku balik.
"Semuanya bukan salah aku tae"
"Bukan salah kau habis tu salah siapa aku? " dia senyum sinis kepada aku.
"Kau dah janji nak jaga aku tae"
"Janji? Sejak bila aku janji dengan kau dengan yeoja yang mura-"
"Tae! Jangan kau sebut perkataan itu! " Jimin tinggikan suara.
"Kau dah kenal eunji lama kan! Kau kenal dia macam mana! Kenapa kau langsung tak percayakan dia! " Jimin terus berkata-kata.
"Kau kenapa Jimin? Kau nampak sendirikan gambar itu"
"Ye memang aku nampak dengan mata kepala aku sendiri tapi Eunji tak macam itu"
Taehyung geram dan genggam lengan aku.
"Sakit tae.. Hiks.. " aku mula menangis.
"Aku nak tanya kau siapa namja itu! "Dia makin kuatkan genggamannya terhadap aku.
"Hiks.. " aku tak berani pandang dia.
"Lepaskan dia" Jimin alihkan tangan tae dari genggam Eunji.
"Ehh Eunji aku tanya siapa namja itu! "Tae terus nak tahu.
Taehyung tarik lengan aku dan rapatkan aku dengan kereta dia.
"Lagi sekali aku tanya kau siapa namja itu siall! "Dia tolak dan genggam lengan aku.
"Tae cukuplah" Jimin melindung aku. Dia tolak tae ke tepi. Jimin di hadapan aku.
"Kau tak boleh buat dia macam ni tae"
"Siapa namja itu!! "
"Jin! "
Taehyung dan Jimin terdiam.
"Jin... Jin.. " aku mula mengigil bila sebut nama dia. Aku terduduk di situ.
"Jin.. " aku peluk tubuh aku sendiri dan mula tunduk nangis di situ.
"Puas hati kau! " Jimin tolak dada Taehyung.
"Eunji" Jimin nak pegang lengan aku.
"Jangan sentuh aku.. Aku kotor.. Pergi dari hidup aku.. Pergi! " aku bangun dan terus keluar lari dari situ.
"Eunji! " Jimin kejar aku.
_______________
Aku terus berlari hingga aku rasa seperti nak pitam. Kaki aku jadi lemah dan terus rebah di tepi jalan. Aku tengok langit dan cuba capai awan di langit dengan air mata yang mengalir.
Mataku mula tertutup rapat dan tak sedar apa yang berlaku.
TBC
YOU ARE READING
So Far Away✨•P.J.M•
FanfictionCover by @CHOCTAE- You Love Someone Who Not Love You Perasaan Cinta Yang Tak Terbalas. Hanya rasa sakit yang diterima olehnya. Dia percaya bahawa semuanya akan bertukar menjadi cinta walaupun menyakiti hatinya. "Cinta?? Hidup aku dah hancur lepas d...