Aku diam je sejak balik dalam sungai han. Susah untuk aku percayakan Jimin lagi lepas berkali-kali dia lukakan aku. Aku terus masuk bilik aku dan nak biarkan Jimin sendiri.
Aku tutup pintu bilik dan duduk di katil itu. Aku masih ingat macam mana dia nak dapatkan aku dan pergunakan Jungkook.. Tapi kenapa lepas aku maafkan kau.. Kau tak pernah nak berubah Jimin.. Why.. Sebab aku kandungan anak kau.. Kau masih lagi macam itu. Aku sentuh perut yang berlapis baju.
"..baby.. "
Aku baru sedar..
" Eunji.." aku diam. Dia duduk sebelah aku. Dia pegang tangan aku, aku langsung toleh dia.
" ak.. "
" aku sayang kau Jimin.." Jimin tarik aku dalam dakapannya. Belai rambut aku.
"Maafkan aku..."
________________
Aku siapkan semua pakaian yang Jimin untuk pergi bertugas pada hari ini. Aku turun bawah untuk siapkan sarapan sementara Jimin masih di dalam bilik mandi.
Terus ke dapur. Even aku happy tapi aku masih fikir tentang semua ni. Dari dulu aku sukakan Jimin hingga dia jadi suami aku tapi... Kenapa aku rasa kahwin dengan dia adalah sesuatu hal yang salah bagi aku. Aku pilih hubungan dengan sebab aku cintakan dia..
"Chagi" aku toleh belakang. Jimin yang dalam siap berpakaian cuma tie nya masih tidak di betulkan. Aku hampirnya dia rangkul pinggang aku untuk lebih dekat dengan dia.
Aku pegang tie dia dan betulkan tienya.
"Thank you Eunji " aku pandang dia pelik..
"mwo..? "
"Be my wife" aku senyum pudar tapi Jimin.. Iu tetap ada dalam hati kau..
"Kenapa eunji? " aku geleng dan senyum lagi. Dia peluk aku.
"Kau.. Sama macam dia" iu kan Jimin. Mata aku mula berkaca.. Kau tak boleh samakan aku dengan dia..
Dia leraikan pelukkan dia dan senyum kepada aku.
____________
Sampai dikubur iu, aku mula senyum pudar. Mata aku mula berkaca dan sentuh perut aku.
"Kau bodoh iu... Kenapa kau pergi.. Dan buat aku derita dengan semua ini" aku tutup muka aku.
"Kau yang patut dengan dia.. Bukan aku.. Even aku cintakan dia.. Dia tak akan pernah cintakan aku iu.."
"Kau yang patut ada kat sisi dia iu.. Bukan aku.. "
Kepala aku jadi pening dan rebah kat situ tanpa aku sedar.
Aku bangun dan letak bunga di sebelah kubur iu dengan air mata yang menitis di pipi aku. Aku kesat air mata aku dan pergi dri situ.
______________
Aku berjalan sendiri untuk balik ke rumah. Jimin sibuk dengan pesakit dia. Aku usap perut aku dengan berat hati.
"Jina.. Jina tak patut keluar sekarang but why. " aku senyum sayu.
"Eunji" aku kesat air mata aku dan tak toleh belakang.
"Maybe.. Semua ni salah aku. Kalau dulu aku percayakan kau. Semua ini tak akan jadi kat kau" aku tahu itu tae.
"Ikut aku eunji. Dia tak perlukan kau dan anak kau" dia berkata. Aku genggem baju di perut aku. You right Tae.. Sampai bila-bila pun aku tak pernah ada dalam hati dia.
Tae berdiri depan aku. Aku tunduk dan nangis depan dia. Dia peluk aku dan tepuk belakang aku.
__________
Jimin pov
Aku yang sibuk tengok rekod pesakit. Aku terpandang gambar iu yang masih lagi aku letak atas meja kerja aku.
Aku mula rindu dia tapi eunji.. Dia wife aku. Dia juga kandungkan anak aku.
Kenapa aku rasa susah untuk lupakan kau iu. Adakah aku yang bodoh. Adakah semua ini takdir kita. Aku tengok jam sekarang dah pukul 5 petang.
Aku capai telefon aku. Tak ada satu pun panggilan masuk. Aku ambil keputusan untuk balik.
Baru aku nak keluar. Dahyun masuk bilik aku. Nurse seakan tolong dahyun untuk keluar.
"Dahyun? " aku tanya dia. Dahyun peluk aku.
"Maaf Doc Jimin sa-" aku angguk dia terus keluar.
"Doc Jimin take me be your wife " aku terkejut dan leraikan pelukkan dia.
"Dahyun are you sick? " aku sentuh dahi dia. Tak panas dan setahu aku dia dah tak sakit.
"Jimin I Love You"
Pintu terbuka dan tengok Eunji nak masuk. Dahyun tarik tie aku dan bibir kami bertemu. Aku terkedu.
Aku tolak dia dan pandang Eunji.
Dia pandang aku. Aku nampak mata dia mula berkaca dan gelengkan kepala dia kecewa terhadap aku.
"semuanya salah faham eunji" aku cuba hampiri dia. Aku nak pegang tangan dia tapi dia tepis tangan aku.
"Jangan pernah sekali pun awak sentuh saya Jimin.. " air mata dia mula mengalir deras.
"Bagitahu saya Jimin.. Berapa banyak lagi kau nak lukakan aku as your wife Jimin" aku geleng. Dahyun blah dari situ.
"eunji.. "
"Bagitahu aku Jimin.. Apa salah aku" dia menangis depan aku makin teruk buat aku lemah bila tengok keadaan dia macam tu.
"You need to rest" aku nak sentuh dia tapi dia tepis.
"Jimin.. Aku dah penat dengan semua ini.. Lepaskan aku Jimin" dia nak pergi tapi aku pegang tangan dia.
"Lepaskan aku Jimin" dia tarik tangan dia tapi aku tolak dia ke dinding dan kunci dia di situ.
Aku mula menangis depan dia.
"Memang aku jahat eunji.. Tapi tak pernah sekali pun aku nak lukakan aku.. A-"
"Lepaskan aku Jimin.. Lepas aku lahirkan anak ini.. Aku tak akan kembali kat kau balik.. " aku lepaskan tangan dia.
Air mata dia yang menitis sudah buat aku sakit melihat dia begitu. Dia keluar dari bilik aku. Aku terduduk di lantai. Seakan percaya semua akan berakhir macam ni.
"I'm sorry.. " tanpa aku sedar air mata aku mengalir di pipi aku.
TBC
YOU ARE READING
So Far Away✨•P.J.M•
أدب الهواةCover by @CHOCTAE- You Love Someone Who Not Love You Perasaan Cinta Yang Tak Terbalas. Hanya rasa sakit yang diterima olehnya. Dia percaya bahawa semuanya akan bertukar menjadi cinta walaupun menyakiti hatinya. "Cinta?? Hidup aku dah hancur lepas d...