Part 17 - I Need To Go

111 16 32
                                    

"Sungwoon"

"Naee Noona waeyo? " Sungwoon yang sedang baca buku terus pandang aku.

Aku duduk sebelah dia.

"Noona lapar ke sungwoon boleh masakkan"sungwoon letak buku atas meja kopi.

Aku pegang lengan dia dan geleng.

"Aniya"

Dia duduk balik dan pandang aku.

"Macam mana saya boleh kat sini? "

"Sungwoon terjumpa noona macam nak pitam so Sungwoon bawa ke sini"

"But awak kenal saya? "

Dia senyum.

"Kenal. Dulu Jimin cari Noona sampai dia letak dalam bilik dia semua gambar noona. Lepas dia tunang dengan IU dia buang semua gambar noona"

"Macam mana dia tunang dengan IU"

"Sejak noona hilang, IU kerap datang rumah Jimin dan selalu tanya khabar Jimin. So.. Uncle Park tunangkan diaorang"

"Dia sayangkan IU"

Dia angguk dan ambil semula buku dia.

Loceng rumah kedengaran. Aku pandang arah pintu begitu juga Sungwoon.

Sungwoon nak bangun. Aku pegang lengan dia.

"Gwenchana biar noona bukakan"

Aku bangun dan menuju arah pintu. Aku buka pintu.

Aku terkejut..

Jin.

"Miss me? "Dia tanya aku.

"Kau.. Na.. Nak apa lagi" aku pegang tombol pintu itu kuat.

"Kenapa kau takut? Kau lupa jalankan tugasan kau" dia senyum sinis.

"Aku tak nak lakukan semua itu! "

Jin cengkam kedua-dua lengan aku.

"Ehh kau nak aku bunuh Jimin juga untuk kau ke? "

Aku tolak dada dia tapi cengkamnya lagi kuat dari apa yang aku sangka.

"Kau nak apa lagi! Lepaskan aku! "

"Jin hyung! "

Sungwoon tolak Jin ke belakang. Dia dia hadapan aku. Aku pegang lengan aku.

"Sungwoon~"

"Jin hyung nak apa? "

"Saja tanya khabar My Chingu right Eunji? "Dia pandang aku.

Sungwoon pandang aku. Aku hanya angguk dam terus masuk dalam rumah.

Apa dia nak dari aku. Chingu? Dia perosak hidup aku. Aku bersandar ke dinding dan mula tahan dari menangis di situ.

"Noona"

Cepat-cepat aku kesat air mata aku.

Sungwoon pandang aku.

"Noona okay? "

Aku angguk laju.

"Sungwoon noona nak pergi dari sini tapi tolong jangan bagitahu Jimin" aku pandang sungwoon serius.

"Tapi.. "

"Just do it" aku terus keluar dari rumah. Aku tengok masih ada Jin mahupun tidak. Dia tiada.

_______________

Rasa hidup aku tak bereti lagi. Aku penat nak lari semua ni. Aku dongak dan pandai awan di langit.

Boleh tak aku nak ikut kau sekali Jungkook. Hidup aku seakan tak berguna lagi.

Aku mula tengok kereta lalu lalang. Aku mula melangkah ke arah jalan raya.

Ini adalah Jalannya..

Aku betul-betul di tengah jalan dan mula menitiskan air mata aku.

Kereta dari jauh mula hon dan aku toleh kereta itu.

Kereta itu seperti panik bila tengok aku masih tidak berganjak. Kereta itu makin dekat dan aku mula pejamkan mata aku.

Park Jimin Saranghaeyo....

..........

______________

Aku nampak lampu malap yang menyala ke arah aku. Penglihatan aku kabur. Aku kedip-kedip mata aku.

Aku dipakaikan alat pernafasan.

Aku tak dapat dengar apa-apa selain pernafasan aku sendiri. Aku pandang siling tersebut.

Tubuh aku begitu lemah.

Ada seperti seseorang pandang aku. Aku cuma lihat siapa dia. Dia tutup mulutnya dengan mask.

Aku dapat rasa satu suntikan di lengan aku.

Aku dapat dengar denyutan jantung aku sendiri. Aku mula rasa ngantuk dan lelapkan mataku di situ.

TBC

So Far Away✨•P.J.M•Where stories live. Discover now