Hari ni aku boleh check out dah. Aku langsung tak layan Jimin. Aku hanya layan sungwoon. Lepas selesai Jimin ambil ubat aku dia jalan dulu tapi aku tak ikut belakang dia.
Jimin toleh aku yang tak pandang aku. Jimin hampiri aku.
"Jom lah.. " dia kata kepada aku. Aku tak pandang dia terus jalan. Jimin ikut aku dari belakang sungwoon jalan sebelah aku.
Sampai kereta Jimin buka pintu untuk aku.
"aku nak balik dengan sungwoon" aku jalan ke arah kereta Sungwoon. Jimin pegang tangan aku. Aku pandang dia.
"You're my wife. Aku bertanggungjawab atas kau dan anak kita" aku tarik tangan aku.
"Dia bukan anak kita tapi anak aku faham"
"kalau itu anak kau siapa bapa dia? " aku diam.
" aku bapa dia. Aku ada hak atas kau dengan anak kita faham so boleh tak dengar cakap aku. Aku husband kau"
"kalau aku kata ni anak tae"
"So kau pernah tidur dengan dia lah"
Aku salah cakap.. Kenapa aku kata macam itu. Aku tak patut kata macam itu.
"Cakap dengan aku sekarang eunji!" dia kecam kedua-dua lengan aku.
"ak-"
"Kau pernah tidur dengan tae! Jawap!"
" takk! " aku takut dia marah aku macam ni.
"kenapa kau sebut nama dia ah! Ke kau memang ada hati nak tidur dengan dia"
" kau gila ke Jimin! Aku wife kau"
"Jimin oppa" suara tu aku dan Jimin toleh dahyun kat situ. Jimin lepaskan kecam dia.
"Dahyun" Jimin senyum kepada dia.
"oppa sibuk ke dahyun ada beli makanan untuk oppa"
"tak" Jimin pandang aku dan pandang Dahyun balik.
Jimin melangkah pergi ke arah Dahyun dan aku hanya berdiri di situ dengan pandang dia pergi.
Aku berlari perlahan dan peluk jimin dari belakang.
Jimin diam bila aku buat macam itu. Aku eratkan pelukkan aku dan tahan air mata aku dari mengalir. Aku tak kesah dahyun nak kata apa kat aku.
"eunji aku kena pergi" dia leraikan pelukkan aku dan pandang aku.
Aku pandang dia kali ini dengan mata yang sudah berkaca.
"kau selalu abaikan aku dengan anak ni hanya kerana dia? "
" Eunji aku tak kita gaduh lagi"
"Siapa dia... Siapa aku.. "
"Kau wife aku"
" Layan aku macam wife kau kalau aku wife kau Jimin" air mata aku mengalir depan dia.
"Kau abaikan wife dan anak kau. Kau sedar tak kalau kau tak sayangkan aku dengan anak ni ceraikan aku lepas aku lahirkan anak ini" kali ini aku betul-betul dah habis give up.
"Lepas itu kalau boleh bersama Dahyun dan tolong jangan cari aku lagi. Aku dah cukup sakit dengan apa yang kau buat kat aku sebelum. Kau seksa aku Jimin. Kau seksa jiwa,minda aku kau sedar tak!"
"Kau sama macam dulu Jimin sakiti aku sama je. Kau tak pernah berubah. Aku sayangkan kau sebab itu aku masih di sini bersama kau walaupun kau buat macam-macam kat aku! " aku pegang perut dan nangis kat situ.
Jungkook keluar dari hospital dan tengok aku yang bertengkar dengan Jimin kat luar. Dahyun hanya memerhati.
Jungkook pantas menghampiri kitaorang.
YOU ARE READING
So Far Away✨•P.J.M•
FanfictionCover by @CHOCTAE- You Love Someone Who Not Love You Perasaan Cinta Yang Tak Terbalas. Hanya rasa sakit yang diterima olehnya. Dia percaya bahawa semuanya akan bertukar menjadi cinta walaupun menyakiti hatinya. "Cinta?? Hidup aku dah hancur lepas d...