Part 22 - Choose one

100 17 4
                                    

Bunyi bising buat aku tersedar dari lenaku. Aku di mana? Pantas aku keluar dari bilik itu dan tengok Jimin dan taehyung bertengkar di ruang tamu.

Jimin pandang tepat kepada aku. Dia nak menuju arah aku tapi taehyung halang.

"Aku tak benarkan kau ambil dia"taehyung tolak bahu Jimin.

"Dia wife aku, aku berhak keatasan dia" jimin menghampiri aku tapi taehyung tarik dia keluar dari rumah. Jimin tumbuk taehyung hingga v jatuh ke lantai.

"Jimin! " aku hampiri v.

"Apa kau buat ini! Kau gila ke! "Aku tinggikan suara aku kepada Jimin.

"Eunji kau wife aku.. "

"Wife? Kau tipu aku Jimin" aku bantu tae bangun.

"Memang aku tipu kau tapi aku buat semua ini sebab aku sayangkan kau.. "

"Termasuk cuba bunuh jungkook? " dia terkaku.

"Balik lah Jimin"aku tahan air mata aku dari mengalir. Aku pusing dan nak masuk bilik balik. Tangan aku dipegang oleh v. Aku toleh taehyung.

"Lepaskan dia"v berkata kepada Jimin. Mata aku membulat pandang taehyung..

"Eunji.. Itu ke yang kau nak? "Suara jimin berkata. Aku tak tahu. Taehyung pandang aku dan suruh aku untuk berkata-kata.

"Eunji.. Say it" taehyung pegang pipi aku dan suruh aku pandang dia.

"Aku akan jaga kau. Aku tak nak kehilangan kau buat kali kedua. Aku akan sayangkan kau. Aku nak hidup dengan kau"

Air mata aku mengalir ke pipi aku. Dia kesat air mata aku dan usap pipi aku.

Aku alihkan tangan dia dari pipi aku dan pandang Jimin. Terlihat bekas air matanya di wajahnya. Aku menghampiri Jimin.

"Hey.. Jimin" aku ketawa walaupun air mata aku mengalir pandang dia.

"Eunji, aku tahu aku dah tipu kau. Aku bukan namja yang baik untuk kau. Kau itu permintaan kau. Aku akan lepaskan kau untuk taehyung. Aku nak kau happy eunji.. Maafkan aku sebab dengan cara itu aku dapatkan kau.. " dia kesat air mata dia. Aku tak pernah nampak dia menangis sebegini.

"Kau baik, kau layak dapat namja yang lagi baik dari aku macam taehyung " dia senyum walaupun aku tahu hatinya sakit. Air mata aku mengalir lagi.

"Eunji.. "Suara itu.. Jungkook.

Aku tengok belakang Jimin. Jungkook ada di situ.

"Siapa pun noona pilih, jungkook akan tetap sayang noona"Jungkook berkata. Aku tak tahu. Aku sakit.

Aku rasa kepala aku berat nak fikirkan semua ini. Mata aku jadi kabur.

_____________

Aku kat mana? Aku pegang kepala aku dan tengok Jimin tidur dengan genggam tangan aku. Hospital? Aku tak sakit.

Aku usap kepala Jimin yang sedang tidur dan senyum. Aku rasa bahagia dia berada di sisi aku sekarang.

Kepalanya dongak dan tengok aku.

"Eunji kau dah sedar? "Dia pegang pipi aku. Aku angguk.

Dia peluk aku.

"Maafkan aku eunji.. "

Tapi kenapa dia minta maaf kat aku? Aku leraikan pelukannya dan pelik tengok dia.

"Anak kita.. " anak? Aku buat muka binggung.

Dia sentuh perut aku yang berlapis baju aku. Aku tengok tangan dia sentuh perut aku.

"Anak kita.. " aku alihkan tangan dia.

"Tak.. Tak semua ini tak betul"aku pandang tempat lain. Dia tahu aku pregnant tapi macam mana.

"Kau kandungkan anak aku eunji anak kita" Jimin pegang lengan aku dan tengok aku.

Aku gelengkan kepala aku dan nangis hadapan dia. Dia pegang pipi aku. Aku peluk dia dan nangis dalam dakapan dia.

TBC

So Far Away✨•P.J.M•Where stories live. Discover now