"Apa kau buat kat sini Jimin" aku berkata dengan nada yang perlahan. Aku pandang jimin yang duduk depan aku.
"Aku nak minta maaf pasal siang tadi"
"Tak boleh jumpa esok ke sampai malam ini kau masuk dalam bilik aku?? "
"Kalau aku ajak kau keluar lagi kau bukan nak keluar"
Aku diam.
"Aku.. "
Aku pandang jimin yang cuba mengatakan sesuatu kepada aku.
"Aku.. "
"Noonaaaa!! Noonaa!! " pintu bilik ke di ketuk oleh Jungkook.
"Noona jawablah apa yang berlaku!! Noonaa"
"Jimin baik kau balik sekarang" aku bangun dan tarik Jimin keluar ke balkoni.
"Aku.. "
"Kau kena balik kalau jungkook tahu, Aku tak nak kau di apa-apakan" aku risau jungkook yang ketuk pintu aku banyak kali.
"Esok kita jumpa kan?? "
"Okay aku jumpa kau arraseo sekarang tolonglah balik"
Jimin kiss pipi aku dan terus dengan menggunakan tali. Aku terus buka pintu bilik.
"Noona okay?? "Dia pegang pipi aku. Aku angguk laju.
"Taehyung kata noona kena culik"
"Culik?? Hahaha mana ada.. " aku senyum hambar kepada dia.
"Sure?? "
"Yeeee dahlah noona nak tidur goodnight kookie" aku tolak jungkook keluar dan terus tutup pintu.
___________
Aku tengok jam. Mana si Jimin ini. Aku asyik tengok pintu masuk cafe itu je. Tak muncul-muncul pun Jimin ini.
"Lama kau tunggu aku?? "
Aku toleh tempat duduk depan.. Ehh.. Pahal pula dia ada depan aku. Dia masuk dari mana. Ada kuasa ajaib ke apa.
"Aku dah lama duduk depan aku. Kau asyik pandang pintu apa hal" aku jeling kata begitu.
"Kau masuk dari mana"
"Tak perlu tahu lah"
"So kau nak bagitau apa semalam?? "
Dia sandar dan hanya senyum.
_____________
"Kau nak bagitahu apa sebenarnya?? Siap datang sini lagi" aku pandang sesekeliling ini tempat Jimin kata dia sukakan aku tapi dia tipu.
Aku masih ingat lagi. Tempat ini tempat yang paling aku sedih.
"Kau masih ingatkan, yang aku sukakan kau dan tempat ini jadi saksi kan?? " dia senyum sendiri. Dia tak toleh aku.
"Yeah.. "
"So.." dia pegang lengan dia.
"Eunji boleh tak aku patah balik waktu itu dan aku nak bagitahu kau yang aku suka kau?? "
Mata aku tengok mata dia. Aku geleng.
"Kau aku patah balik waktu itu, aku tak akan tahu siapa yang betul-betul cintakan aku" aku alihkan tangan dia. Aku tahu apa yang dia cuba bagitau.
"Aku minta maaf sebab.. Bagi kau fakehope.. "
"Dahlah aku dah lupakan semua itu dan aku terima" aku senyum hambar.
"Kau cintakan aku kan eunji" kata dia kali ini buat aku pandang dia. Aku membisu.
"Aku tanya kau" dia pegang lengan lagi.
"Apa kau merepek ini Jimin. Kau lupa ke.. Kau kata kat aku kau tak akan jatuh cinta dengan yeoja macam aku. Kau lupa??"
"Aku kata tak akan"
"So kenapa kau cari aku sedangkan aku dah tunang. Kau tahu itu kan"
"Ye aku tahu.. Tapi.. Kahwin dengan aku eunji"
"Kau gila ke?? Aku dah tunang dengan Taehyung and I Love Him"
"Kau bohong eunji"
"I'm not! " aku tarik lengan aku dari genggam dia.
Aku pergi dari situ tinggalkan dia sendiri.
TBC
YOU ARE READING
So Far Away✨•P.J.M•
FanficCover by @CHOCTAE- You Love Someone Who Not Love You Perasaan Cinta Yang Tak Terbalas. Hanya rasa sakit yang diterima olehnya. Dia percaya bahawa semuanya akan bertukar menjadi cinta walaupun menyakiti hatinya. "Cinta?? Hidup aku dah hancur lepas d...