06

8K 737 20
                                    

(aurora p.o.v)

Hari yang tak dinantikan langsung telah tiba. Muka aku dah macam nenek kebayan, full of make up. Majlis ni besar la juga sebab kenalan appa dengan omma ramai yang datang. Tambah lagi appa ni salah satu peguam terkenal kat korea.

Yang paling aku tak sangka, keluarga jeon seonsaengnim ni pun tak kurang dengan keluarga aku. Ayah dia salah satu pengusaha paling kaya kat korea selatan.

Tapi sebab ni la aku rasa takut, takut perkara ni tersebar kat sekolah. Aku tak nak, aku kena sembunyikan perkara ni selagi boleh. Yang tahu pun yein je.

Itu pun bukan main terkejut dia sampai maki hamun aku. Eyy, fikir aku nak sangat ?

"dah siap belum ? Majlis dah mula. " yein masuk bilik.

Kenapa aku nervous tiba-tiba ni ?

"dah. " balas aku ringkas. Aku yang dari tadi duduk di hadapan cermin, berdiri. Betulkan semua cacat cela.

Okay dah.

Yein bantu aku untuk melangkah keluar dari bilik. Leceh nya! Dengan menggunakan lift, aku dan yein turun ke ground floor dimana tempat berlangsungnya majlis.

Sebaik sahaja pintu lift terbuka, kelihatan appa berdiri tidak jauh dari aku dan yein. Sedia untuk mengiringi aku naik ke pentas bersama seonsaengnim dan paderi.

"goodluck, kau tersangat la untung dapat kawin dengan orang kacak macam cikgu jeon. " sempat yein berbisik sebelum tolak aku perlahan ke arah appa.

Mengada punya budak.

Nak sangat tukar tempat dengan aku ke ?

Aku menyulam langkah di atas karpet merah menuju ke arah cikgu jeon. Aku beranikan diri untuk pandang dia, gosh aku tak boleh.

Boleh tanya satu benda tak ? Wae dia kacak sangat hari ni ?

Orang yang berada di sekitar hanya memandang aku dengan pandangan gembira. Terutama omma, berkaca mata dia.

Macam ni rupanya rasa orang kawin.

Tiba di hadapan tangga, appa lepaskan lengan aku yang dipaut lembut dan berikan senyuman manis. Kenapa rasa sedih tiba-tiba ni ?

"jaga suami kamu ya. " appa berbisik, aku angguk dan naik ke atas pentas dengan bantuan jeon seonsaengnim. Ya dia hulur tangan tadi.

Mata aku bergetar pandang dia, KENAPA AKU BERDEBAR LAIN MACAM NI.

"Jeon Jungkook, sudi terima Aurora Park sebagai isteri ?"

(maaf saya taktahu ayat macam mana yang paderi keluarkan kalau Christian people getting married so faham-faham je la okay)

"nae saya sudi. "

"Aurora Park, sudi terima Jeon Jungkook sebagai suami ?"

Paderi tu soal aku, mata dia dan jungkook pandang aku yang berdebar+ketakutan.

Aku tarik nafas, okay aurora jawab ya je dan majlis ni habis. Yes kau boleh.

"nae, saya sudi. " aku pejam mata, aku dah jadi isteri dia ? Dah habis la kan ?

Aku beranikan diri pandang lelaki yang bergelar cikgu, tak tahu kenapa hari ni dia handsome sangat, rasa macam artis yang berdiri kat depan aku.

"you may kiss your bride. "

membuntang besar mata aku sebaik sahaja mendengar ayat paderi yang keluar. Apa tadi ? Aku salah dengar bukan ?

Aku pandang paderi, dia senyum.

Oh tidak.

Aku pejam mata serapat yang boleh apabila perasan jeon seonsaeng dekatkan wajah.

Dan yeah,

Dia curi ciuman pertama yang aku simpan untuk Kang Daniel. Bunyi tepukan bergema di ground floor hotel. 

Aku pandang semua orang yang hadir apabila ciuman dia lepaskan, semua senyum gembira.

Aku tak tahu la, perasaan aku sekarang bercampur baur. Tak rela, kecewa, sedih.

Sebab apa ?

Sebab aku dah jadi isteri orang dan tak boleh bergerak bebas. Tambah lagi, im still seventeen *pout*

Paling gembira omma, aku dapat lihat dengan jelas omma menangis terharu. Tak apa, demi omma aku sanggup korban kawin dengan orang yang aku tak suka.

+++

(jungkook p.o.v)

Aku masuk bilik yang pihak hotel sediakan, tilam saiz king menjadi tempat pendaratan badan aku. Aku masuk awal dari budak tu. Penat wuuu, lagipun menyampah nak layan member-member kat bawah. Tak habis-habis nak sakat maknae precious diorang ni.

Ergh panas.

aircond tak buka ke ? Aku ambil ac control,

Buka je.

Oh aku lupa, tuxedo aku masih tersarung. Patut lah gerah je rasa. Aku bangun dan buka baju, ha baru la lega sikit rasa.

"pfttt!" satu suara mengejutkan aku, automatik bola mata aku memandang pintu bilik.

Aurora park.

Berdiri sambil membelakangkan aku. Dah kenapa budak ini ?

"kau kenapa? " aku soal malas, lain macam je perangai.

"kau ? Seonsaeng panggil saya, kau tadi ? Ah tak kesah lah, pergi lah buka baju kat dalam bilik air. Buka sini kenapa ?!" suara dia agak tinggi. Ah geuriguna [macam tu], malu la ni ? Aku senyum nakal, idea keluar dari benak fikiran yang paling bernas.

"kenapa ? Malu ke sayang ?" aku datang pergi depan dia dan cekak pinggang, dia tundukkan kepala.

Aigoo, malu betul ni. Muka dengan tomato dah tak tahu macam mana nak beza.

She's blushing.

"Jeon Jungkook ni kan suami Aurora Park, malu kenapa ? Dah sini. " aku tarik tangan dia supaya duduk di birai katil. Dia masih tundukkan kepala.

Lawak betul la, takut sangat kenapa ?

"tak panas ke ? Dress ni tebal tahu ?" aku pegang dress yang tersarung di badan kecil dia. Kain memang jenis tebal.

"ta-tak a-apa, tak apa. Nanti saya tukar baju. Lepas seonsaeng keluar hee. " bergetar suara dia. Kang ketawa, kantoi la kita mainkan dia. Aku tahan ketawa supaya tak terlepas.

"kenapa nak tunggu aku keluar ? Buka sekarang tak boleh ? Bukan haram pun." aku bersuara dengan nada mengejek.

"seonsaeng, pergi la mandi. Lepas tu saya pula. " ha tukar topik pulak dia.

"jom, mandi sama-sama. " aku capai tangan dia tapi cepat dia tarik. Amboi ?

"seonsaeng please," dia dongakkan kepala pandang aku.

Mata dia berkaca.

"hey kenapa nak nangis pula ni ?   Okay okay aku mandi lepas tu keluar, dah jangan nangis. " laju aku ambil bathrobe,

Astaga, tak sangka betul aku budak ni nangis sebab benda kecil.

Just kidding bruh.

Tbc

Chemistry Teacher [ COMPLETED ]Where stories live. Discover now