(jungkook p.o.v)
Aku perhati je budak kecil ni. Terus-terus je dia keluar kereta, bukan nak kiss ke apa dulu.
Apa ? Merajuk ? Ey kira okay la aku nak tumpangkan dia. Kesian betul aku tengok duduk seorang kat bus stop.
Dah ditumpangkan, perangai macam beruk pula ? Tak hormat suami sekali gus cikgu dia ni. Kang aku rogol kau baru padan muka. Okay joke joke.
Aku turut keluar dari kereta. Ikut langkah aurora masuk ke dalam penthouse. Belum sempat aku kejar, dia dah masuk dulu dalam lift. Muka kera dari tadi dia pasang.
I think i know why she acts like this.
Jealous case ?
Lama aku berdiri, berfikir apa penyebab dia berperangai ni. Bukan apa, selalunya even tak bercakap dia pasang muka tantek juga. Ini, dah lah tak bercakap, muka pun muka michin je. Satu paket kau bagi aku ya ?
Aku melangkah masuk ke dalam lift. Tingkat tiga dimana terletaknya bilik aurora menjadi tujuan aku.
Tiba dihadapan bilik, tanpa ketuk aku terus sahaja pusing tombol pintu. Tak berkunci.
"yah! " satu jeritan membuatkan telinga aku ngilu. Nyaring sahaja bunyi, aku pandang meja solek,
Aurora.
Dia tutup badan dengan baju sekolah yang tak berbutang. Apa ? Kenapa ?
Aku berdiri selamba sambil jongket kening pandang dia.
"wae jerit ?" aku tanya.
"keluar la. " arahnya sambil satu tangan tunjuk pintu bilik dan satu lagi pegang baju kuat memandangkan tak terbutang.
"waegurae ? [why ?]" aku jalan mendekati dia. Dia tunduk.
Aku berhenti selangkah sebelum badan aku mencium badan dia yang tengah duduk di kerusi meja solek tersebut.
Aku duduk mencangkung,
"neo wae rae ? [kau kenapa ?]" aku soal perlahan dan serius. Dia buka mata, agak terkejut melihat aku yang berada dekat.
"takda apa. " dia jawab ringkas. Takut sangat.
"dah tu kenapa macam ni ? Are you jealous girl ?" aku smirk.
"fo-for what ?" gagap. Dah agak, mesti kes jealous ni.
"don't lie. I know, kau jealous kan sebab member kau peluk aku ?"
"aniya! Oh lagi satu, she's not my friend. " dia pandang tempat lain.
"dah tu ? Kenapa berlagak macam ni ?" aku penat bercangkung, akhirnya aku duduk bersila. Dongakkan kepala pandang dia yang duduk di atas kerusi.
"berlagak macam apa ? Keluar la." balasnya lalu suruh aku keluar. Acuh tak acuh.
"sayang.. " aku pegang tangan aurora. Dia nampak terkejut dan cuba kawal reaksi.
"aku dengan dia tak ada apa-apa. I can explain to you, but later. Sekarang ni, kau nak mandi kan ? Jom. " aku berdiri, tangan kanan aurora masih kemas berada dalam pegangan aku.
"shirheo. Awak pergi bilik awak, mandi. Saya mandi sini. " dia tarik tangan.
Aih cara elok tak boleh, nak cara kasar ke ni ?
Tanpa amaran aku terus angkat badan aurora gaya bridal style, nasib tak berat. Automatik baju sekolah yang tak berbutang tadi jatuh.
Okay jungkook, kawal emosi.
Aku cuba pandang wajah budak aurora ni, merah padam.
"it's okay, im your husband. " aku senyum manis.
Tbc
SAJA BAGI PENDEK HAHAHAHAHA, ESOK INSYAALLAH UPDATE MMUAH
YOU ARE READING
Chemistry Teacher [ COMPLETED ]
أدب الهواة[WARNING] Jangan rosakkan hubungan bahagia aku dengan cikgu chemistry paling kacak di akhir zaman ini. Beautiful cover by @KittyAleeya05