81

5.6K 506 99
                                    

(Aurora p.o.v)

Eh ni bukan jalan nak balik rumah yein.

"Awak nak bawa saya pergi mana ni ?"

"Aih takkan la jalan nak balik rumah sendiri dah tak ingat sayang ?" Jawab dia tenang. Tangan kanan dia pegang stereng, tangan kiri pula dia letakkan di tepi.

Amboi chill betul mamat ni ?

"Saya ada cakap nak balik rumah awak ke ?" Aku tanya lagi. Tak puas hati betul bila dia buat apa dia nak. Aku takkan balik pergi rumah tu, tambah lagi ada ariana ? Oh no. A big no!

"Chop. Bukan rumah saya, its our house."

Again dia lari topik. Lain yang aku tanya, lain jawapan yang aku dapat.

Tak percaya betul la aku mamat ni cikgu aku dulu.

"Jungkook, saya serius la. Saya tak nak." Suara aku bertukar kendur bila kereta masuk ke perkarangan penthouse. Betul-betul dia bawa aku balik sini.

Kereta berhenti. Aku masih diam, dia buka tali pinggang.

"Jom."

Dia dah keluar dulu namun aku masih duduk dalam kereta. Seatbelt pun aku tak buka lagi.

Pintu bahagian penumpang sebelah driver dibuka dari luar. Yes pintu tempat aku duduk sekarang.

"Tunggu apa ? Jom." Pelawanya lagi sekali. Pantas aku geleng.

Dia duduk mencangkung.

"Kenapa tak nak ?" Suara dia lembut.

"Ariana ada kat dalam." Jawab aku polos.

Tak semena-mena aku dengar bunyi ketawa keluar dari dia. Aku pusing pandang dia, apa yang lawak sangat ni ? Terbahak-bahak pula tu.

"Kenapa kalau ada ariana ?" Soalan dia betul-betul buat aku tercengang. Dia ni waras ke tak ? Tak fikir apa aku rasa ?

"Kalau awak tak nak hantar saya balik, okay fine! Saya balik seorang. Teksi ada banyak." Aku buka seatbelt dan tolak dia. Jatuh ke belakang juga dia tapi aku kesah apa ? Geram dengan soalan bodoh dia.

Tergopoh gapah aku lari keluar lalu gate bila perasan dia kejar aku.

"Aurora park berhenti!" Dia jerit. Aku tak layan, tak terfikir langsung nak pusing.

Pinn!!

Bunyi hon kereta yang kuat memaksa aku untuk berpaling juga.

Pap! Beg tangan aku jatuh. Segala fail yang aku pegang pun jatuh. Jungkook, dia terbaring di tengah jalan.

Aku berlari ke arah dia. Kereta tadi dah pergi.

Ya tuhan.

"Awak! Awak bangun awak." Aku duduk, kepala dia aku letakkan di riba.

Tiada respon.

Makin kuat aku menangis.

"Awak please jangan macam ni, jeon jungkook ireona! [bangun!]" Teresak-esak aku di situ. Aku pandang sekeliling berharap ada pejalan kaki atau sesiapa yang boleh tolong aku namun tak ada.

Lantas aku terfikir seorang.

Laju aku keluarkan telefon bimbit dari poket seluar. Air mata aku kesat,

Aku pandang wajah jungkook yang masih tak beri apa-apa respon.

"Hello jimin ? Tolong saya!"

+++

(Author p.o.v)

"So doktor ? Dia macam mana ? Okay ?" Jimin soal risau. Aurora di sebelah dari tadi lagi cuba ditenangkan. Risau betul dengan jungkook.

Chemistry Teacher [ COMPLETED ]Where stories live. Discover now