72

4.1K 440 80
                                    

(Aurora p.o.v)

"Takguna betul cikgu tu, so maknanya selama kau duduk hospital dia tak pernah lawat kau ?"

Aku angguk.

"Habis selama ni kau tipu aku ?"

Aku angguk lagi.

Ye memang selama ni aku cover.  Aku taknak susah kan yein. Selama ni bila dia nak teman aku, aku selalu tolak. Alasan ? Alasan sebab ada jungkook walhal aku menangis sendiri.

"Raa! Waerae ?" Yein marah aku.

"Aku.." aku menangis. Aku tak tahu kenapa air mata ni taknak berhenti turun.

"Aku tak kira, aku nak jumpa juga jungkook." Laju aku rentap tangan yein,

"Kenapa ?"

Aku geleng.

"Kenapa tak boleh ? Lelaki macam tu kena bagi sedar! He acts like he's the one yang pregnant, dah tak ada rezeki nak buat macam mana ? Kenapa nak salahkan takdir ? Kenapa nak salahkan bini sendiri ? yaish!" Yein ketap bibir,

"Jangan, biarkan dia. Aku tak nak benda ni jadi lagi besar, biar dia buat apa dia nak buat." Balas aku, sumpah aku tak kuat nak bahas tentang jungkook.

Aku penat,

Aku letih,

Aku benci dia.

"Aurora park! Wake up please, mana raa yang taksuka kepala dia kena pijak ? Mana raa yang selalu betulkan apa yang dia cakap ?" Kedua belah pipi aku dipegang.

"Ada, tapi bukan untuk jungkook. Raa yang tu tak wujud dalam kes jungkook." Aku berdiri menuju ke tangga. Ya aku bermalam kat rumah yein sekarang, rumah sendiri dia. Nasib la aku ada kawan macam ni,  kalau dia tak ada aku tak tahu nak pergi mana lagi.

"Habis sekarang kau nak buat apa ?" Soalan cepumas, aku pandang dia sekilas sebelum tersenyum nipis

"Aku perlukan masa untuk move on."

Ringkas dari aku.

Lepas itu aku tak dengar apa-apa balasan dari yein, aku tahu yang yein sebenarnya nak back up aku, tapi aku rasa tak perlu. Aku boleh berdiri sendiri. Aku cerita yang jungkook sekarang dengan ariana pun dia dah koyak, lagikan pula kalau aku cerita penyebab keguguran aku ariana ?

Takut mati je ariana dibuatnya.

Walaupun memang itu yang aku harapkan tapi aku taknak yein yang buat. Plus, aku tak kejam sampai nak membunuh.

+++

3 weeks later

Dah tiga minggu aku tak berjumpa dengan jungkook. Mungkin dia dah cukup bahagia tanpa aku. Dah bahagia dengan ariana.

Tapi aku tak kesah. Aku pun dalam proses nak move on sekarang, aku dah mula masuk kelas sejak minggu lepas.

Mulakan hari-hari aku seperti biasa, seperti sebelum mengandung. Walaupun sekarang aku agak kurang bercakap tapi nice improve.

But still aku tak boleh tipu diri sendiri, aku tetap menangis setiap malam. Menangis fikirkan nasib malang aku. Entah kenapa hidup aku ditakdirkan malang. Aku fikir lepas kes daniel dan laura waktu zaman persekolahan dulu, aku dah lepas semuanya rupanya ada lagi teruk.

Dan bila aku kata aku tak rindu pelukan seorang lelaki kacak yang bergelar suami, aku tahu aku menipu. Gila tak rindu ? Tapi aku tak boleh buat apa, aku dah hilang aset aku yang itu.

Chemistry Teacher [ COMPLETED ]Where stories live. Discover now