(Author p.o.v)
"Saya dah ajar banyak kali kan ? Kenapa tanya lagi ? Awak kalau tak boleh carry chemistry, awak jangan masuk kelas sains. Saya tak kira, awak kena siapkan 13 latihan, lusa saya nak." Terhinjut-hinjut bahu pelajar itu apabila ditengking oleh jungkook.
Lepas menengking, lelaki itu keluar dari kelas memandangkan sudah habis waktu. Dah berapa hari dia jadi bahan cerita,
Bermula dari cikgu-cikgu sampai pelajar, semua kedengaran bercerita tentang dia. Mana tidaknya ? Lepas berminggu tak masuk mengajar sekarang tiba-tiba muncul,
Kuat marah,
Tak peramah,
Bila ada yang prihatin, semua ditengkingnya. Apa dia fikir semua orang dia boleh tengking macam aurora ? Cet!
Jeon jungkook duduk sambil menyandarkan tubuh ke kerusi, kepala di picit
Serabut.
Belum lama dia pejamkan mata, telefon berbunyi lantas dia melirik ke arah deringan tersebut.
Dengan malas dia gagahkan juga tubuh untuk menjawab panggilan,
"Hm ?" Belum apa-apa, intonasi sudah keras. Dia tahu itu jimin, sempat dia tengok nama sebelum lekapkan ke telinga.
"Kau buat extra class ke ? Kalau tak aku nak ajak jumpa." Balasan jimin dari dalam telefon,
"Jumpa buat apa ?"
"Okay cun so maknanya kau takda extra class la kan ? Lagi sepuluh minit aku tunggu kat cafe biasa."
Tut.
Jungkook mengeluh panjang. Baru fikir nak balik rumah dan lepaskan semua letih, jimin pula ajak keluar.
+++
Jeon jungkook berjalan masuk ke dalam cafe, seperti biasa mesti lelaki itu akan menjadi tumpuan orang. Mana tak nya, berkemeja dengan lengan disinsing sampai siku, rambut pula sengaja diserabutkan.
Matanya tertumpu pada jimin yang duduk di meja bersebelahan tingkap cafe,
Pantas dia berjalan ke arahnya.
Kerusi dihadapan jimin ditarik tanpa pelawa.
"What ?" Soalnya terus.
"Chill, order la dulu kalau ye pun nak cepat." Jimin angkat tangan memanggil pelayan cafe.
"Caramel macchiato satu." Pinta jimin ramah. Berkerut dahi jungkook,
"Kau orderkan untuk siapa ?" Soalnya apabila pelayan tadi berlalu pergi.
"Kau la." Selamba jawapan jimin.
"Aku tak minum caramel macchiato." Ujar jungkook mendatar.
Caramel macchiato ? Favorite drink aurora. Mana dia tahu ? Gadis itu selalu menyuruhnya beli sebelum ini.
"Tak kesah la. Sekarang ni aku nak cakap something kat kau." Jimin tolak ke tepi minumannya dan dia pandang jungkook serius.
Jungkook pula silangkan tangan sambil sandarkan badan ke kerusi.
"Semalam aku nampak aurora." Sambung jimin apabila lelaki di hadapannya tidak memberi balasan apa-apa.
Kali ini jungkook jongket kening,
YOU ARE READING
Chemistry Teacher [ COMPLETED ]
Fanfic[WARNING] Jangan rosakkan hubungan bahagia aku dengan cikgu chemistry paling kacak di akhir zaman ini. Beautiful cover by @KittyAleeya05