46

1.6K 63 2
                                    

Grote tijdsprong! Lauren en Rein zijn nog steeds vrienden die aan het daten zijn. Lauren heeft geen rare apps meer gehad. Ze zijn nu beland een paar dagen voor het kerstbal.

Lauren pov

Verveeld hang ik over mijn tafeltje heen. We hebben wiskunde en dat is zoo boring. Ik speel met het kettingkje wat ik van Rein heb gehad. Over Rein gesproken. Hij zit een paar rijen achter mij. Ik draai me om en kijk Rein aan. Hij lacht naar me en steekt zijn tong uit. 'Hallo Lauren aandacht graag.' zegt de wiskunde leraar. Ik trek een verveeld gezicht. Dan gaat na een kwartier eindelijk de bel. Ik spring gelijk op.

'Wat een rot les.' mompelde Rebecca die naast me komt lopen. 'Ja echt hè.' zegt Amber die aan mijn andere kant komt lopen. 'Maar uh met wie gaan jullie naar het kerstbal. ' zegt Amber. 'Met Nils ik vroeg of hij hier kon komen.' zegt Rebecca met een brede lach. 'Leuk en jij Lau?' zegt Amber dan.'Uhm nog niemand.'zeg ik zacht.'Wat Rein niet eens omg jullie zijn toch bijna weer samen.'zegt Amber.'Bijna is niet helemaal.'zeg ik met een lachje. Dan word er achter ons gekucht. We draaien ons om. Rein staat achter ons en kijkt verlegen naar de grond.'Wat is er Rein.'zegt Rebecca.'Ik ik uhhhhh wil Lauren even spreken.'zegt hij. Ik vraag me af of hij ons heeft gehoord.'Ja hoor wat is er.'zeg ik.'Uhhh onder 4 ogen.'zegt hij. Ik glimlach even naar Rebecca en Amber en loop dan met Rein mee.'Ik uhhhh wilde vragen of je met mij samen naar het kerstbal wil.'zegt hij zacht.'Jaaa.'zeg ik heel blij.'Mooi dan uh pik ik je om 7 uur op.'zegt Rein en hij loopt snel naar zijn vrienden. Ik schiet in de lach. Hij is zou schattig als hij verlegen is. Ik ren naar Amber en Rebecca.'Dus ik ga met Rein.'zeg ik blij als ik voor ze sta.'Yessss leuk! Word tijd dat het weer officieel word tussen jullie.'zegt Amber blij.

Om 2 uur zijn we uit. Ik pak mijn fiets en fiets naar huis. Thuis aangekomen ren ik naar mijn kamer en laat me op mijn bed vallen. Ik kan ergens niet geloven dat Rein me toch gevraagd heeft. Ik hoopte het wel heel erg. Ik pak mijn telefoon en zie dat er een nieuwe twitter mij volgt. AntiLauren staat er. Ik klik er op en lees de tweets.

Lauren is fake. ze is niet eens knap

Lauren gebruikt Rein gewoon zodat ze bekend is. Ze houdt niet eens van hem.

Lauren haat de mainiacs

Lauren is ook verliefd op Nils en Owen.

Ik gooi mijn telefoon op mijn bed en begin te huilen. Waar slaat dit op. Ik maak dan snel een screenshot en stuur het in de groepsapp met Daan, Owen, Nils, en Rein en Rebecca, Jamie en Amber. Meteen reageren ze,

A: Waaaaat Lau blokken hoor! jaloerse mensen weer

N: Ja wat Amber zegt Blokken Lau!!!

Rein: Je bent wel mooi en niet fake! En ik weet dat je van me houdt :$

O: Er is er maar 1 waar jij verliefd op bent ;)

R: Ik ken je nog niet zo super lang maar ik weet dat wat Owie zegt waar is er is er maar 1 en dat zijn niet NIls en Owen :)

J: Pff als ik er achter kom wie dit gedaan hebben he.

D: Ik ga ze melden als spam en blokken! En roep de Mainiacs ook op dat te doen!

L: Jullie zijn schatjes! ik hou van jullie <3

Na het gesprek leg ik mijn telefoon weer weg. Ik haal wat opgeluchter adem. Dan krijg ik allemaal mentions van mainiacs binnen dat ze die twitter geblokt hebben.

@Laurenlovesyou THANKS MAINIACS! i love you all

Dan leg ik mijn telefoon weg tot hij begint te trillen. Ik denk dat het Rein is maar dan zie ik een onbekend nummer wat mij appt.

Dus Rein gaat met jou naar het kerstbal. Geniet van je avond zolang het kan! In het nieuwe jaar is Rein van mij namelijk!!!

Weer die enge appsik word gek. Ik bel Rein. 'Heyy mooiste meisje van de wereld.'zegt Rein als hij opneemt.'Hoii ik kreeg net weer van die rare apps. Dat jij na het nieuwe jaar van iemand bent en blabla.'zeg ik.'Wat alweer. Maar Lau luister ik wil jou niemand anders. Diegene die dat probeert, probeert ons kapot te maken.'zegt Rein. Ik luister naar zijn lieve stem en wacht even tot ik antwoord.'Ja ik weet het maar ik ben gewoon bang dat die stalker mij of jou iets aandoet.'zeg ik zacht. 'Nee dat gebeurt niet! En we gaan op het kerstbal gewoon gezellige avond hebben! En als er iemand iets probeert heeft die met mij te maken! Niemand doet jou pijn.'zegt Rein.'Dankjewel Rein.'zeg ik. Dan hang ik op.

Rein pov

Ik word toch bezorgd als Lauren opgehangen heeft. Ik bel Owen.'He Owen Lau kreeg net alweer zo eng berichtje. Ik wil er achter komen wie hier achter zit. Kan jij mij helpen?'zeg ik.'Tuurlijk man ik kom er aan dan help ik je meteen!; Zegt Owen. Hij hangt op en ik ga op zoek naar die twitter. Hij bestaat nog wel helaas. Ik word gewoon boos van die berichten. Er staat ook dat ik haar niet leuk vind maar uit medelijden met haar genomen heb. Dat zou ik dus nooit doen. Dan word er aangebeld. Owen staat voor de deur. Hij loopt achter mij mee naar boven. en gaat achter de computer zitten.'Je moet zo nummer zoeken kijk deze.'zegt hij. Hij wijst naar een nummer. Dan gaat hij heel snel tot hij een naam tevoorschijn laat komen. Ik staar er naar.'Nee dit kan toch niet.'zeg ik geschokt.'Ja toch wel het staat hier echt.'zegt Owen.'We moeten daar heen. We moeten diegene confronteren met wat hier staat. Met waarom Lauren lastig gevallen word.'zeg ik.'Ja laten we morgen gaan.'zegt Owen.'Ja gaan we doen.'Maar zeg niks tegen Lauren of Amber oke?'zeg ik.'Ja snap ik! Ik zeg wel dat we aan het oefenen zijn voor ons optreden!; zegt hij.Ik staar nog een keer naar de naam en schud mijn hoofd.

Reins main Girl (Mainsteet story)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu