BAB 6

298 22 0
                                    

Syuhaila menghempaskan tubuh tinggi lampainya diatas katil saiz king miliknya.
Dia terkenang akan kata-kata Arman semalam.

Flashback

"Because..." Arman memberhentikan kata-katanya dan meneliti raut wajah gadis yang berjaya mencuri tumpuannya sejak kali pertama bertentangan mata. Yang setiap malam mengacau lena tidurnya.

Syuhaila menjongketkan keningnya minta Arman meneruskan percakapannya.

"Sebab awaklah satu-satunya perempuan dimuka bumi ini yang tak pernah ada secalit cinta untuk lelaki macam saya. And saya bangga dengan awak. Sebab iman awak teguh dan tak cair bila tengok saya. Saya puji awak sebab awak ni tak gedik macam perempuan lain. Then, It's you. TENGKU Puteri Nur Syuhaila binti TENGKU Tan Sri Syah. Kenapa awak rahsiakan pangkat awak sebagai cucu kepada putera sultan perak? Dan kenapa awak terlampau baik sangat dengan orang lain sedangkan mereka semua hanya lah orang bawahan awak?" senarai Arman panjang lebar disertai dengan pertanyaan dan persoalan yang sedari tadi bermain dibenaknya.

"Kau tak berhak tahu perihal diri aku sebab kau stranger dan aku boleh saman kau sampai kau jadi papa kedana. Get that?" tanya Syuhaila sambil menjeling Arman tajam. Setajam pedang samurai selepas diasah.

"Samanlah. I challenge you to do that, princess." cabar Arman sambil tersenyum menjelaskan raut ketampanan diwajahnya. Bikin semua wanita cair.

Loceng tamat rehat berbunyi menandakan semua murid perlu masuk kekelas untuk sambung pembelajaran yang tergendala. "Kau ingat eh, sekali kau pecahkan rahsia aku tentang pangkat tu. Aku akan kotakan janji aku. Assalamualaikum."

Ucap Syuhaila sebelum berlalu pergi meninggalkan bayang Arman yang digilai ramai itu. Arman tersenyum manis lalu menjawab salam Syuhaila. "Waalaikumsalam."

*****

I-phone X kesayangannya yang berwarna pink roses limited edition yang dibeli di Jerman dibelek. Aplikasi whatsapp kini dituju. '19 message from 4 chats." desis hati kecil Syuhaila. Didapati mesej-mesej itu daripada papa, mama, Liya dan group bestienya. Jejari menuju ke nama papa.

Papa ♡
Syu, nanti Syu datang office. Pukul 2 p.m. sharp. Please remember! 😉

You
Why papa? 🙁

Papa ♡
Abang ada meeting dekat China, dear. Nanti papa ada client tapi papa ada meeting waktu tu. So Syu yang kena meet dengan client tu. Boleh?😁

You
Oh terlupa pulak. Aip-aip, boss! 😄

Syuhaila tersenyum manis menampakkan kedua-dua belah lesung pipitnya yang terbentuk cantik. Tambah lagi kerjanya. Haish. Mesej Liya pula dibiarkan sahaja. Mama!

Mama ♡
Sweetheart, mama tak ada dekat rumah malam ni. Mama outstation di Johor. Ada cawangan baru buka disana. Sayang promise me take care of your self, hmm? 😘

You
Alright,mum! Take care too. I love you TJ. ❤

Mama ♡
Bye, sayang. Assalamualaikum. Apa-apa call mama. Mama ada amanahkan 4 bodyguard to guide you sayang. 💞

You
Okey, mama. Thank you. 🙄

Mama ♡
Mama lupa nak cakap. Nanti Syu pergi ke istana nenda ya. Sampaikan salam mama pada bonda dan nenda. Nenda rindu sangat pada cucunya katanya. Bonda pun sama.🎀

Cik Tengku Cinderella 👸Where stories live. Discover now