Aku dapat rasakan Wen semakin menjauh. Alasannya masih sama, dia stress dengan kelas sains. Namun aku tahu, alasan tetap menjadi alasan.
Sejak dua menjak ni, aku beberapa kali ternampak Wen bercakap dan bergelak tawa dengan Peiyan. Sakit, terlalu sakit. Kami selalu bergaduh akibat daripada benda benda seperti itu. Ofcourse la aku jealous, aku sayang dia.
Aku membuka WhatsApp dan ingin mencari nama guruku, Teacher Furziah. Malangnya, aku ternampak contact Peiyan dengan status 2906; tarikh lahir Wen.
Hatiku bagai dipalu. Aku mencari contact Wen dan alangkah terkejutnya apabila status dia berubah dari 1104; tarikh lahir aku kepada 1509; tarikh lahir Peiyan.
Betapa patah dan hancurnya hati aku, tuhan saja yang tahu. Aku dengan perasaan yang sebal terus bertanya kepada Wen tentang status Peiyan, namun dia hanya mengatakan bahawa dia tidak tahu.
Aku berfikir tentang satu kemungkinan. Wen. Curang. Dan kemungkinan itu akan menghancurkan lagi hati aku yang sudah sedia berderai.
Aku rindukan Wen. Rindukan dia yang menjaga dan sentiasa merisaukan aku. Buat kesekian kalinya, air mataku tumpah, untuk seorang gadis. Sedang aku ralit membaca semula chat kami yang lama, Joe menghantar chat kepadaku.
Hey, are you okay ?
I guess so
I know what is happening gurl. Don't lie
Status dia, birthday Peiyan kan ?
Gurl, kau tak boleh macam ni. Kau sayang dia kan ?
Ofcourse I am. Kalau tak, I'm not hurting like this
Okay tapi kau rasa dia sayang kau tak, macam kau sayang dia ?
Kata kata Joe membuatkan aku terkelu. Wen, sayang aku ke ? Betul betul sayang ke, macam aku sayang dia ? Kalau betul, dia takkan pergi kat Peiyan, kan ? Does this means she doesn't love me ?
Let's see. Don't waste your time, your tears for those who don't even worth it. Maybe you guys are not mean to be together.
But I really love her more than everythingg
Tapi dia ? Is she loves you the way you do ?
I don't know. But I hope so
Let me tell you. She told me that, it's better you guys break up. Actually dia anggap you as a adik, since she doesn't have one. And I knew that your mom knows, you guys couple rite ? She said that she doesn't have that feeling for you. She just wanna protect you, korang kan start dengan adik and kakak angkat je
Wtf ? Heh lawak apa yang dia ni cuba nak bagi ? Joke of the year ke ?
Aku hanya bagi Joe bluetick. Tak, kau taktahu rasa dia. Rasa sakit ni lagi sakit daripada break up dengan lelaki. Rasa lagi sakit daripada kena game. Rasa sakit yang aku tak boleh describe dengan perkataan, ayat mahupun karangan!
Kurang 3 minit, Sahidah chat aku. Cuba comfort aku.
Kau cuba cakap dengan dia, face to face. Pertahankan relay kau
Aku tak sanggup. Hati aku pedih
Aku masih cuba untuk jadi kuat even aku langsung tak. She's my strenght, how can I be strong without her ?
YOU ARE READING
Kesalahan
Roman pour AdolescentsKisah percintaan dua gadis di sebuah sekolah puteri. Ain dan Wen, walaupun berlainan bangsa dan agama, mereka tetap setia di sisi masing-masing. "Kau kata kau takkan tinggalkan aku ?" "Maaf, tapi hati aku terlalu sakit" Peiyan, seorang senior yang...